Denetimli serbestlik tasarısı TAM METNİ

CEZA VE GÜVENLİK TEDBİRLERİNİN İNFAZI HAKKINDA KANUN İLE DENETİMLİ SERBESTLİK VE YARDIM MERKEZLERİ İLE KORUMA KURULLARI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TASARISI DEVAMI

Genel kategorisinde yayınlandı. 276 Comments »

276 Yanıt to “Denetimli serbestlik tasarısı TAM METNİ”

  1. bulent Says:

    merhaba rahim bey ben 2005 yılında trafık kazasından 8 ay ceza aldım temize gönderdim 22.05.2012 çagrı kagıdı geldi ceza onanmış ne kadar yatarım denetım serbeslik yasasından yararlanabilirmiyim şimdiden teşekkür ederim

  2. z_gamze_kekik@hotmail.com Says:

    rahmi bey merhaba nişanlım eski eşine şiddetten dolayı hapis cezası aldı 120 gün 17 gündür içeride yatıyor. denetimi serbestlik den yararlana bilmesi için 35 günü yatması gerekiyor dediler böyle bir şey var mı budan ne kadar kısa süre içinde faydala na bilir yardımcı olursanız memnun olurum 2 haziranda düğünüm olacaktı ertelendi çünkü.

  3. nurten Says:

    sy rahmi bey bir söylenti var yeni bir yasa cıkacakmış mahkumlar için cok kapsamlı dorumudur acaba temmuzda diyolar

  4. ışıl Says:

    merhabalar rahmi bey benim eşim 2006 da yaralama suçu vardı ozaman 4,5 ay cezaevinde yatıp çıktı şimdi nisan 2012de cezası geldi 14 ay yatarı şuan 18 nisanda beri yani 1 aydırlı cezaevinde acaba ne kadar daha kalıp denetimli serbestlikten faydalanabilecekmi?şimdiden teşekkürler…

  5. serdar yıgıt Says:

    selamunaleykum.devlet memuruyum.1 yıllık ucretsız ızne ayrıldım ve yurt dısına cıktım.2007 yılında tehdıtten 1 yıl 8 ay ceza almıstım.yargıtaya temyız ıcın gondermıstım.cezam onanarak gelmıs.ben teblıg etmedım.yanı bana ulasmadı ben ucretsız ıznımı hala yurt dısında gecırmekteyım.bu durumda ben fırarı sayılıyormuyum.suanda cezam ıcın turkıyeye donus yapsam almıs oldugum 20 ay cezada denetımlı serbestlıkten yararlanabılırmıyım.cezaevınde olmayısım denetımlı serbestlık affına engel teskıl edermı.20 ay hapıs cezama ne kadar yatarım.bu konuda bana yardım edersenız sevınırım.sımdıden tesekkur ederım.saygılar.

    • Erol GÜNER Says:

      Yasaya göre cezanın 3 de ikisini yatıyorsunuz 20 ayın yatarı 13 ay 10 gün civarında , yargıtay da onaylanmışsa havaalanında sizi alırlar size tebliğ edilmesine gerek yok zaten itiraz etme hakkınız çok düşük.

  6. serdar yıgıt Says:

    selamlar rahmı bey.ben 5 yıl kadar once sılahlı tehdıtten 1 yıl 8 ay ceza almıstım.yargıtaya gonderdım.suanda cezam onanarak gelmıs.teblıg edemedım.ben yurtdısında calısıyorum.gıdıp teslım oldugumda denetımlı serbestlıkten yararlanabılırmıyım.20 ay cezaya ne kadar yatmam gerekır.saygılar

  7. hanife küçüksarı Says:

    mrb rahmi bey babamn kaçakçılık sucundan 2 yıl yatarı var ceza 2006da keinleşmiş hala teslim olmadı yasadan ne şekilde yararlanabilir yada zaman aşımı felan ne zaman olur yardımcı oursanız sevinirim şimdiden teşekkürler..

  8. uğur Says:

    meraba rahmi bey ben 12.09.2005 suçtarihi silahla ateş etme(genel güvenligi kasten tehlikeye sokma )suçuntan 1 sene ceza aldım temiz onaylamış 09.05.2012.polis evragı getirdi.denetim serbestligi yasasından yararlana bilirmiyim nasıl adliyedenmi olacak lütfen bana yardımcı olun hiç ceza yatmadım

  9. serhat Says:

    selam benim iş yerinde arkadaşımın konturu olmadığı için kendiside (çalıştıgım şirkette çalışıyor) benden telefonumu istedi ailesini arayacakti çocuk telefonu aldı çıktı gidiş o gidiş bir dahada geri dönmedi telefonumu alıp kayıplara karışan bu şahıs için suç duyurusunda bulundum 4 tane tanık var kamera kayıtlarında çıkış yaparken görülüyor güveni suitimal suçundan en az kaç yıl yer bilgisi olan var mı

  10. Emre Says:

    Sayın Rahmi bey toplam hüküm 2 yıl,TCK 5275 sk m105/4 e göre eski yasadan 5/1 yatar dan geriye kalan kısmı denetimli serbestlikte geçebiliyor. Yani 730/5=146 gün. 60 gün yattım 146-60=86 kalan gün sayısı.
    2. Olarak Sayın Rahmi bey geçici 3 maddeye göre koşullu salıverme tarihim 1 yıldan az 233 gün +açıkcezaevi şartı Tck 5275 m14/3 e göre oluşmuş ayrıca geçici 3.maddeye göre 6 aylık deneme süresi aranmamaktadır.
    Teşekkürler..

