TAAHHÜDÜ İHLAL

İİK 340. madde anayasanın 38. maddesine aykırıdır.

TAAHHÜDÜ İHLAL İİK 340

Taahhüdü ihlal suçunun dayanağı bir sözleşmedir.İİK nın 340. Maddesi borçlunun icra dairesinde yapacağı ödeme taahhüdünün geçerli olabilmesi için alacaklının onayını şart koşmaktadır. Bu da BK nuna göre tam bir sözleşmedir. Mevcut Borçlar Kanununa göre sözleşme icap ve kabul ile oluşur.. Temmuz 2012 tarihinde yürürlüğe girecek olan 6098 sayılı yeni Borçlar Kanununa göre ise sözleşme:

MADDE 1- Sözleşme, tarafların iradelerini karşılıklı ve birbirine uygun olarak açıklamalarıyla kurulur.

İrade açıklaması, açık veya örtülü olabilir.

Her iki maddede tarafların birbirine uygun irade açıklamaları ile sözleşmenin oluşacağını belirtmektedir.

Ancak  İİK 340 a göre taahhüd  iki şekilde olabiliyor. Ya İİK 111. Maddeye göre, ya da borçlunun İcra dairesinde yapacağı taahhüde alacaklının onay vermesi ile.. 111. Maddeye göre yapılan taahhüt tek taraflı bir irade açıklamasıdır.. Burada alacaklının onayına ihtiyaç yoktur, bundan ötürü de karşılıklı iradelerden söz edemeyiz..

İİK 111. Madde çok özel koşulları olan bir durum. Burada borçlu satışı veya  icrayı durdurmak amacıyla ve kendi özgür iradesi ile borcun  ¼ ini ödeyerek kalanı için de 3 taksitte ödemeyi taahhüd etmektedir.  Bu taahhüd sonucunda borçlunun borcu karşılayacak miktarda malı haczedilmiş ise takip durmaktadır.  Bizi daha çok 2. Şekilde yapılan taahhüd ilgilendirmektedir. 111. Maddeye göre yapılan taahhüdlerde zorlama veya tehdit yoktur ve burada alacaklının onayına da ihtiyaç yoktur. Oysa 2. Şekil yani icra dairesinde  borçlu tarafından yapılan ve alacaklının onayına tabi olan taahhüdler uygulamada ev ve iş yeri hacizleriyle oluşturulan baskı sonucu  yapılan taahhüdlerdir. Bu şekilde yapılan taahhüdlere borçlu tarafından uyulmaması halinde alacaklının şikayeti ile 3 aya kadar tazyik hapsine hükmedilmektedir.  Hakim ortada geçerli bir taahhüd varsa ve taahhüde uymamanın makul bir sebebi yoksa cezaya hükmedecektir.

İİK 340 maddesi ile düzenlenen bu suç Anayasamızın 38. Maddesine açıkça aykırıdır. 38. Madde şöyle demektedir:

“Hiç kimse, yalnızca sözleşmeden doğan bir yükümlülüğü yerine getirememesinden dolayı özgürlüğünden alıkonulamaz.”

İİK 340. Madde ile düzenlenen suçun dayanağının bir sözleşme olduğu bizce tartışmasızdır. Üstelik BK nuna göre geçerli olmayan,  korkutma sonucu sakat bir irade ile imzalanmış bir sözleşme . Yeni  BK 37. maddeye göre korkutma sonucu  yapılan sözleşmeler geçerli değildir. Aynı düzenleme mevcu BK da vardır. 6098 sayılı yeni BK nın ilgili maddesi aynen şöyledir:

MADDE 37- Taraflardan biri, diğerinin veya üçüncü bir kişinin korkutması sonucu bir sözleşme yapmışsa, sözleşmeyle bağlı değildir.

Gerçi  yasa koyucu iradenin sakatlamasının önüne geçmek için taahhüdün icra dairesinde yapılmasını şart koşmuştur. Ancak pratikte bu geçerli değildir.. Borçlu ya ev eşyalarının kaldırılmasının, ya da iş yerinde işi için vazgeçilmez olan makine veya teçhizatlarının haczinin önüne geçmek için bu taahhüdü vermek zorunda kalmaktadır. Taahhüd nerede verilirse verilsin ortada serbest irade ile oluşmuş bir  sözleşme yoktur. Bu madde düzenlemesi nereden bakılırsa bakılsız modern hukuk ilkeleri ile bağdaşmayan bir düzenlemdir. Anayasanın 38. maddesine aykırılığı bir yana sakatlanmış bir irade ile oluşmuş bir sözleşme olması nedeniyle temel hukuk prensipleriyle çelişen bir ceza düzenlemesidir..

Taahhüdü ihlali düzenleyen İİK 340 madde anayasamıza aykırıdır. Bu nedenlerle bu cezaya karşı AİHM başvuruları yapılmalıdır, ayrıca dava sirasında anayasaya aykırılık iddiamızı ileriye sürebiliriz.

YCGK KARARI İÇİN TIKLAYINIZ

415 Yanıt to “TAAHHÜDÜ İHLAL”

  1. ibrahim Says:

    rahmi bey taahhüt ihlaline yatırdığım taksitten çıkan cezaya itiraz etmiştim ilk icra cezaya sonra asliye cezaya şimdide adalet bakanlığına itiraz ettim tabi infaz çıkmış adalet bakanlığındaki itiraz nekadar sürede sonuçlanır sizce ay mı yıl mı saygılarımla

    • mustafa Says:

      akp adalet ve kalkınma partisi böyle bir adalet olmaz herkesı affet terörist hırsız kım varsa sen ımza attın dıye 3 aylık cezayı affetme bu ne ya arkadaşlar facebook taahhütü ihlal cezası diye bir sayfa var orda toplanıp grup olalım hesap soralım yeter artık dıyelım bu ıse

    • mahmut Says:

      çok ama çok önemli bir duyuru paylaşmak istiyorum.ben taahhüdü ihlal cezamı çekmek için antalya adliyesine teslim oldum bana 10 günlük süre verebileceklerini söylediler fakat ben kabul etmedim sonra nezarethanede beklerken bana serbest oldugumu sebebininde 2 yılı geçtigi için zaman aşımına ugradıgını belirtiler.bu önemli bilgiyi ben yaşayarak öğrendim.sizlerinde bilgilerine degerli dostlarım

  2. raşit Says:

    Eve Haciz Tebligatı Gelince İntihar Etti
    Adana Kozan ilçesinde 4 çocuk babası Kemal Gökdeniz (46) evine haciz tebligatı gelince kendisine ait ruhsatlı av tüfeği ile intihar etti.Kemal Gökdeniz’in üzerinden ödenmemiş ve günü geçmiş elektrik ve su faturaları, bir bankadan gelen icra ödeme emri, bir özel dershaneden gönderilmiş icra ödeme emri ile haciz tebligatı çıktı.

    Adana’nın Kozan İlçesi Tavşantepe Mahallesi 24 Kasım Evleri B. Blok’ta meydana gelen olayda, 5 gündür eve gelmediği belirtilen 4 çocuk babası Kemal Gökdeniz’in bulunması için polise başvuran eşi 40 yaşındaki Sultan Gökdeniz, bugün sabah saatlerinde oturdukları apartmanın Bodrum katını kontrol etti. Sultan Gökdeniz, eşinin kanlar içindeki cesediyle karşılaştı. Gözyaşlarına boğulan Sultan Gökdeniz, polise haber verdi.

    Olay yerinde polislerin yaptığı incelemede Kemal Gökdeniz’in av tüfeğiyle başına bir el ateş ederek yaşamına son verdiği belirlendi.

    • selim Says:

      bunu yapanlar allah ından bulsun..bırakın lan artık insanların yakasını..Ölüm var ölüm..kazıkmı çakıcaksınız dünyaya???

      • Bekir Karaca Says:

        benim yüklü miktarda birisinden alacağım var adam hakkında hapis cezası verilmiş borcu ihlalden dolayı. adam piyasada yok. hapis cezası olmasına rağmen hukuka göre arama kararı çıkarılmıyor. adama polislere denk gelirse ancak tutuklanır. selim arkadaşım ben bu adam yüzünden kredi ile aldığım borçları ödeyemiyorum. yakında kendimi hapiste bulacağım. eğer intihar etsem bu borç aileme devredecek. yakında banka icra memurları benim de kapıma dayanacak, borcumu tahsil edemediğim kişi kim bilir ne alemde.

        ne yapacağımı bilemiyorum. lütfen olayın bir tarafından bakmayın. saygılarımla.

      • rahmiofluoglu Says:

        40Bizim desteğimizdeki azruhalionline.com artık soruları ücretli olarak cevaplıyor. İletişim bilgileri info@arzuhalcionline.com
        0537 037 43 94 Başak Hanım

      • salih yalcinkaya Says:

        slm benımde 2 dane dahudı ıhlalım var bunlar cekdır savcılığa dahutte bulundum ama şartlarını yeıne gedıremedım ne yabmam gerekıyor rıca etsem yardımcı olabılırmısın

      • rahmiofluoglu Says:

        Denetimli serbestlikte 6 ay açıkcezaevinde kalma koşulu kalkıyor,
        Yargıtay hacizde avukat görevli değildir kararını değiştirdi,
        4-5 yıla kadar sıfır kilometre İİK, taahhüdü ihlal cezası kalkacak,

        http://rahmiofluoglu.wordpress.com/

        Sorularınız için :
        http://www.arzuhalcionline.com

        31

  3. ilhan Says:

    hocam merhaba
    bu 3. yargı paketinde evrakta sahtecilik sucundan af maddesi varmı hocam bide bu tutuklama süresi 3 yıldan 5 yıla çıkıyor evrakta sahtecilik sucuda kapsıyormu tşk. hocam cevap bekliyorum

    • rahmiofluoglu Says:

      yok yok yok

      • turgut Says:

        selam hocam ben turgut bi derdim var aydınlatanız mümkünse. çektiğim krediyi ödeyemediğimden dolayı avukatlık oldum ve kaçıyorum avukattan çünkü taahüt verip ödeyecek durumum yok şu anda. Çünkü başka avukata taahüt verdim ve ikisi birden fazla gelecek. 6250 tl olan taahütsüz borcum 1 senede ne kadar olur sizce şubat 2012de düştü avukata. saygılarımla

    • kadir Says:

      merhaba rahmi bey ben birşey sormak istiyorum. kaçak elektirikten 18 ay hapis cezası aldım yargıtaya göndermek için gerekçeli kararı bekliyorum.3.yargı paketi yürürlüğe rirerse nasıl etkilenir bu suç ilkdefa işledim borcu yapılandırdım ödüyorum

      • kadir Says:

        biraz başınızı ağrıtacağım ama kusura bakmayın 2 aydır bununla yatıp bununla kalkıyorum bütün iyi hallerin olmasına rağmen bu cezayı aldım hakim bey mahkemedeki yargılama sürecindeki olumsuz tutum ve davranışındaki nedenlerle indirime yerolmadığına demiş fakat ne gibi bir olumsuz davranış yapmışolabilirimki diye düşünüyorum bulamadım zaten 10 dakika sürüyor seni konuşturmuyorlar bile sadece keşif gününde bir problem yaşandı ben 1. celsede keşif günü belirlendi efendim dedim ben dükkanı boşalttım dedim hakim bana senin orda olmana gerek yok biz gelir bakarız dedi.benden sonra dükkan 2 3 kez el değiştirdi keşif günü ben çalışıyordum beni dükkanı devraldığım adam aradı abi keşfe gelmişler dükkan kapalı dedile bende onu arayan numaradan aradım bilirkişinin telefonuymuş dükkanın başkasına sit oldugunu ve çalışmakta olduğumu isterseniz hemen gelebileceğimi söyledim gerek olmadıgını söylediler okadar 3.celsede hakim bey beni azarladı neden hazır bulunmadın diye bütün olan biten bu bu kararı hangi avukat gördüyse seni idam etmiş diyiyor üstelik benim sabıkam yok mahkemelere katıldım burcumuda taksitlendirdim ödüyorum çıkacak olan (3.yargı paketi)buyasa benim durumumu nasıl etkiler. saygılarımla

  4. suskun8989 Says:

    hocam tahhüdü ihlalden 3 ay hapis cezası aldım .karar yeni geldi elime.buna nasıl itiraz etmeliyim bundan nasıl beraat edebilirim.bana bu konuda yardımcı olurmusunuz..bir dilekçe örneği varmı .Saygılarımla hocam..

    • rahmiofluoglu Says:

      Bu blogda Yargıtay Ceza genel Kurul kararı var..Bir dilekçe onu ekle, biz prensip olarak örnek dilekçe yayınlamıyoruz..

      • suskun8989 Says:

        hocam yargıtay ceza genel kurul kararlarına bakrım hangisini yazayım orda iki tane genel kurul kararı var hangisi birde de itarez ettiğim dilekçemin arkasınamı ekleyeyim hocam.hocam bunu icra cezaya mı itiraz yapacağım.yoksa sırayla icra ceza sonra asliye ceza ,ağır ceza sonra yargıtay a mı yapalım hocam yardımcı olun..tşkrler

      • rahmiofluoglu Says:

        İkisini de ek olarak print et koy..

      • rahmiofluoglu Says:

        Kararları print et dilekçe ile birlikte ver..

      • rahmiofluoglu Says:

        Kararları print et dilekçe ile birlikte ver.. tamam mı?

    • rahmiofluoglu Says:

      Bu blogda Yargıtay Ceza genel Kurul kararı var..Bir dilekçe onu ekle, biz prensip olarak örnek dilekçe yayınlamıyoruz..Örnek dilekçe google ara, bulursunuz..

    • raşit Says:

      Taahhüdü ihlal itiraz Örnek Dilekçe (iik.340)
      ….CEZA MAKEMESİNE GÖNDERİLMEK ÜZERE
      . İCRA CEZA HAKİMLİĞİ’NE
      Esas No:
      Karar No:
      Sanık :
      Talep: …. icra Ceza mahkemesinin …/…/2012 Tarih …… Esas ….. Karar nolu mahkumiyet hükmünün kaldırılması talebidir.
      AÇIKLAMALAR :
      …….. İcra Ceza Mahkemesince İ.İ.K. nın 340. maddesi gereğince taahhüdü ihlal nedeniyle hapis cezasına mahkum edildim.
      1-İcra ve İflas Yasası’nın “Borçlunun ödeme şartını ihlali halinde ceza” başlığını taşıyan 340′ıncı maddesinde;
      Alacaklının muvafakatı ile icra dairesinde kararlaştırılan borcu ödeme şartının, borçlu tarafından makbul bir sebep olmaksızın ihlali, seçimlik hareketli suçlar olarak düzenlenmiş, yaptırımı ise özgürlüğü bağlayıcı ceza olarak öngörülmüştür.
      Nitekim; Ceza Genel Kurulu’nun 22.01.2002 gün ve 294-1 sayılı kararında da ayrıntılı olarak açıklandığı üzere, anılan maddedeki “makbul sebep” kavramının, Anayasa’nın 38′inci maddesinin 9′uncu fıkrasındaki “yerine getirememe” kavramından daha dar olduğu belirtilerek
      Anayasamızın bu madde ile, borcu yerine getirmeyeni değil, ekonomik acz içinde olup bu nedenle borcunu yerine getiremeyeni korumakta olduğu belirtilmiştir.
      Anayasamızın ve Kanunlarımızın amir hükümleri gereği; Sadece “ödeme gücü olduğu halde borcu yerine getirmeyen ve taahhüdünü ihlal edenlerin cezalandırılmaları zorunludur.

      Bu nedenle geçim kaynaklarımın neler olduğu, yaşayış tarzım ve gelir kaynaklarımın tespiti ile, Borçtan hile ile kaçınıp kaçınmadığımın ve bu bilgiler ışığında yargılamam yapılması gerekirken, mahkemece bu konuda hiç bir araştırılma yapılmamıştır.
      Bu nedenle, borcumu hangi nedenle veya nedenlerle yerine getiremediğimin araştırılarak, hukuki durumunun belirlenmesinde zorunluluk bulunmaktadır.

      2-Anayasamızın 38. maddesinin ceza sorumluluğunun şahsi olduğunu emreden 6. fıkrasına, 4709 sayılı Kanunla, “Hiç kimse, yalnızca sözleşmeden doğan bir yükümlülüğünü yerine getirememesinden dolayı özgürlüğünden alıkonulamaz” hükmü ilave edilmiştir.”
      Bu hüküm, dayanağını, “İnsan Haklarını ve Ana Hürriyetleri Korumaya Dair Sözleşmeye (AİHS) İlişkin, Bu Sözleşmede ve Bu Sözleşmeye Ek Birinci Protokolde Yer Alanlardan Başka, Bazı Hak ve Özgürlükleri Tanıyan 4 Numaralı Protokol”de bulmaktadır. Söz konusu 4 No’lu Protokol Türkiye tarafından onaylanarak iç hukuk normu haline getirilmiştir.

      4 No’lu Protokolün, Anayasa md. 38/6′da yapılan değişikliğe kaynak teşkil etmiş olan ve AİHS md. 5’de düzenlenen hareket hürriyetini geliştirmeyi amaçlayan 1. maddesi aynen şöyledir: “Hiç kimse, yalnızca sözleşmeden doğan bir yükümlülüğü yerine getirememiş olmasından dolayı özgürlüğünden yoksun bırakılamaz.

      İİK md. 340’ Ödeme şartını ihlal suçunda, ödeme şartı, alacaklı ve borçlu arasında karşılıklı rıza ile yapılan sözleşmeye dayanmaktadır. Anayasamızın 90. maddesinin son fıkrasında ”Usulüne göre yürürlüğe konulmuş milletlerarası andlaşmalar kanun hükmündedir, çıkabilecek uyuşmazlıklarda milletlerarası andlaşma hükümleri esas alınır” denilmektedir. Anayasamız 90. maddesinde miiletlerarası antlaşmalar kanun hükmünde sayılmış ve “Hak ve Özgürlüklere İlişkin Milletler Arası Antlaşmalar” normlar hıyerarşisinde kanunların ustune çıkarak, Anayasanın 90. maddesindeki değişiklikle Anayasa hükmü ile aynı düzeye gelmiştir.

      Netice ve Talep:
      .. İcra Mahkemesince yetersiz araştırma ile yetinilerek hakkımda vermiş olduğu mahkumiyet hükmü Anayasamızın 90, 38/6 maddesi ve İİK 340 maddelerine açıkça aykırı olup geçim kaynaklarımızın araştırılarak borcumdan hile ile kaçınıp kaçınmadığımın tespiti ile hakkımda yeni hüküm tesis etmesi amacıyla anılan hükmün itirazen kaldırılmasını arz ve talep ederim.
      Sanık…

      • ali gungor Says:

        rahmi bey merhaba ogluma adliyede kefil oldum .taahhut verdim ancak maddi durumum hic iyi olmadi odeyemedim iyi olsaydi odeyecektim.su an 2 yildir yurt disindayim hastayim calisamiyorum 05-12-2011 kesinlesme tarihi 20 gun sonra zaman asimi oluyor mu bu dogru bir hesapmi lutfen cevaplarsaniz cok sevinirim.selamlar

      • rahmiofluoglu Says:

        Bu soruya bizim avukatlar ücret karşılığında cevap verebilirler. Dosyalarınızı bize göndermeniz gerekir. Bunun için 0507 564 3802 den Senem Hanım ile iletişime geçiniz.

  5. burak Says:

    2 sene öne çek borcumdan dolayı aılemın yasadıgı eve gelıp hacız tutanagı tutmuslar .benim o dönemde ıkamet adresım farklı bır yerdeydi ancak o donemde aılevı nedenlerden oturu baskı altında oldugum ıcın taahhüt verdim ve su anda ödeyemedıgımden yakalamam cıkmıs sormak ıstedıgım ; o dönemde benım adresım orası degıldı ve halada orası degıl yanı aılemın yasadıgı adres de oturmuyorum 3 senedir. ben ıcra mahkemesıne ıtıraz etsem baskı altında taahhut aldılar diye tutuklanmam düşer mi acaba ?TEŞEKKÜRLER…

    • rahmiofluoglu Says:

      Düşmez maalesef..Zamanaşımı cezanın kesinleşmesinden itibaren 2 yıl..

      • burak Says:

        teşekkürler sayın ofluoğlu….

      • Nazım Acıkgöz Says:

        merhaba rahmi bey benim 2008 yılında taahhüdüm vardı ve yakalamam 2009 yılında yakalamam cıktı ve halen kaçiyorum ne yapmam lazım.*? nasıl bir yol izlemem lazım yardımcı olursanız çook teşekkür ederim. şimdiden ALLAH razı olsun.

  6. bekir Says:

    rahmi bey öncelikle i akşamlar bu TAAHHÜT ü itiraz ve beraat gelmesi için nasıl bi dilekçe yazmalıyız ve geç gelmesi için nereye itiraz etmeliyiz ben önceden denizli ye itiraz ediyordum kararın geç gelmesi için ne yapmalıyım benim 6 ayda yüklü miktarda param gelecek 6 aya kadar cezanın çıkmaması lazım lütfen yardım edin sevgilerimle

    • rahmiofluoglu Says:

      Dava ne durumda, ceza aldın mı? Kesinleşti mi?

      • bekir Says:

        rahmi bey 15 03 2012 günü ceza aldım

  7. bekir Says:

    rahmi bey benim iş bankasına borcum vardı babam ve ben tahüt edip borşlandık mahkeme 20 01 1012 günüydü ama 15 03 2012 yapıldı af cıktımı yada ne yapmam lazım babam mın tahüdü gecesiz olması icin ben sorun deyilim babam yeşil kartlı burdan bişey cıkarmı

    • rahmiofluoglu Says:

      Yeşil kartı etkilemez..Taahhüde af henüz gündemde değil..

      • seyithan yılmaz Says:

        iyi günler rahmi bey bugun bana taahütten hüküm aldığıma dair davacı avukattan mesaj geldi. kendilerini aradığımda 2009 daki 1000 tl lik k.k borcumun 4 bin tl yi geçtiğini taksit yapıp ödemediği parayı yatırmazsam hapis yatacağımı söylediler. ben adliyeye gidip itiraz etmek istiyorum ama orada tutuklanırım diye gidemiyorum. adliyeye gittiğimde tutuklarlarmı? lütfen bilgi verin.

      • rahmiofluoglu Says:

        Ceza kesinleşmişse tutuklanabilirsin, muhtemelen..

    • (UGUR55) Says:

      s.a sayın hocamda bilir taahhdü ihlalden 3ay hapsim vardı ve çok şükür ödedim kapattım düşüm kağıdını vermeden gbtme bakıttım hemde genel bişiy çıkmadı memur beyde zaten onyaladı sadece adreste bağlı olduğunuz yerin emniyeti gelip evinize bakar ordaysanız alır gider ellerindeki kağıda göre rahat olun ancak avukat sizi görürse yada alacaklınız sizin bilginiz olmadan piyonlarsa polis yine alıp gidiyor rahat olun gbtye düşmüyo inanın güvenin saygılar (UGUR55)

  8. murat yılmaz Says:

    ARKADAŞLAR TBMM ADALET KOMİSYONUNU FAKS,MAİLTEL. YAGMURUNA TUTALIM YASANIN BİR AN ÖNCE ÇIKMASI İÇİN TŞK. LER ..

  9. alper Says:

    daha doğrusu taahhudu ihlal davasında karar kesinleşmeden taahhud edilen rakam ödenirse ceza kalkarmı.
    tşk.

    • rahmiofluoglu Says:

      Parayı karar kesinleştikten sonra ödesen de ceza düşer, tabii önce ödesen de..

      • alper Says:

        Sayın Rahmi bey cevap verdiğiniz için teşekkür ederim ,
        Benim konumu kısaca özetlemek ve fikrinizi almak istiyorum,
        35000.tl lik kesinleşmiş icra takibi var ,
        45.000tl lik taahhud verildi (10000TL peşin ,2500x 14 taksit li şekilde)
        7.taksit den sonra ödeme yapılamadığı için tah. ihlal davası acıldı.
        3 aylık ceza çıktı, ödeme yapmak ve borcu kapamak ve cezayı kaldırmak istiyorum fakat ödeme rakamı taahhutte ki kalan rakam mı olmalı yoksa takipteki gecikme faizzinden tekrar mı hesap yapılmalı

        cevap verirseniz çok memnun olurum. İyi Çalışmalar Dilerim.

      • rahmiofluoglu Says:

        Taahütteki borç ve gecikme faizi..

    • 10001000 Says:

      Sayın Rahmi bey,

      Taahhudu ihlal kapsamında çıkan 3 aylık cezanın infazı ile ilgili gbt sorgulamasıda yer almayacaktır diye bir hsyk genelgesi var bu genelgenin doğruluğu ve şu an için çıkan cezaların gbt sorgulamalarında çıkıp çıkmayacağının bilgisini verirmisiniz. İyi Çalışmalar

      • rahmiofluoglu Says:

        genelge doğru..