  11. armagan Says:

    rahmi bey esm yaklasık bes yıldır cezaevınde cezasunun bıtmesıne 3 yıl kala acık cezaevıne gonderıldı ordan fırar ettı 17 ay ceza LDI DOSYA YARGItayda yasadan faydalanırmı cezasının bıtmesıne 1 yıl var

  12. salih özden Says:

    merhaba rahmi bey benim gayınpederim içerde 13 ay yatırı var net bunun kaçını yatması gerekir kapalıda açığa çıkması için birde açıkta mesleği olanları bir işte çalıştırıp sigortası öderlermiş doğrumu yada biz yatıra bilirmiyiz bu yatırdığımız pirim emeklilik için geçerli olurmu teşekkürler salih özden

  13. Pınar Akyıldız Says:

    merhaba Rahmi bey benim eşim 1 yıl 2 ay hapis cezası aldı yatarı 5 buçuk ay 6 ay erteleme aldık çıkan bu yasadan yararlanıp yararlanamayacağımıza dair net bir cevap alamadık daha önceden sicilide bozuk 28 ağustos ta erteleme süresi doluyor bize bir yol gösterirseniz çok memnun oluruz saygılar

    • rahmiofluoglu Says:

      Yasa yürürlüğe girdiği tarihte 1 yıldan az yatarı olacak ve açıkcezaevine çıkma hakkını elde etmiş olacak….

      • gamze Says:

        rahmi bey merhaba benim nişanlım yeni ceza evine girdi 12 gündür içeride 120 gün cezası var bu denetşmş serbestlilik yasasıdan faydalanmak için içeride kaç gün yatması gerekiyor bizim hazşranın 2 sinde düğünümüz vardı ertelemek zorunda kaldık bu yasadan faydalana bilirmi bilgi verirseniz çok memnun olurum.

  14. pelin6942 Says:

    yani yasadan yararlanır mı?

  15. pelin6942 Says:

    iyi akşamlar bana yardım edin lütfen benim nişanlım bıçakla yaralamadan içeri girdi 4 ay yattı çıktı dosya devam etti 2 yıl sonra ceza kesilmiş ve 1 sene 8 ay cezası var net onaylanan 3 hafta oldu içeri gireli bir kaç ay sonra açık ceza evine geçecekmiş aftan yararlanır mı? lütfen cvp bekliyorum..

    • rahmiofluoglu Says:

      Yararlanır.. Açıkcezaevine çıkma hakkını kazandıktan sonra ve 6 ay açıkcezaevinden kaldıktan sonra normal tahliyesinden 1 yıl erken tahliye olur..

      • pelin6942 Says:

        sorumu dkkate aldğnız için teşekkr ederm..

  16. beyzanur bolat Says:

    sayın av rahmi ofluoglu sizden bir ricam var eşim denetimli serbestlik yasasından disiplin cezası aldıgı için yararlanamadı acaba bir yasa varmı disiplin cezası alanlara veya ne yapmamız lazım ne olur aydınlatırsanız sevinirim

    • rahmiofluoglu Says:

      Yokkkkk….

      • ozan Says:

        köpek gibi cevap verıyorsun..

  17. mümin Says:

    selamünaleyküm benim 5ay cezam onandı bu yasadan ne sekilde faydalanırım

  18. nurten Says:

    rahmi bey benım esım 2006 da yaralama sucundan 3 ay hapis yattı ve yargıtaydan 18 nısan da 4 sene 2 ay cezası kesıldı suan ceza evınde bu yenı yasadan ne zaman ve ne sekılde yararlanabılır veya ne kadarını yattıktan snr bu yasa onun cezasını kapsar saygılarımla

    • rahmiofluoglu Says:

      Meşruten tahliyesine 1 yıl kala tahliye olur, bunun için açıkcezaevine çıkma hakkını kazanacak, ve açıkta 6 ay kalacak..

  19. zeynep Says:

    sayın Rahmi bey eşim yaralamadan dolayı 18 ay ceza aldı.6 aydır cezaevinde yatmaktadır.10gün önce açık cezaevine geçti 5gün sonra tekrar kapalıya aldılar.alma sebebleri eşimin şuan temyizde cezası 14 ay olan bir dosyasının olması.size sormak istediğim şu;eşimin şuan tahliyesine 1 yıl var ama temyizde kesinleşmemiş bir dosyamız var eşim bu yasadan faydalanabilir mi?saygılar…

    • rahmiofluoglu Says:

      Yararlanır koşulları oluşunca..