  10. hakan Says:

    selam rahmi bey
    Taahüdü ihlal davalarında borçlu hastalıktan dolayı çalışamamış ( raporlu olarak )sabit bir geliri de yoksa ekonomik gücünün ödemeye elverişli olmadığından dolayı ödeme yapılamadığı mazereti ile biraz daha zaman kazanılabilir mi..eğer kazanılırsa ne kadar olur bu süre. şimdiden teşekkürler

    • rahmiofluoglu Says:

      ceza almaması gerekir.. http://rahmiofluoglu.wordpress.com/ceza-genel-kurul-karari

  11. suskun8989 Says:

    sayın hocam bu 3.yargı paketi ne zaman yasalaşacak .henüz bir bilgi yokmu hala komisyonda .ne zaman çıkar .

    • rahmiofluoglu Says:

      Meclisin çalışma temposuna bağlı, bunu iktidar partisi bile kestiremiyor..Bir CHP li komisyonda 12 saat konuşunca hesaplar şaşıyor:). Ya sabır!….

      • suskun8989 Says:

        Çok sağolun .Hocam bu tahhüdü ihlal cezaları ne olacak .bunlar bu kanunları ölünce çıkaracaklar herhalde bizimki bizden gittikten sonra.çok teşekkürler.

  12. raşit Says:

    Sayın rahmi bey saygılarımla bugün elime bir mahkeme kararı geldi kısaca ş:
    bakırköy sulh ceza mahkemasi 6273 sayılı yasa ile değişik 5941 s.y. nın 5/1 maddesi gereğince ÇEK DÜZENLEME VE ÇEK HESABI AÇMASININ YASAKLANMASINA,
    katılan lehine hesaplanan 600 tl maktu vekalet ücretinin sanıktan tahsiline
    CMK nın 324 v.d maddeleri gereğince 16 tl yargılama giderinin sanıktan tahsiline
    Dair yapılan açık yargılama sonunda tarafların yokluğunda tebliğ tarihinden ihtibaren 7 gün lük yasal süre içinde (6273 sayılı yasa değişik 5941 sayılı yasanın 5/10 mad.5326 kabahatlar kanunun 27/5 maddesi ve CMK nun 268.md.gereğince) mahkemeye sunulacak hakim havalesi taşıyan bi dilekçe veya zabit katibin yapılacak başvuru ile mahkememiz nezninde itiraz yolu açık olmak üzere karar verildi.

    Şimdi bu karara karşı bir çey yapmalımıyım 600 tl falan için mesela v.s detaylı yorumunuzu rca eder saygılarımı arz ederim.

    • rahmiofluoglu Says:

      karar aleyhinize olduğu için 600 TL avukatlık ücreti yasa gereği.. Çrk hesabı açma yasağı çek hesabı sahiplerine veriliyor..Eğer siz çek hesabı sahibi değilseniz, şirketse çek hesabı sahibi size ceza verilemez..

      • raşit Says:

        mrb.sayın rahmi bey bir işlem yapmama gerek var mı 600 tl ne olacak

      • rahmiofluoglu Says:

        Paran varsa öde, yoksa ödeme..

  13. fatıh topaloğlu Says:

    yazdıklarımıza cevap almıyoruz yanlış bir şey mı yazıyoruz aydınlatırsanız sevinirim

    • rahmiofluoglu Says:

      Cevaplara ücret almıyoruz:) Zaman oldukça cevap veriyorum..

    • rahmiofluoglu Says:

      Cevaplar için para almıyorum:) Fırsat oldukça cevaplamaya çalışıyorum..

      • fatıh topaloğlu Says:

        hocam ılgınze çoktşkl

  14. Fatih Topaloğlu Says:

    merhaba hocam. oğlum borcundan dolayı tahhut verdi bu arada askere aldılar bizde borcu ödeyemedik askerde iken tahudu ıhlaldan ceza verdiler oğlum 4 gündür hapiste askerden kısa bir zaman önce geldi 3 ay ceza yatacak bizimde borcu ödeyecek g ucumuz yok. daha önce sız yazdım cevap alamadım ıtır az etsek bir faydası olurum askerde borç ödenmez ki ne yapmalıyız yardımcı olursanız sevinirim tskl

    • rahmiofluoglu Says:

      Ceza kesinleşmiş, itiraz için haklı bir gerekçe olması gerekir..

    • rahmiofluoglu Says:

      KESİNLEŞMİŞ CEZA, YARARI OLMAZ..

  15. raşit Says:

    sayın rahmi hocam iyi akşamlar taahüdü ihlal alt komisyonda ne oldu bilgi alabilirmiyim sizce tamamen kaldırılma olasılığı var mı tşk.

    • rahmiofluoglu Says:

      Bu konuda bir düzenleme veya teklif yok henüz..ama olmalı, umuyoruz..

  16. tugce Says:

    sayın hocam denetimli serbestlik değişiyor ve 1 yılı kalanlar tahliye edilecek yasalaşırsa,peki bu bir yıl içersine sizce taahhüdü ihlal ve buna benzer 1 yılın altında cezası olanlar da tahliye edilirmi? teşekkürler.iyi çalışmalar.

    • rahmiofluoglu Says:

      Daha yasa metni belli değil….

  17. art Says:

    degerli hocam,
    2008 ylında kesmiş oldugum 210 bin tl çek ten ilk ay 5 bin diyer aylar 10 bin tl .10 bin tl tahattüt verdim.toplam borc 360 bin tl olmus.7 ay önce yakalanma kararım cıkmıs yakalandım. 2 gün sonra gecirdigim 35 bin tl lik taksidi arkadaslar ödedi cıktım. yine tahattüdleri mi yerine getiremedim. avukat aynı dosya üzreinden yine davayı devam etmiş .ve yine yakalanma kararı çıkış bana, 3 ay hapis cıkmıs.avukatım agır cezaya itiraz etmiş .red geldi. yargıtay kararım var dedi yargıtaya itiraz etti bekliyoruz bakalım bir sonuc cıkarmı diye. su an kacagım . gbt kaydına girmemeye dikkat ediyorum. sizce sonuc ne olur.af cıkarmı tahaddüte . tesekkürler.

  18. murat yılmaz Says:

    arkadaşlar 7 mart günü yargı paketi adalet komisyonunda hızlanması için faks mail telefonla arayalım bir an önce çıkması için tşk. ler

  19. ömer Says:

    hocam merhaba ben size trabzondan yazıyorum bizim 2 adet ödeyemediğimiz çekten dolayı 21/12/2011 tarihinde toplam faiziyle beraber 34000 tl olan borcu 3 taksitle ödemek suretiyle tahattüt ettik. 5000 tl ilk anda avukata elden verdik ilk taksit olan 9700 tl ödedik fakat 2. taksiti ödemede biraz zorlandık 18000 tl kaldı alacağı. yanlız vicdanı inancı allahı olmayan avukata diyoruzki bizi 2 gün bekle yok diyor.pazartesi buraya gelecekmiş.hocam size sorum sadece şu olacak avukata içimden burada kötü şeyler yapmak geçiyor canımızı çok yaktı tamam sonuçta adam işini yapıyor alacağı ama biz ödemeye çalışıyoruz artık hiç bir şey umurumda deil sadece kaç sene ceza yerim..artık bunaldım hiç bir şey gözüm görmüyor.avukatta rahat etsin benda ne yapayım bana bir akıl diyin.ne olur allah sizin ve bizim yar ve yardımcımız olsun.

    • rahmiofluoglu Says:

      :) Yapacaklarına bağlı….

      • ömer Says:

        hocam sizide çok meşgul ediyorsam kusura bakmayın avukat kesin haciz için gelecektir yüzüne tükürsem yağmur yağıyor diyecek adi diyorumki adamı dükkana sokmasam olurmu sadece haciz memuruyla muhatap olsak olurmu.avukatı karşımıza alsak cinayete kadar gider bu iş allah korusun. hocam kalan 18000 tl borcu yenidenmi faiz işletir o nasıl olur.

      • rahmiofluoglu Says:

        Yargıtay ceza dairesi avukatı hacizde görerevli kabul etmiyor..

      • tesekkürler Says:

        sayın hocam MADDE 6 – 2004 sayılı Kanunun 354 üncü maddesinin başlığı “Davanın ve cezanın düşmesi ile ceza verilemeyecek hâller” şeklinde değiştirilmiş ve maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

        “Nafaka alacaklarına ilişkin takipler hariç, alacak miktarı Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından her yıl belirlenen aylık en yüksek brüt asgari ücret tutarının altında kalan takiplerde bu Kanunda öngörülen disiplin ve tazyik hapsi uygulanmaz.” seklinde bir kanun var asgari ücret üst sınırı 5.762 tl gözüküyor. bu miktarın altındakiler faydalanabilirmi. teşekkür ederim

  20. nihat Says:

    sayın rahmı bey hocam, taahhudu ıhlalden 1ay ceza aldım eskı adresımden tasındıgım ıcın teblıgat gelmedı gıyagımda mahkeme cezayı verıyor.gerekcelı kararı su anda oturdugum mernıs adresıme gonderdıler.bunun uzerıne ıtıraz ettım 16 mart 2012 tarıhıne durusma gunu verılmıs.1900 tl borcum var. durusmaya gırecegım tekrar ceza alırsam nasıl bır yol ızlemem lazım karara ıtıraz edecegım baska ust mahkeme yok.borcumu odemem ıcın 2 ay bır zamana ıhtıyacım var. ne olur bana bır yol gosterırmısınız.saygılarımı sunarım.

    • rahmiofluoglu Says:

      2 ay zaman kazanırsın, kararın yazılması zaman alır..Benin yayınladığım Yargıtay Kararını mahkemeye ver, karar aleyhte çıkarsa karar düzeltme iste…

  21. Naci Kara Says:

    Sayın Rahmi bey
    2005 yılında adıma açılmış bir karşılıksız çek davası 16/02/2012 tarihine kadar sürdü.Bu tarihde yapılan
    mahkemede karar karşılıksız çek açma yasağı olarak çıktı merkez bankasına bildirilmek üzere diye.Şu anda bana kararın tebligatı yapılmadı ben bu kararı temyiz etmek istiyorum.Yeni çek kanununa göre bir üst mahkeme hanğisi eskiden yarğıtaya yapılıyordu şimdi yine yarğıtayamı nereye yapacağım bildirirseniz sevinirim.
    Sayğılarımla

    • rahmiofluoglu Says:

      Kararda yazması gerekir..

  22. murat Says:

    sayın ofluoglu. yaklasık 1 yıl once tahaadüdü ıhlal dan dolayı eve polıs gelıp gıtmeye baslamıstı..1yıldır evden cocuklardan uzagım hayat mucadelesı verıyorum ıs yapıyorum lakın hep baskları uzerınden olmak zorunda…gbt sorgulatamıyorum ordakı arkadasın ıfadesı gbt de yakalaman cıkarsa almak zorundayız dıyor böyle bırsey varmıdır?t.ihlal de kayıtsız sartsız 2 yıl sonra yakalama,dava düşermı?düşer ise alacaklı yada vekili herhangı bırı yenı bır işlem baslatarak tekrar 2 yılın calısmasını saglayabılırmı?evımde taahhud vermıstım avukatı yaka paca dısarı attım oda 30 dk sonra 8-9 tane polıs le bırlıkte tekrar evıme geldıler polıslerıde attım ıcra muduru sakın ol suc işliyorsun dedı ve taahud ımzaladım…adresıme herhangı teblıgat gelmedıgı ıcın sorun yoktu bırgun eve 2 sıvıl polısın geldıgını duyunca bır daha eve gıtmedim baska bır suc olasılıgım yoktur ve halıyle ıtıraz edemedım…suan herhangi bir kuruma olayı boyle anlattıgımda polıslerın huzurunda ımzalamak zorunda kaldıgımı ıfade etsem bu benım ıcın çıkıs noktası olabılırmı?tutanakda avukata hakaret ettıgım zor kullanarak dısarı attıgım yazıyor? nynm_34@hotmail adresime mail atabılırsenız cok sevınırım

    • rahmiofluoglu Says:

      Yargıtay kararı var, artık avukatlar icrada görevli sayılmıyor..eskiden hacizde avukata direnmek ağır bir suçtu, şimdi değil..Bir avukata başvurmalısın veya bizim hukuk komisyonundan yardım isteyebilirsin..KOSİAD Hukuk Komisyonu

  23. ABDULLAH PELVAN Says:

    TAHUDU İHLAL DAVALARINDA ANAYASAMIZDA 38.MADDE Yİ BUTUN BU DAVALARA BAKAN MAHKEMELERİNDE UMARIM GÖZDEN KACIRIP BORCLU MAGDURLARI DA DAHA FAZLA MAGDUR ETMEZLER.AMA YİNEDE BORCLU MAGDURLAR LEHİNE HUKUMETİMİZİN 3.YARGI PAKETİNE TIPKI CEK KANUNUNDA OLDUGU GİBİ BİNLERCE CEKTEN HAPİS YATMAKTAN KURTULANLAR OLDUGU GİBİ TAHUDU İHLAL DE DE HAPİS CEZASINI KALDIRIP BİNLERCE BORCLU RAHATLAR CUNKİ HAPİS YATMAK İLE BORC ÖDENMEYECEGİNİ EN İYİ BİLENLERDENİM SAYIN OFLUOGLUNA KATILIYORUM SAYGILARIM İLE ABDULLAH PELVAN TEKİRDAG /HOSKÖY/KASABASINDA /ESNAF /FACEBOOK.COM KASAP ABDULLAH PELVAN EMAİL.COM kasapoglu59_1@hotmail.com TEL.02825386275 CEP.TEL.05424840003.FAX.02825386773.SAYGİLARİM İLE

  24. kaanefe Says:

    sayın hocam taahüdü ihlal suçunun 2 yıldan sonra zaman aşımına uğradığını söylemişsiniz bu süre mahkemenin bitimiylemi cezanın infaza düşmesiylemi başlar??? birde infaza düşmüş taahüdü ihlal cezalarını polis GBT lerinde gözükmediğine DOĞRUDUR demişsiniz.. bununla ilgili kısa bir bilgi verirmisiniz?? verdiğiniz bilgiler ve DUYARLILIĞINIZ için çok teşekkürler.

    • rahmiofluoglu Says:

      Hükmün kesinleşmesinden itibaren 2 yıl..

  25. tugba Says:

    Rahmi Bey iyi akşamlar efendim benim eşim evrakta sahtecilik suçundan hükümlü 5 aydır cezaevinde 1 hafta önce açık ceza evine çıktı şimdi çıkma ihtimali olan 3.yargı paketinden yararlanıp çıkabilirmi ?Birde sizce bu yasa nezaman kesinleşir?

    • rahmiofluoglu Says:

      Pakette bu ceza yok..

      • tugba Says:

        peki neden 5 yılın altındaki tüm cezalar için deniyor.

      • rahmiofluoglu Says:

        Nerde deniyor? Burada yayınlayın, görelim..

  26. ibrahim Says:

    2010 yılının ekim sonunda taahüt ihlalinden ikinci taksiti ödemedim diye 3ay hapis çıkmış bende çekten dolayı cezam var diye adresimde yoktum 2011 kasım ayında öğrendim ikinci taksiti ben taksit gününden biray sonra yatırmıştım 3taksitide yatırmıştım avukat bildirmemiş bende makbuzlarla ilk önce icra cezaya sonra asliye cezaya itaraz ettim onlar red etti hepsini yatır diye ama ceza ikinci taksitten çıkmış bende şimdi adalet bakanlığına itiraz dilekçesi gönderiyom bir sonuç çıkarmı sizce

    • rahmiofluoglu Says:

      Doğru yapıyorsunuz..

  27. sadullahkardaş Says:

    ben sadullah kardaş ben im müşterinin çekin arkasında cirom vardı icra bana geldi ve ben taatüt ettim ve ödeyemedim bana ceza çıkarmı

    • rahmiofluoglu Says:

      evet..size

  28. dinal durak Says:

    syn hocam annemle babam kacıyorlar tahüdü ihlalden biz avkata 29 verdik ama bizim borcumuz 33 milyardı 3 milyara karşı tahüd imzalamış annemle babam sentler elimizde şimdi ise bizden 60 milyar istiyor ne yapmamız lazım neolur banayardımcı olun bnim yaşım 15 okuyorum birsorumdaha hocam 3pakete tahüdü ihlala af varmı ne olur bizi bilgilendirin çokzormuş insan ailesinden uzak olmak bn 1.5senedir görmüyorum kardeşimle bn amcamda kalıyoruz

    • rahmiofluoglu Says:

      Zamanında işinizi güvendiğiniz bir avukatla takip etseydiniz muhtemelen bu sorunları yaşamaycaktınız..Pakette yok ama eklenebilir..

  29. reverence Says:

    sayın rahbi bey ev haczi ne zaman kalkacak şahsi kanaatinizce ne zaman olur bu korkular nezaman bitecek tşk ler

    • rahmiofluoglu Says:

      Yakın..kalkacak..

  30. cem Says:

    hayırlı akşamlar ben bir bankanın avukatı aracığıyla icra dairesinde tahhütnane imzaladım parayı bazı aylar eksik yatırdığım için bana taahhütnameyi ihlalden tutuklama kararı çıkarttılar borcumu ödedim borcumu avukatın hesabına yatırdım aynı gün avukat bana tutuklama kararını kaldırtamayacağını söyledi ve sebebide benim şirketimin bende çek karnesi olmasını gösterdiler borcumu ödediğim halde icra dairesine borcumun bittiğini avukat bildirmemiş.bu suçmudur? çeklere gelince avukat önce benden 20 yaprak için 9.000 tl para istedi fakat ben bu karnedeki bütün çekleri kullanmıştım bunlar benim sakladığım hesap defterlerinde gözüküyor fakat gözükmeyen 4 adet kaşelenmiş çek var ben bu kaşelenen çekleri ödeyip geri aldım ve bankanın müdüresine çekleri iade ettim çünkü benden istemişti ben diğer çekleri ibra ettim ama banka müdürü çekleri geri aldığını bildirmemiş şimdi avukat bu çeklerden dolayı benden 2500 tl para istiyor ödeyecek durumda değilim herşeyimi kaybettim işim bile yok bu karşılıksız kaşesi yiyeyen çekler merkez bankasında kayıtlımıdır. şu an firari bir hayat yaşıyorum ailemden ve 2 çocuğumdan uzak lütfen bana bilgi verirmisiniz ne yapabilirim avukata dava açayım diyorum mahkemeye peşin tazminatın 100de 10unu yatırmam gerekiyormuş param yok bana yardın edebilecek biri varmı acaba

    • rahmiofluoglu Says:

      Avukata parayı verdiğiniz para için makbuz aldınız mı? Aldınız ise avukatı baroya şikayet edin, çek yaprakları için de bankanın bölge müdürlüğüne veya genel müdürlüğe durumunu anlatan bir dilekçe ver…

      • cem Says:

        sayın rahmi bey avukatın hesabına yatırdığım bütün paraların dekontları var elimde fakat zannedersem banka benden para koparmaya çalışıyor benim geçmişteki hesaplarıma girseler bütün herşeyi görürler ama yapmıyorlar bağlı bulunduğum şubeye gittim bilgi almak için banka bana diyorki banka çekleri ödemiş ama çekler yok. bu nasıl olur hangi banka veznesi çeki veya çekleri almadan ödeme yapar?benim başka bankadanda çek karnem vardı böyle bir sorun yaşamadım ben diyorum memura bana söylediği şey okadar garipki :hiç bir memurumuz çeki veya çekleri alıp evrağa iliştirmeden ödeme yapmaz diyor ama demekki öyle olmuş çekleri kaybettiler çünkü benim hesap defterlerimde ödendi gözüküyor sadece kaşelenen çekler gözükmüyor onlarıda müdürlerine iade ettim 2006 da banka satıldı herhalde o dönemde bi karışıklık yaptılar acısını benden çıkarıyorlar bu kaşelenen çekler acaba merkez bankasında kayıtlımıdır

      • rahmiofluoglu Says:

        Varsa bankanın bölge müdürlüğüne veya genel müdürlüğün ilgili bölümüne mail veya dilekçe ile başvur, avukatı baroya şikayet et …

  31. bğlent Says:

    sayın hocam rahmi bey helal süt emmiş insan tebrik ederim yardım gayretlerinizden ötürü.

  32. gamze doğangün Says:

    mrblar vermiş olduğunuz cevaplar ile bi çok kiişinin kafasındaki soru işaretlerini kaldırıyorsunuz bunun için size çok teşekkür ederim… rahmi bey benimde size bi sorum olucak eğer cevaplar isenez çok sevinirim benim eşim taahhüt ihlalinden 6 ay kesinleşmiş hapis cezası aldı bugün cezaevinde 4. günü karşılıksız çekten olduğu gibi taahhüt ihlalinde bi kanun çıkacağı ve ceza evinde yatanların serbest kalacağı söyleniyor böyle bi yasa çıkıcakmı çıkar ise ne kadar sürede yürürlüğe girer şimdiden çok teşekkür ederim …

    • rahmiofluoglu Says:

      İhtimal var..Mücadeleye bağlı..

      • gamze doğangün Says:

        rahmi bey ben bu konuda hangi yollara başvurarak mücadele edebilirim bize bu konuda yol gösterebilirmisiniz

      • rahmiofluoglu Says:

        MAĞDURLAR KOSİAD’DA ÖRGÜTLENİYOR..

  33. ayşe Says:

    rahmi bey senetten dolayı tutuklama kararı ne zaman kalkacak

    • rahmiofluoglu Says:

      Senetten tutklama zaten yok..senet borcundan kimeseye ceza verilemez..

      • oktay Says:

        rahmi ben benim tahhahütlü dosyam var 1 yıldır ödemedim ceza alıcakmıyımm??

      • rahmiofluoglu Says:

        Mahkemeye mi icraya mı?

      • rahmiofluoglu Says:

        İcra memuru önünde borç ödeme taahhüdü mü?

  34. dinal durak Says:

    syn hocam bensize kaç sefer sordum ama cevap yazmadınız bana ne olur cevp yazın bn dinal

  35. seltuş Says:

    sayın hocam benim birde gıyabıma açılan alacak davası var bu af bunuda kapsarmı

  36. seltuş Says:

    sayın ofluoğlu ben beş dosyadan aranıyordum af çıktı fakat polis hala evimize baskın yapıp beni arıyor ne yapmalıyım

    • rahmiofluoglu Says:

      Belki çekten başka bir suçtan araniuorsunuzdur, uyaptan kontrolnedin veya GBT sorgusu yaptirin. .

    • rahmiofluoglu Says:

      Belki çekten başka bir suçtan araniuorsunuzdur, uyaptan kontrolnedin veya GBT sorgusu yaptirin. . Ya da infaz savciliğina dilekçe ile başvurun. .

  37. orhan Says:

    sayın rahmi bey 5 ayrı icra dosyasından tahhüdü ihlalim var . ödeyemiyorum tahüdü ihlal cezası kalkacak diye duydum doğrumudur yoksa yakalanınca 15 ay yatacakmıyım. teşşekkürler.

    • rahmiofluoglu Says:

      Pakette yok..

  38. dinal durak Says:

    merhaba rahmi hocam bn 15 yaşında bir çocuk biz iki kardeşiz annemle babamı 1.5 senedir görmüyoruz tahüdü ihlalden dolayı kaçıyorlar bizi ise amcamlar bakıyor bnim sorum tahüdü ihlala af çıkaçakmı birde birsorum bizim ana borçumuz 33 milyardı 29 ödedik ama 3 mlyar kaldı buna karşılık tahüd imzalımış annemle babam şimdi ise bizden 60 milyar istiyor avkat ama bizim güçümüz yok ne yapmamız gerekiyor ödenen makbuzlar elimizde ne olur bana yardımcı olun artık bizlerde çekler gibi yüzümüz gülsün ailemize kavuşalım hocam allah kimseyi ceza evlerine düşürmesin ben dinal lütfen cevap verin daha öncede yazmışdım.

  39. srkn Says:

    rahmi bey gecen söylemiştim. taahhüdü ihlalden davam var diye birincisi yapıldı. 2 cisi yapıldı. uyaptan baktim gerekceli karar yazıldı diyor. bu nedemek? ve ben 24 bin tl borcum var karsılıksız çek taahhüt ettik 30 bine çıkarmış avukat. ben dava günü 20 bin müşteri çeki ve 4 buçuk nakit verdim. ve yakalama çıkartcam diyor. ben nasıl bir yol izliyeyim ne yapmam gerek yardımcı olun.

    • rahmiofluoglu Says:

      Karar verildi..Muhtemelen ceza aldınız..

      • srkn Says:

        peki muhtemelen taahüdü ihlalden ceza aldım. ama ben avukata para ödedim. avukat istese dosyayı hemen kapatırmı. ne yapmam gerek rahmi bey çok teşekkür ediyorum.