  20. berna Says:

    iyi akşamlar Rahmi bey benim eşim yaklaşık 3,5 senedir kapalı cezaevinde ve şu an 6,5 ayımız kaldı fakat dosyamız halen yargıtayda şuanki denetimli serbestlikten yararlanamıyor size sormak istediğim dosya gelmezse de günü dolsa bile tahliye olamazmı?

    • rahmiofluoglu Says:

      Avukatın dosyayı takip etmesi gerekir, eşinizin şu an hapiste olması yanlış…

      • berna Says:

        cevabınız için çok tşkr ederim dosyamız onama oldu ve dosya geçtiğimiz cuma günü geldi cezaevine şimdi dilekçe yazması gerekiyormuş eşimin fakat avukat diyorki dosya gelsede ilk altı ay açığa çıkmadığı için hemen tahliye olamaz fakat,3 ay kadar bir zaman kaldı açık hakkı da öldü ne yapmamız lazım acaba şimdiden çok tşkr ederim.

  21. pinar Says:

    niye yorumuma cevap vermiyorsunuz

  22. ali can kılıç Says:

    selamlar rahmi bey ben 2005 yılın 3 cü ayında yapış olduğum bir suçtan dolayı 3 yıl ceza aldım 5 yıl mahkeme sürdü sonrası bu ceza bana geldi bende temize gönderdim heran gelebilir kuşkusu ile beklemekteyim cezam onaylanırsa eski yasaya göre 1 yıl yatmam gerekiyor bu yasa bana uruyormu bilgilendirirsen sevinirim saygılar..

  23. dogukan Says:

    Rahmi bey merhaba.yakınım şuan açık cezaevinde denetimli serbestlik yasasından yararlandı cezası silindi fakat infaz hakiminin kararı ile daha önce işlediği bir suçtan ötürü(görevli memuru darp etmekten)dolayı 2.bir dosyası çıktı ve 4 ay daha orda kalması gerektiği söylendi anlamadığım şey şu bu yasa bunuda kapsamıyormu neden hala cezaevinde bu yasa bir kereye mahsus ve tek dosya içinmi geçerliydi.teşekkürler

  24. caner dinke Says:

    selam alukum rahmi bey ben caner ben 2003 de ayle meselesi tartismasi yuzunden 5 sene 6 ay 20 gun aldim 5 ayini yatim hakim birakdi ben 1 buçuk sene sonra kesinlesdi çezam ben firansaya geldim veya kaçdim burda bi firansiz bayanla evlendim konsoloslukdan benim adresemi bulmusler kirmizi bultenle beni arama çikarmislar ve firansada ben 1 senedir gitmem diyi makemeden geçdim turkiye isdeyor vaz geçmeyor firansa karar vermis gonderecegiz diyor sikayetci yok karsida kamu cezasi gonderilerse ben kaç ay yatirim kaç ayi içerde kaç ayi disarda hiç mi zaman asimina ugramadi acaba çok tesekur ederim alah razi olsun simdiden

    • Erol GÜNER Says:

      5/2 YATACAKSIN YANI IKI BUCUK SENEYE YAKIN BES AYINI YATMIŞSIN GERİYE IKI SENE KALIR BIR SENE DAHA YATARSIN YASADAN YARARLANIR CIKARSIN …

  25. mehmet Says:

    Sayın rahmi bey ben 2005 yılında trafik kazası nedeni ile tutuklandım 2 ay cezaevinde kaldım.Mahkeme sonucunda 2 yıl 6 ay ceza aldım (eski yasa ya göre)yargıtay onadı cezamı.Bu çıkan denetimli serbestlik yasasından yararlanabiliyormuyum.cezam bana tebliğ edilmedi ne yapmam gerekiyor.Cevaplarsanız sevinirim.kolay gelsin.

    • rahmiofluoglu Says:

      İnfaz başlayacak ondan sonra..açıkcezaevine çıkacaksın 6ay orda sonra yararlanacaksın..

      • emre Says:

        merhaba rahmi bey 2002 yılında trafik kazası yaptım (ilk defa ve sicilim temiz )ve 2 ay tutuklu kaldım.18.11.2011 yılında 2 yıl hapis cezası olarak yargıtaydan onandı.bir hafta sonra cezaevine girecegim.
        1.cezaevine girdiğimde geçici 3 maddeden yararlanıyormuyum.?
        2. 5275 sk m.14/3 e göre açıkcezaevi şartları oluşuyor ve koşullu salıverme tarihi 1 yıldan az ( 233 gün)
        teşekkürler.

      • rahmiofluoglu Says:

        normalden 1 yıl erken tahliye, açıkcezaevinde en az 6 ay kaldıktan sonra..

  26. yasin Says:

    dolandırıcılıktan 1 yıl 11 ay ceza aldım 9 ay 10 gun yatarım varmış yagıtayda onanandı infazdan kagıt gelmedi henuz yasadan faydalanırmıyım

  27. taner Says:

    Rahmi bey 5607 skm. 3 defa yargılandım ilk ikisinde 5 er ay hapis cezası verildi ve hükmün açıklanmasının geri bırakılması kararı verildi.3üncü yargılamada ise 10 ay hapis cezası 5 bin tl para cezasına çarptırıldım.