      • rahmiofluoglu Says:

        Avukat isterse kapatir tabi….

  40. mahmutpaşa Says:

    kesinleşmiş işyeri tahliye kararlarında gelen tebligatı taşınmış diye geri gönderdik bundan sonra tebligat yapılmadan avukat tahliye isteyebilirmi tebligat yapıldıktan sonra icra müdürlüğünden süre isteyebilirmiyiz icra müdürü gelince kapıyı içerden kilitlesem ne olur alacaklı yediemin olabilirmi

  41. şenol Says:

    Sayın Rahmi Bey
    Benim taahhüd ihlalinden 2 davam var,davalar 23 şubatta görülecek,bu davaların seyri nasıl oluyor,ilk duruşmada karar çıkıyormu? Karar çıktıktan ve itiraz yapıldıktan ne kadar süre sonra hapis işlemi uygulanıyor?Birde avukatın bana verdiği ödeme planı ile icra dairesi için imzalattığı ödeme planının toplamları farklı.Bana verdiğinin indirimli ödeme planı olduğunu icra dairesi müdürünün onu kabul etmeyeceğini o yüzden indirimsiz ödeme planı yapıp onu imzalattı.Fakat bana verdiğinde imzası yok.Acaba toplamları farklı 2 ödeme planının olması davada bir işime yararmı.Beni bilgilendirirseniz çok sevinirim.

    • rahmiofluoglu Says:

      Kendini avukatla savunmanı öneririm, imkanın varsa..Tebligatlar yapılmışsa karar verebilir..

  42. yusuf erişken Says:

    sayın hocam senetlerde borca ihtiraz takibi durdururmu

    • rahmiofluoglu Says:

      DURDURMAZ..

  43. mahmutpaşa Says:

    sayın ofluoğlu 3,yargı paketi alt komisyona gönderilmiş normalde adalet komisyonunda görüşülmesi gerekmiyormu ay sonuna kadar yasalaşır mı

  44. mahmutpaşa Says:

    sayın ofluoğlu itirazın iptali davasında 3, duruşmaya rahatsızlıgımdan dolayı 3, günlük rapor gönderdim ve erteleme talep ettim erteleme talebimgeçerli olurmu itirazın iptali kararı çıkarsa tebliğ sartı varmı avukat karardan sonra beklemeden haciz talebinde bulunabilirmi itiraz kakkım varmı bundan süreç nasıl işler

    • rahmiofluoglu Says:

      OLUR..

  45. mehmet Says:

    sayın rahmi bey.taahhüdü ihlal mahkemesine girmek ve mahkemeden duruşma esnasında 3-5 ay gibi zaman istemenin faydası olurmu veya alt sınır olan 1 ay hapis cezasını almaya yardımı olurmu duruşmaya katılmanın.saygılarımla .

    • rahmiofluoglu Says:

      iYİ SAVUNMA HER ZAMAN GEREKLİ..

  46. mahmutpaşa Says:

    sayın ofluoğlu 12 şubat 17,29 daki soruma cevap varmı şimdiden teşekkür ediyorum

  47. mahmutpaşa Says:

    sayın ofluoğlu taahhüdü ihlal cezalarında 1. borc ödenirse 2.şikayetci vazgeçerse 3,borcu karşılayacak mal haczedilirse ceza düşer diye biliyorum doğrumudur. 3kişi borca kefil olup haciz talebinde bulunabilirmi haciz yapılınca ceza düşermi SAYGILARIMLA

    • rahmiofluoglu Says:

      Ödemeden başkasi cezayı düşürmez..

  48. çaresiz... Says:

    rahmi bey ben uyapta adıma acılan dosyalara bakıyodum 2 gün önce adıma acılmıs ve karar mahkumiyet yazan 3 ayrı dava vardı icra ceza mahkemesinde görülen simdi bakıyorum hicbiri görünmüyo bunun sebebi nedir

  49. nihat Says:

    sayın rahmı bey hocam benım taahhudu ıhlalden 1 ay haıs cezam cıktı ıtıraz ettım ret kararı cıkarsa ne gıbı bır yol ızlemem lazım. bulundugum ıcra mahkemesınde ust mahkeme yok borcumu odemem ıcın 2 aylık bır zamana ıhtıyacım var yardımınızı beklıyorum.tşk.

    • rahmiofluoglu Says:

      Karar düzeltme iste..

  50. mahmutpaşa Says:

    sayın ofluoğlu maaş muavakatı için iptal edilirmi diye sormuştum sizde emekli maaşı ise iptal edilebilir demiştiniz icra müdürlüğünde imzalanan kefillik belgesini aynen yazıyorum üçüncü sahıs geldi söz aldı ben borcun tamamına ve ferilerine icra kefili oluyorum dosya borcunu aşağıdaki şekilde ödemek istiyorum icra ödeme emrinin tarafıma yollanmasına gerek yoktur lehime ve aleyhime işleyecek sürelerden feragat ediyorum hakkımdaki takibin kesinleşmesine muavafakat ediyorum dedi icra kefili olmanın hukuki ve cezai sorumluluğu izah edildi anladım dedi devamla almakta olduğum maaş ve ücretlerimde haciz olsa bile hacizden arta kalan kısımdan her ay 300 tl nin haczedilerek kesilmesine gayri kabili rücu olmak üzere rıza ve muafakat gösteriyorum dedi istediği gibi beyanı okundu imzası alındı bunu bozdurabilirmiyiz nereye müracat edeceğiz

    • rahmiofluoglu Says:

      İCRA MAHKEMESİNE HACZEDİLMEZLİK ŞİKAYETİNDE BULUNUNUZ…

  51. mahmutpaşa Says:

    sayın ofluoğlu kanunlar genel müdürlüğünün sitesinde görüşe sunulan kanun tasariları bölümünde icra iflas kanun tasarısının 29,maddesinde 5000 tl nin altındaki takiplerde disiplin hapsi uygulanmaz yazıyorbu şekilde meclise sunulmadımı değişiklikmi yapıldı

    • rahmiofluoglu Says:

      BU KONUDAKİ TASARI HENÜZ HAZIR DEĞİL

  52. mahmutpaşa Says:

    sayın ofluoğlu yargıtay dan onaylanmış işyeri tahliye kararını postacı tebliğ için getirdi evrak eşimin adına olduğu için almadım postacı taşınmış diye geri iade edeceğini söyledi bundan sonra süreç nasıl işlertebliğ yapılmış sayılırmı yoksa mernis adresine yeni tebligatmı yapılır

    • mahmutpaşa Says:

      sayın ofluoğlu 12 şubat 17,29 daki soruma cevap varmı

  53. Berat Says:

    Taahhüdü ihlalden yatanımız var 5 ayrı dosyadan 3 er ay hapis cezası çıktı.Şu anda içeride taahhüt ile ilgili bildigim kadarıyla herhangi bir çalışma yok.Yorumlarınızın birinde hükumetin gündeminde taahhüdün olmadıgı mücadele edilirse bu konunun gündeme gelebilecegini yazmışsınız.Çok araştırma yaptım fakat bir çözüm bulamıyorum insan hakları mahkemesine başvuru yapacaktım fakat istenilen bilgileri tam olarak saglayamıyorum ne de olsa bu konuda pek bir bilgim yok.Nasıl mücadele edebilirim?Bana ulaşabileceğim bir merci ,herhangi bir yol gösterirseniz, memnun olurum.Şimdiden teşekkürler…

    • volkan yıldırım Says:

      http://www.adaletbiz.com/gundem/cezaevi-esnaf-dolu-h3061.html bu linkte bazı açıklamalar var suç olmaktan çıkaramazsınız belki ama meclisin adalet komisyonuna konuyu belki çoğunluk olursa taşıyabilirsiniz

  54. neyzen Says:

    sayın hocam taahhüt ihlalinden dolayı 2010 yılında çıkan tutuklamalar GBT de görünüyor mu?14.04.2011′den sonrakiler görünmüyor artık diye yorumunuzu okudum.2011 öncesi için alınmış tutuklama kararlarına yönelik olası sorgulamada problem yaşanabilir mi

    • rahmiofluoglu Says:

      İnfazlar GBT de görünür, infaz aşamasında ise evet..

      • karabey Says:

        yani hocam 14.04.2011 tarihnden sonraki taahhüdü hapis cezaları polis gbt sinde çıkmazmı böyle bir HSYK gnelgesi dolşıyor ortalıkta doğrumu acaba

      • rahmiofluoglu Says:

        Ben bunu bilmiyorum..

      • karabey Says:

        hocam link burada ,

        http://www.turkhukuksitesi.com/showthread.php?t=64657

        inceleyip bizi bilgilendirirmisiniz.

      • rahmiofluoglu Says:

        Evet genelge gayet açık; taahhüdü ihlal cezalarında yakalama çıkarılamayacak bu genelgeye göre…Ancak bu genelge tarihine kadar ikili bir uygulama yapılmış..Bu farklı uygulamalar sonucu genelge tarihinden önce GBT ye işlenenlerin durumu belirsiz gibi…

        HSYK Genelgesi: Tazyik hapsi ilâmlarının infazı

        Alıntı:
        İcra ve İflâs Kanunu’nun 76, 338/2, 340/1, 341, 343, 344 ve 6183 sayılı Kanun’un 60′ıncı maddeleri Taahhüdü ihlal, Nafaka Borcu) uyarınca verilen tazyik hapsi kararlarına ait genelgedir.

        HAKİMLER VE SAVCILAR YÜKSEK KURULU
        Genel Sekreterliği
        Sayı : B.03.1.HSK.07.0.12.04-045.02-25-2011/ 19/897 03/03/2011
        Konu : Tazyik hapsi ilâmlarının infazı
        CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞINA

        Bazı yer Cumhuriyet başsavcılıklarından alınan yazılarda; 6183 sayılı Amme Alacaklarının İnfazı Hakkında Kanun’un 60′ncı maddesinde bahsedilen hapsen tazyik ve 2004 sayılı İcra ve İflâs Kanunu’nda öngörülen tazyik hapsi kararlarının infazında Cumhuriyet başsavcılıkları arasında farklı uygulamalar bulunduğu, bazı yer Cumhuriyet başsavcılıklarının Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı Hakkında Tüzüğün 193′ncü maddesinin ikinci fıkrasının (b) bendi uyarınca çağrı kağıdı ve yakalama emri çıkartmadan söz konusu ilâmları doğrudan kolluğa göndermek suretiyle infazına başlandığı, bazı yer Cumhuriyet başsavcılıklarının ise öncelikle çağrı kağıdı düzenlediği, akabinde diğer hapis cezalarında olduğu gibi tebliğe rağmen 10 gün içerisinde başvuru yapılmadığı takdirde yakalama emri çıkartılarak infazına çalışıldığı, aslında tazyik hapsi ile hapsen tazyik işlemlerinin birbirinden farklı işlemler olduğu, hapsen tazyik işlemlerinde ödeme ve mal beyanında bulunma hâlinde kişinin mahkemeden karar alınmadan salıverilmesi mümkün iken, tazyik hapislerinde mahkemeden düşme kararı alınmadan kişinin salıverilmesinin mümkün olmayacağı, bu nedenle yakalanan kişinin hiçbir şekilde yakalama emri gibi hukuksal bir dayanak olmadan hürriyetinden yoksun kılma sonucunu doğurabileceği, ayrıca yakalama emri çıkartılmadan bu kararların kolluğa gönderilmesi hâlinde GBT kayıtlarına giriş yapılamayacağından ilâmın infaz kabiliyetinin zayıflayabileceği ya da ortadan kalkabileceği, UYAP Bilişim Sistemi içerisinde de tazyik hapisleri ile ilgili olarak portala eklenen çağrı kağıdı şablonunun bulunması nedeniyle sisteminde tazyik hapislerinin farklı olarak kabul ettiğini gösterdiği, bu bakımdan tazyik hapislerinde, hapsen tazyik işlemlerinden farklı olarak çağrı kağıdı ve yakalama emri çıkartılarak infaz işlemlerinin gerçekleştirilmesi gerektiği belirtilerek tazyik hapsi ve hapsen tazyik işlemlerinin infazında izlenecek yönteme dair görüş bildirilmesi talebi üzerine Genel Sekreterlik görüşünün teşkilata duyurulmasında yarar görülmüştür.

        Bu itibarla;
        1- 2004 sayılı İcra ve İflâs Kanunu’nun 76, 338/2, 340/1, 341, 343, 344 ve 6183 sayılı Kanun’un 60′ıncı maddeleri uyarınca verilen tazyik hapsi kararlarının ; 5275 sayılı Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı Hakkında Kanun’un 121’inci maddesinde düzenlenen yetkiye dayanılarak hazırlanan ve yürürlüğe giren Ceza ve İnfaz Kurumlarının Yönetimi İle Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı Hakkında Tüzüğün 193’üncü maddesi uyarınca, mahsus defter olan hapis ile tazyik defterine kaydedilmesinin ardından, hükümlünün kararda belirtilen adresinde bulunan mahalli kolluk kuvvetlerine veya ilgilinin bu adreste bulunamaması hâlinde yargı çevresi dışındaki o yer Cumhuriyet başsavcılığına gönderilerek infazının gerektiği ve çağrı belgesi veya yakalama müzekkeresi düzenlenmesine gerek bulunmadığı, bu kararların temyize tâbi olmadığı,

        2- Adalet Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığınca 25 Kasım 2009 tarihinde yapılan güncelleme ile icra ceza mahkemelerince esas dosyası üzerinden verilen tazyik hapsi kararlarının Cumhuriyet başsavcılıklarında tazyik hapsi defterine kaydına imkân sağlanmış olması sebebiyle UYAP ortamında icra ceza mahkemelerince karar verilen tazyik hapislerinin uygulamaya yeni eklenen tazyik hapsi defterinden numara alacağı ve işlemlerinin tazyik hapsi dosyası üzerinden yürütülmesi gerektiği,
        Mütalaa edilmekle birlikte infazda tereddüt edilen konularda 5275 sayılı Kanun’un 98’inci maddesi uyarınca mahkemesinden bir karar alınmak suretiyle sorunun yasa ve yargı yoluyla çözülmesinin uygun olacağı düşünülmektedir.

        Bilgi edinilmesini ve keyfiyetin merkezdeki Cumhuriyet savcıları ile mülhakât Cumhuriyet başsavcılıklarına duyurulmasını rica ederim.
        Mehmet KAYA
        Hâkim
        Genel Sekreter

  55. karabey Says:

    sayın rahmi hocam ,
    arabam yakalandı üzerinde bir sürü haciz var .kendisine sıra gelme ihtimali hiç olmayan bir alcaklı satış istedi. ayın 22 sinde satış var. benim bu satışa itiraz hakkım varmı. lütfen bilgilendirirseniz sevinirm.

    • rahmiofluoglu Says:

      Hayır..

      • karabey Says:

        şatış yapıldığında itiraz hakkım varmı

  56. çaresiz... Says:

    iyi geceler rahmi bey ben öğrenciyim ve 3 tane dosyadan kesinleşmiş mahkumiyetim var taahhüdü ihlalden hiçbi durusmaya girmedim elime tebligat gecmedinden dolayı muhtara tebligat gittiysede bilmiyorum sorum su bu taahhüdü ihlal cezalarım öğrenci olduğum için kaldırılabilir yada ileri bi tarihe attırılabilir mi ve yolda yada trafikte gbt uygulamasına girsem tutuklanırmıyım evden dısarı çıkamıyorum bu yüzden

    • rahmiofluoglu Says:

      Tabii ki yakalanabilirsin..Öğrencilikten erteleme talebi yok..

  57. esn Says:

    SN:HOCAM
    icra taahhü ihlalleri ile bir gelişme varmı çıkarsada5bintlnin altındaki ihlalleremi çıkacaklar

    • rahmiofluoglu Says:

      Henüz yok..Olabilir..Mücadele edilmeli..

      • esn Says:

        mücadele için çok çaba gösteriyoruz.İşallah bir sonuç çıkar

  58. nihat Says:

    nıhat k
    sayın rahmı bey hocam yuzlerce ınsana cevap verıp onların derdıne ılac oluyorsunuz.allah sızlerden razı olsun. hocam ben taahhudu ıhlalden 1ay ceza aldım. ıtırazda bulundum 2 hafta oldu ıtırazıma cevap gelırmı yoksa bemımmı takıp etmem lazım.bırde hocam 3cu yargı paketınde taahhudu ıhlal cezalarına 5000tl alt sınırdan bahsedılıyor bır cevap verırsenız sevınırım

    • mahmutpaşa Says:

      itirazına cevap gelir benim itirazıma cevap geldi

  59. kadır Says:

    kolay gelsın rahmı bey. ceke taahhud tam olarak ne evde ıcraya gelıp 2500 ceke karsı 5750 borc çıkartılmıs ve taahhud ımzalanmıs ve hapıs cezası cıkmış bu ceke karsı mı oluyo saygılarımla

    • rahmiofluoglu Says:

      İcra taahhüdlerinde bir değişiklik yok..

  60. neyzen Says:

    sayın hocam taahhüt ihlalinden dolayı 2010 yılında çıkan tutuklamalar GBT de görünüyor mu?14.04.2011′den sonrakiler görünmüyor artık diye yorumunuzu okudum.2011 öncesi için tutuklama kararı için olası sorgulamada tutuklama yaşanabilir mi

  61. srkn Says:

    merhaba rahmi bey benim taahhüdü ihlalden bir duruşmam yapıldı 2 duruşma geldi 5 gün var burada avukat hapsimi istemiş. ama ben paranın bir kısmını avukata ödedim. gerisini de ödicem ama duruşma geldi bu duruşmaya gireyimmi yoksa girmiyeyimmi karar ne olur biraz daha zaman kazansam borcumu ödücem bilgi verirmisiniz.

    • rahmiofluoglu Says:

      Dosyadaki taahhüdü yerine getirmekte eksiğin varsa ceza alırsın..Dosyayı görmeden açıklama yapmam doğru değil..

  62. Mahmut paşa Says:

    Her duruşma için tebligat şart mi 1. Tebligat yeterlimidir

    • rahmiofluoglu Says:

      Hangi dava icin.

    • rahmiofluoglu Says:

      Hangi dava icin?

      • necati Says:

        benimde tahütten kesilmiş cezam var marttada mahkemkemeye girersem yakalanırmıyım aytınlatırsanız sevinirim davam sulh mahkemesinde

      • necati Says:

        benimde tahütten kesilmiş cezam var marttada kiracılıkla ılgılı mahkemem var du duruşmaya cıkarsam yakalanırmıyım gbt mi hakımler goruyomu ekranında sulh mahkemesinde davam ne yapa bılırım aydınlatırmısınız teşekkürler

      • mahmutpaşa Says:

        itirazın iptali davası için

  63. Mahmut paşa Says:

    Syn oflu oğlu icra borcundan itirazın iptali davasında 3. Duruşmada hakkımdaki iddiaların ne olduğunu bilmiyorum desem savunmamı hazırlayabilmek için duruşma ileri bir tarihe ertelenir mi

    • rahmiofluoglu Says:

      Evet..Ertelenir..

    • efe Says:

      sayın rahmı bey benım bı arkadım tahutde bulunmustu ve yakalaması cıktı yolda yapılan cevırmede GBT ye gırdı ve tutuklandı 1 ay once oldu GBT de neden gorundu acaba bende aynı durumdayım ve dısarı cıkamıyom bunu nasıl ogrene bılırım tesekurler

      • rahmiofluoglu Says:

        Taahhudu ihlal ayri bir suc.

      • mehmet Says:

        Selam Rahmi bey. Eve hacze gelip evde alınan taahhütler geçersiz olacakmı? sonuçta baskı altında verilmiş sayılır. ayrıca icra dairesinde verilen taahhütler geçerlidir. orada hiçbir baskı altında kalmadan veriliyor taahhüt. bu konu hakkında bilgi verirseniz çok memnun kalacağım. saygılar

      • rahmiofluoglu Says:

        Avukat taahhüdü icrada alınmış gibi gösteriyor..avukat becerisi:)

      • karabey Says:

        14.04.2011 trh HSYK genelgesinden önce taahhüdü ihlal hapis cezası çıkanların bilgileri GBT kayıtlarında gözüküyor. bu tarihten sonrakiler ise GBT kayıtlarına işlenmiyor.

  64. seda Says:

    Karşılıksız çekte verilen icra taahhütleri düşermi..ayrıca karşılıksız çekten dava açıldı ve 3.500 tl para cezası geldı bu para cezasıda kalkıyormu şimdiden teşekkürler

    • rahmiofluoglu Says:

      Düşer..

    • rahmiofluoglu Says:

      Düşer..evet

  65. ali han Says:

    rahmi hocam,
    taahhütten 12 hapis cezam var. bulunduğum yerde polisler geldi tutuklamak için bende 1 haftaya ödeyeceğim diyerek süre istedim. ancak ödeyemediğim için başka şehire taşınmak zorunda kaldım.izmire taşınalı 3 ay oluyor. geçen köye jandarma gitmiş.
    fakat dün yolda yürüürken plois durdurdu kimlik istedi verdim. gbt yaptılar ve birşey çıkmadı.
    sormak istediğim taahhüdü ihlal suçları GBT ye işlenmiyormu.
    bu konu hakkında aydınlatırmısınız lütfen.

    • rahmiofluoglu Says:

      BU CEZALARIN GBT KAYDI YOK..

      • ali han Says:

        peki hocam AİHM başvuruyu nereye yapacağım yardımcı olurmusunuz

      • rahmiofluoglu Says:

        KOSİAD ile iletişime geçiniz..

  66. sefa Says:

    rahmi bey tahhüdte nezaman af çıkcak varmı bi duyum sen çok iyi bi avkatsın

    • rahmiofluoglu Says:

      Hükümetin gündeminde böyle bir konu yok..Mücadele edilirse gündeme alınabilir..

  67. erdogan Says:

    slm hocam benim sorunum su ben birine kefil oldum asil borclu borcu odememis bende gittim taksit yaptim tahhutname imzaladim ama odiyemedim ve birde cekim vardi mahkemeye cikmadan once ceki taksit yaptim tabi gene tahhutname sonra mahkeme bana adli para cezasi verdi ben yatiramadim benim durumum nedir acaba bir cevap verirseniz sevinirim bir kac gun once

    gbt ye takildim herhangibi bise cikmadi bundan sonra cikarmi acaba saygilar

    • rahmiofluoglu Says:

      ÇIKMAZ

  68. alper Says:

    sayın rahmi bey yaş haddinden af için cumhurbaşkanlığına mail atmamız olurmu,yoksa posta yolu ile dilekçeyi yollamak dahamı iyi olur.af dilekçe örneği yollamanız mumkunmu saygılarımla

    • rahmiofluoglu Says:

      Dilekçeyi babanız verecek, ya da avukatı..ikisini de yapın..

  69. alper Says:

    sayın rahmi bey babamız 71 yaşında şuan cezaevide,3 tane senet borcu yuzunden taahhüdü ihlal cezası aldı,her dosyadan ayrı ayrı 3 er aymı hapis yatacak yani 9 aymı yatacak yoksa değişik bir hesaplama metodu varmı,hapishaneye gireli bu güne kadar 3 ay oldu,cezaevinden eline bir evrak vermişler tahliye tarihi 27-03-2012 yazıyor kafamız karıştı kime sorsak farklı yanıt alıyoruz.sizce taahütü ihlal cezası kalkacakmı,mecliste böyle bir çalışma varmı yani 71 yaşındaki babamızı kurtarmak için yapmamız gereken bir şey varmı,teşekküreder saygılarımı sunarım

    • rahmiofluoglu Says:

      Cumhurbaşkanlığına acele bir dilekçe gönderin ve yaştan af isteyin..tazyik hapislerinde ceza tam uygulanıyor..

      • alper Says:

        sayın rahmi bey yaş haddinden cumhurbaşkanlığına verilecek dilekçe mail yolu ile olurmu,yoksa posta ilemi yollasak dahanı ıyı olur.dilekçe örneği göndermeniz mümkünmü saygılarımla

  70. dinal durak Says:

    merhaba rahmi hocam bn 15 yaşında bir çocuk biz iki kardeşiz annemle babamı 1.5 senedir görmüyoruz tahüdü ihlalden dolayı kaçıyorlar bizi ise amcamlar bakıyor bnim sorum tahüdü ihlala af çıkaçakmı birde birsorum bizim ana borçumuz 33 milyardı 29 ödedik ama 3 mlyar kaldı buna karşılık tahüd imzalımış annemle babam şimdi ise bizden 60 milyar istiyor avkat ama bizim güçümüz yok ne yapmamız gerekiyor ödenen makbuzlar elimizde ne olur bana yardımcı olun artık bizlerde çekler gibi yüzümüz gülsün ailemize kavuşalım hocam allah kimseyi ceza evlerine düşürmesin ben dinal

    • dinal durak Says:

      cevap bkliyorum

  71. Mahmut paşa Says:

    Icra dosyasına yetkiye ve borcun muaccel olmadığına itiraz takip durdu karşı tarafın avukatı sulh hukuk mahkemesinde itirazın iptali davası açtı icra inkar tazminatı talep edermi davayı kazanırmı

    • rahmiofluoglu Says:

      Dosyayı, olayları, delilleri bilmeden nasıl cevap verilir?

  72. karabey Says:

    rahmi hocam
    taahhüdü ihlalden 18 ay hapis cezam var. bütün cezalarım hsyk nın 14.04.2011 tarihli genelgesinden sonra şu an başka yere taşındım ikametgahımı değiştirmedim. benim hapis cezalarım herhangi birpolis gbt sorgusunda çıkarmı. cevap yazarsanız çok memnun olacağım efendim.
    iyi geceler.

    • rahmiofluoglu Says:

      Karşılıksız çek suç olmaktan çıkarıldı, hızlı olması için düşümlerinizi yaptırın, dilekçe verin.. Taahhüdü ihlal ile ilgili bir gelişme yok henüz..

  73. tamer Says:

    RAHMİ BEY; DOSYA YILI: 2009, AÇILIŞ TARİHİ: 08-04-2009, DURUŞMA GÜNÜ :09- 07 2009 ……İCRA DAİRESİNDE TAAHHÜD VERMEK ZORUNDA KALDIM YOKSA İŞYERİMİN MALLARINI VE EVDEKİ EŞYAMI ALACAKLARINI SÖYLEDİLER VE TAAHHÜD VERDİM.DAHA SONRA DİĞER DOSYALARIMIN AVUKATLARIDA SÜREKLİ SIKIŞTIRDIKLARI İÇİN SÜREKLİ DİĞER ÖDEMELERİ YAPMAK DURUMUNDA KALDIM.TAAHHÜDÜ İHLALDEN 3 AY HAPİS CEZASI ÇIKTI.. TARİHLER YUKARIDA YAZDIĞI GİBİDİR.BU DOSYA BORCUNU DAHA YENİ ÖDEMEYE BAŞLADIM AMA AVUKAT BEY ÖDE BAKALIM DAHA SONRA DÜŞÜNÜRÜZ YAKALAMAYI KALDIRMAYI DEDİ…SİZE SORUM ŞU:BU ZAMAN AŞIMINA UĞRAMIŞ MIDIR VE YAKALAMA ZAMAN AŞIMINDAN DOLAYI DÜŞME DURUMU OLURMU..TEŞEKKÜRLER… SAYGILAR…

    • rahmiofluoglu Says:

      Cezanın kesinleşme tarihinden itibaren 2 yıl..

    • Mahmut paşa Says:

      20009 da ceza kararı çıktı ise 2 yıllık zaman aşımı dolmuş dava düşmüştür

  74. Mahmut paşa Says:

    Sayın oflu oğluTaahhüdü ihlal suçundan yakalaması olan için hakim kararı olmadan polis evde arama yapabilirmi

    • rahmiofluoglu Says:

      Yapamaz..

  75. tugce Says:

    Ayrıca biraz detay vermek gerekirse:
    ——————————————–

    Taahhüdü ihlal davalarında gerekçeli kararın yazılmasından itibaren gelişen sürecin aşamaları şu şekildedir:

    • Kararın tebliğinden itibaren mahkeme kalemleri muhabere vb yollarla gelebilecek itirazları da göz önünde bulundurarak 15-20 gün bekliyorlar. Kısacası normalde 7 günlük kesinleşme süresi burada biraz uzuyor.
    • Kesinleşmeyi takiben (kalemin kendince belirlediği süre dolunca) 1-2 gün içerisinde İnfaz Savcılığı’na yazı yazılıyor. Bu yazı hem UYAP’tan hem de fiziken gönderiliyor. Bu aşamada da hakimin yoğunluğuna göre e-imza için bekliyor. Hakim 3-7 gün arasında bir sürede e-imza ile imzalıyor ve ertesi gün İnfaz Savcılığı’na gidiyor. (Ekinde gerekçeli karar ile)
    • Bu aşamada İnfaz Savcılığı öncelikle dava dosyasındaki adresin bulunduğu İlçe Emniyet Müdürlüğü’ne yazı yazarak “Borçlunun adresten alınıp getirilmesini, adreste yoksa sebebi ve yeni adresinin araştırılmasını, yeni adres bulunsun ya da bulunmasın her hâlde Savcılığa en geç 4 ay içerisinde bilgi verilmesini” talep ediyor.
    • Bunun üzerine İlçe Emniyet Müdürlüğü adresin bağlı bulunduğu polis merkezine (mahalle karakolu vs…) yazı yazarak gereğini istiyor.
    • Polis Merkezi’nden memurlar adrese giderek borçluyu yakalıyorlar. Borçlu adreste yoksa, evde olacağı saatte yeniden gidiyorlar. Eğer taşınmışsa yeni adresini araştırıp Savcılığa bildiriyorlar. Yeni adresi de bulunamamışsa Savcılığa olumsuz dönüş yapıyorlar.
    • Savcılık bundan sonra sırayla MERNİS adresinden başlamak üzere borçlunun UYAP sisteminde kayıtlı diğer adresleri için bu süreci yeniden işletiyor. Ve borçlu bu şekilde yakalanıyor.

    Sürecin tamamından da anlaşılacağı üzere artık taahhüdü ihlal cezalarından dolayı yakalama kararı GBT’de görünmemekte. Bunun gerekçesi de yukarıda Sayın Ömer GÜNTAY tarafından paylaşılan HSYK kararının Savcılıklar tarafından yorumlanarak uygulamaya konması. Bu kararın yayın tarihi olan 14.04.2011 tarihinden itibaren GBT kayıtlarına cezalar işlenmemekle birlikte; 14.04.2011’den önce infaza verilen mahkeme kararları GBT’de göründüğünden, bu borçluların GBT kaydından yakalanması mümkündür.

    ———————————-

  76. Mahmut paşa Says:

    Yargıtay tarafından onaylanmış işyeri tahliye kararının yerel mahkeme tarafından taraflara tebliğ edilmesi şartmıdır karşı tarafın avukatı tebliğ yapılmadan tahliye isteyebilirmi tahliye esnasında borç için haciz yapabilirmi borç eşinin işyeri benim adıma ayrıca emekli maaşına verilen muavvakatın iptali için nereye müracat edebiliriz muavvakatla beraber kefil ligi de iptal ettirebilir miyiz aynı borç için 2. Defa hapis cezası çıkarmı şimdiden teşekkür ederim saygılarımla

    • rahmiofluoglu Says:

      kARAR TEBLİĞ EDİLECEK SÜRE VERİLECEK..ALACAĞI VARSA HACİZ YAPABİLİR..TAAHHÜDÜ İHLAL YOKSA HAPİS YOK, BİR TAAHHÜDDEN 3 AYDAN FAZLA CEZA VEREMEZ..

  77. asya Says:

    RAHMİ BEY IYI GUNLER ÇEKLERIMI ODEYEMEDIGIM ICIN ISYERIME ICRA GELDI VE BENDE TAAHUTDE BULUNDUM.TAKSITLERIMI TAM OLARAK YAPAMADIM VE HAKKIMDA YAKALAMA CIKTI.BUNUN ICIN NE YAPMALIYIM

    • rahmiofluoglu Says:

      KAÇMAYA DEVAM EDİN, CEZANIN KESİNLEŞMESİNDEN İTİBAREN 2 YILDA ZAMAN AŞIMINA UĞRAR..

  78. srkn Says:

    merhaba hocam
    karşılıksız çekim vardı. icra dairesine bişey olmucak taahhüt vereceksin diyerek imza attım. ihlalden 1 duruşma yapıldı ama girme dedi avukatım girmedim. süre kzanırsın dedi bu borcu ödücem ama davam sürüyor. şimdide avukat haciz ihbarnamesi göndermiş evime hacze gelirlermi ve karar taahhütten yakalamam çıkarmı bilgilendirirseniz

    • rahmiofluoglu Says:

      Cikabilir. .

  79. sefa koç Says:

    rahmi bey tahhüdte çözüm yokmu abim ceza evinde yatıyo durumumuz bozuk çocukları okula gidemiyo lütfen bi yol göstert bize

    • rahmiofluoglu Says:

      MÜCADELE EDİLMESİ GEREKİYOR..

  80. sefa koç Says:

    rahimi bey bu tahhüdlerin cezası nezaman kalkca bilgin varmı benim 4 ayrı tahhüt var dörtünün cezası ayrı ayrımı abim bu tahhüdten caza evinde yatıyo çocukları perişan okula gidemiyorlar babaları ve durumumuz olmadıgı için bi bilgi lütfen

    • rahmiofluoglu Says:

      UMARIM..

  81. sefa koç Says:

    rahmi bey tahhüdte ceza kalcakmı bilgin varmı benim 4 ayrı tahhüd var cezaları ayrı ayrımı lütfen bi bilgi verin

    • rahmiofluoglu Says:

      MÜCADELEYE BAĞLI..

  82. karabey Says:

    rahmi bey ,
    geçen bir sitede okudum. taahhüdü ihlal suçları artık polislerin gbt sorgusunda gözükmeyecekmiş.

    http://www.turkhukuksitesi.com/showthread.php?t=64657

    bu link
    bu konuda bizi aydınlatırmısınız

    • rahmiofluoglu Says:

      Doğru..

    • rahmiofluoglu Says:

      Doğru..Öyle..

      • karabey Says:

        yani hocam beni polis durdurduğunda gbt sorgusu yapsa tutuklamam gözükmeycekmi

      • rahmiofluoglu Says:

        GBT lerin düşmesi zaman alacak gibi görünüyor..Düşüm için Cumhuriyet Başsavcılıklarına dilekçe verin..Hızlı olur..

  83. suskun8989 Says:

    hocam tahüdü ihlalden 4 ay yatarımız var buna itiraz edbilirmiyiz..kesinlesti suçumuz…yardımcı olurmusunuz..

    • rahmiofluoglu Says:

      İtirazın süresi var…

      • suskun8989 Says:

        itiraz ettik ama red oldu ..insan hakları mahkemesine itiraz edebilirmiyiz..

      • rahmiofluoglu Says:

        Evet..

      • suskun8989 Says:

        HOCAM SİZDEN BİR HABER BEKLİYORUZ İLGİLENİRSENİZ ÇOK SAOLUN HABERLERİNİZİ BEKLİYORUM DÖRT GÖZLE

      • suskun8989 Says:

        ceza kesinleşti belki 1 sene oluyor ne yapayım kaçmaya devam edelimmi hocam

      • rahmiofluoglu Says:

        kAÇ, 2 YIL DOLUNCA ZAMAN AŞIMI AMA İŞİN GÜCÜN VARSA 3 AY YAT..İŞİNE DÖN..

      • suskun8989 Says:

        hocam kaçın demişsiniz 2 seneyi doldurunca bu tahüdü ihlal cezası yakalama kalkacakmı o zaman kalkacaksa ben kaçmaya devam edeyim..

      • rahmiofluoglu Says:

        Cezanın kesinleşme tarihinden itibaren 2 yıl sonra ceza ve yakalama düşer..

      • suskun8989 Says:

        HOCAM SİZE YİNE BİR SORUM OLCAKTI .HOCAM BENİM KARŞILŞIKSIZ ÇEKİM VARDI .BUNUNLA İLGİLİ ALACAKLI HİÇ BİR İŞLEM YAPMADI SAVCILIĞA SUÇ DUYURUSUNDA BULUNMADI.BEN BUNUN AZ BİR KISMINI ÖDEDİM İCRA YOLU İLE VE ELDEN.ŞU YAKINDA ZAMANDA BUNDAN 5 AY ÖNCE EVİME HACİZE GELDİ EŞYA KALDIRACAGIM DİYE BENİ ZORLADILAR.BENDE TAHÜT VERMEK ZORUNDA KALDIM.HEPSİNİ BELİRLİ BİR GÜNDE ÖDERİM DİYE AMA ÖDEYEMEDİM VE 3 AY HAPİS CEZASI ÇIKTI BANA .BU DOĞRUMU SİZCE ÇEKTEKİ BU CEZALAR KALKMADIMI.TAHÜT VERİLSE BİLE CEZA KALKMAZMI .ÇEKLE İLGİLİ SONUÇTA.BU KONU HAKKINDA NE OLURSUNUZ BİLGİ VERİRMİSİNİZ.

      • rahmiofluoglu Says:

        Kalkmaz, bu ayri bir suc.

      • suskun8989 Says:

        hocam karar ret gelincemi mi düzeltme kararı isteyelim..yol bumudur yanii.ne yapalım hocam

      • rahmiofluoglu Says:

        EVET

      • suskun8989 Says:

        İyi günler hocam sizede rahatsızlık veriyoruz ama bir sorum olcaktrı hocam bu alt komisyona gönderilen 3.yargı paketinin içinde taahhüdü ihlal cezası yer alıyormu hocam orda 100 madde olduğu öne sürülüyor yer alıyormu taahhüdü ihlal cezası hocam.şimdiden teşekkürler hocam..

      • rahmiofluoglu Says:

        MEVCUT PAKETTE YOK, MECLİSTE EKLENEBİLİR..

      • suskun8989 Says:

        sayın hocam sizide rahatsız ediyoruz ama bir şey danışacaktım.biz bu tahhüdü ihlal itiraz dilekçelerinde ne ler yazalım neler olması gerekir durumumuzdan mı bahsedelim.biz çok defa yazdık hiç birisi kabul olmuyor ve hakimler tarafından bozulmuyor .ne yazalım ki bu yazımız bozulsun beraat edelim.sizde örnek dilekçe varmıdır .bizi ipten kurtaracak varsa bize bu konuda yardımcı olurmusunuz..şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim hocam.

      • suskun8989 Says:

        sayın hocam bu 3. yargı paketi ile ilgili henüz bir gelişme yokmu.alt komisyona gönderilmişti ne zaman yasalaşır acaba bir bilginiz varmı..cevabınız için şimdiden teşekkür ederiz.

    • suskun8989 Says:

      cezamız kesinleşti hocam tahüdü ihlalden 1 sene oluyor belki hocam yakalanmıyorum..yakalansam hemen içeri alacaklar adam öldürmüşüz gibi.borç yatmakla ödenmezki hocam.hocam ne yapayım gidip yatayım mı.yoksa yeni bir yasa cıkacakmı hocam itiraz edilecek yer varsa itiraz edyim hocam yardımcı olurmusunuz.

      • suskun8989 Says:

        hocam ne yapayım nasıl itiraz edyim kalkarmı bu yakalama emri falan borcumu henüz ödeyemedim imkanım yok su anda ne yapayım hocam yardımcı olurmusunuz..

      • rahmiofluoglu Says:

        KESİNLEŞMEMİŞSE İTİRAZ ET TABİİ

      • rahmiofluoglu Says:

        KESİNLEŞMEMİŞSE İTİRAZ EDİN..

  84. suskun8989 Says:

    tahüdü ihlal suçları ile ilgili çalışma varmı..

    • rahmiofluoglu Says:

      Henüz yok..olabilir..

  85. arda Says:

    sayın hocam ben 2009 yılında 1.000.00 tl dolandırıldım çek ve taahhütlerim vardı çeklerden sayenizde nefes alıcaz taahhütü ihlalin infazı kaç yıl acaba ögrene bilirmiyim.saygılarımla.

  86. neşebey48 Says:

    selam sayın rahmi oflu oğlu benim bir tahüt ihlalim vardı tarihleriyle size sunuyorum bilgilendirirseniz sevinirim
    SUÇ TARİHİ- 18/05/2009
    ŞİKAYET TARİHİ- 28/05/2009
    KARAR TARİHİ- 12/10/2009
    AMA YUKARIDA KESİNLEŞMİŞ TARİHİ YERİ ACIK BU DOSYAM ZAMAN ASIMIMA GİRMİŞMİDİR
    YOKSA KESİNLEŞMİŞ TARİHİ ŞARTMI YOKSA KARAR TARİHİ YETERLİMİ BİLGİ VERİR SENİZ SEVİNİRİM SAYGILAR

    C

  87. fikret Says:

    icra tahhütün den hapis kararı kalkacaksa bile rakam sınırı borç sınırı var mı?

    • rahmiofluoglu Says:

      Daha kesin bir şey yok..

      • zeus Says:

        ne zaman belli olur

      • mehmet Says:

        adalet bakanının yaptığı açıklamaya göre hiç kimse borçtan dolayı ceza yatmayacak bu olaylardan dolayı ahim e dünya ceza ödüyoruz diye açıklaması var cnn türk te. alt sınır çok saçma olacak. bence. ne alaka çek kesen için rakam yok ama taahhüdü ihlal de alt sınır 5000 tl ne garip. ama burası türkiye. :) saygılar sunarım rahmi bey emeğinize sağlık. kimse içerdeyken bu borçlar ödenmez. örneğin içerde 5000 kişi var ve dışarda kaçak olarak yada içeri girmeye hazır 5000 kişi daha var toplam 10 bin kişi ortalama herborçlu borcu için 250 tl ödese ki öder kaçmayacak çalışacak 250×10000=2.500.000 piyasada bu kadar para akışı olur. bu ufak bir hesap herkese geçmiş olsun.

      • rahmiofluoglu Says:

        Karşılıksız çekler için…

      • carekan Says:

        mrb rahmi bey ben 2008 den beri yurt disinda yasiyorum 2008 de iflas ettim ve yurt disina geldim bir tane taaahhudu ihlal ve karsiliksiz cekten dolayi kesinlesmis cezalarim vardi su an turkiyeye gelebilirmiyim yada gelmeden her hangi bi islem yapmam gerekiyomu

  88. ism Says:

    Sayın Rahmi bey kredi kartı borcumdan dolayı borcun kat be kat arttı aracın haciz yapıldı.araç satıldı fakat başka öncelikli alacak dosyasına para gitti.
    alacaklı av.arıyor zamanı hiç belli değil yok hacize gelecem yok eve gelecem hacizede geldi ama sürekli rahatsız ediyor taciz ediyor.Bunların yani alacaklının haciz dışında tefonla taciz ve rahatsız etme hakları varmı yoksa yasal olarak yapacağımız bişey varmı ne olur yardımcı olurmusunuz.

    • rahmiofluoglu Says:

      Yok tabii ki…

  89. neşebey48 Says:

    selam sayın rahmi oflu oğlu benim bir tahüt ihlalim vardı tarihleriyle size sunuyorum bilgilendirirseniz sevinirim
    SUÇ TARİHİ- 18/05/2009
    ŞİKAYET TARİHİ- 28/05/2009
    KARAR TARİHİ- 12/10/2009
    AMA YUKARIDA KESİNLEŞMİŞ TARİHİ YERİ ACIK BU DOSYAM ZAMAN ASIMIMA GİRMİŞMİDİR
    YOKSA KESİNLEŞMİŞ TARİHİ ŞARTMI YOKSA KARAR TARİHİ YETERLİMİ BİLGİ VERİR SENİZ SEVİNİRİM SAYGILAR

  90. Mahmut paşa Says:

    Sayın rahmi bey 3. Yargı paketinin yasalaşması ne zamanı bulur benimde 3000 tl taahhüdü ihlal suçundan 3 ay kesinleşmiş cezam var buna af varmı

    • rahmiofluoglu Says:

      henüz zaman belli değil ama yakın..

      • efsun1976 Says:

        inşallah rahmi bey inşallah sizi devamlı takip ediyorum ….dört gözel bekliyoruz güzel haberlerinizi

    • rahmiofluoglu Says:

      yakın..

  91. kadriye Says:

    Eşim senet ve sözleşmeden dolayı icra dairesine taahhüt etti ve bu taahhüdü ihlal etti.Her dosyadan 3 ay hapis cezası kararı cıktı,şu anda ceza evinde şu anda yapılan yargı çalışmaları veya çek yasası sayesinde bu hürriyeti kısıtlayıcı olarak geçen cezadan kurtulması mümkün mü?

    • rahmiofluoglu Says:

      Şimdilik hayır..

      • kadriye Says:

        Rahmi Bey bu konuda yapabileceğimiz bir şey var mı?Lütfen bana bir yol gösterir misiniz?Şimdiden teşekkürler.

      • rahmiofluoglu Says:

        Mücadeleye katkı…

      • kadriye Says:

        Haksızlık bu,çoluk çocuk perişanız….

    • esn Says:

      benimde eşim tahhüte hapiste gerekli yerler lütfen maillerinizi fakslarınızı gönderin gerekli yerlere sesimizi duyurmak için çok zamanımız yok Kadriye hanım.Saygılar

  92. ufuk Says:

    teşekkur ederım tahmı bey:( o zamn ben bu hafta mahkemeye gıdersem tutuklanırım buyuk ıhtımal hıc cıkmıım en ıyısı

  93. ufukkoker@yahoo.com Says:

    rahmı bey öncelıkle hersey ıcın tesekkur ederım. benım konum bıras karısık, gecen yıl cekı ödeyemedıgı ıcın traahut etmıstı ve ödeyemedı dıye hapse gırdı 14 gun yattı ve ben yanıma bıras para alıp avukata gıttım 13 mılkyarlık borc 21 oılarak gösterdı bana ben 2 bucuk nakıt ve 3 mılyardan 6 tane senet ımzaladıma bımı cıkarsın dıye, adlıyeye gıttık bana kagıtlar ımzalattı ve ve abımı bıraktılar. tabı abım 8 mılyar ödeme yapabılmıs ve yıne tıkanmıs sonra bana bu dosyadan dolayı hapıus cıktı ve su an aranıyorum galıba. bu yenı yasa benı nasıl etkıler kurtuldum mu yanı ınsafsız avukatla bıras pazarlık etme sansım var mı artık. 8 ödedgmız halde sımdıe 14 daha ıstıyor ve yakalamammı cıkarms, ins bu yasa bana vurmustur. saygılarımla en yakın zamnda cevabınızı bveklıorum. 7 sınde yıne o avukat bı dava daha acmıs ona gıdıcem bır surprız olup ıcerı gırmek ıstemıyorum.

    • rahmiofluoglu Says:

      Yeni yasadan yararlanamazsın maalesef..

  94. tarkan Says:

    mahkemeye verılen tahattutlere ceza yok dedınız. arkadasım su an cezaevınde 5 tahattutten 15 ay yatacakmıs. durumu ne olacak sızce. ne yapmalıyız.

    • rahmiofluoglu Says:

      İcra taahhüdlerinde ceza kalkmadı..

      • tarkan Says:

        tesekkür ederim

    • tarkan Says:

      su anda cek cezası kadar tahattutten yatan var. bunun ile ilğili bir calısma var mı acaba?

      • rahmiofluoglu Says:

        Henüz yok..

      • rahmiofluoglu Says:

        Henüz yok..Olmalı

  95. br Says:

    rahmi bey sizin kadar dürüs bir insan tanımmadım benim çekten dolayı cezam vardı ben çeke tahattüt ettim ama ödyemedim 3sene oldu sizce bu cezada çekle kalktımı

    • rahmiofluoglu Says:

      Kalktı..

    • rahmiofluoglu Says:

      EVET TABİİ

  96. fatih Says:

    rahmı bey cekten taahutlerden hapıs cezası kalktımı cevap yazarsanız sevınırım

    • rahmiofluoglu Says:

      Mahkemeye verilen taahhüdlere ceza yok..

  97. buket Says:

    rahmi bey eşim 2008 yılında senett icra taahhütü yapmıştı 3 ay ceza aldı fakat yerimizi değiştirdik ve eşim cezaevine girmedi yorumlarınızı okuduğumda zamanaşımı iki yıl diyorsunuz şimdi eşim bu taahhütü ihlal suçundan dolayı cezası kalktımı bilgi verirseniz sevinirim

    • rahmiofluoglu Says:

      Evet kalktı..

  98. tansel Says:

    arkadaşlar taahhüt ihlalleri için sitede açılan bu sayfaya yorum neden yapmıyorsunuz?

  99. selçuk inci Says:

    TAAHHÜDÜ İHLAL İÇİN AİHM DAVA AÇMAK İÇİN NE YAPMALIYIM , SONUÇ NE ÇIKABİLİR, BENİ TEMSİL EDEBİLİRMİSİNİZ? TŞK

  100. tansel Says:

    HAYDİ RAHMİ BEY BİR NEŞTER DE TAAHHÜT İHLALİNE NE DERSİNİZ ?İNSANLAR GERÇEKTEN ZOR DURUMDA BİR DE HAPİSLİKLER HİÇ BİR ÖDEME ŞANSI KALMIYOR

    • efsun1976 Says:

      sormayın çok zor bir durum kardeşim 7 aydır cezaevinde …ailecek bititk mahvolduk ..nasıl öder cezaevindeyken borcunu bunu avukatlar ,yada yasayı yapanlar düşünemiyormu acaba …


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: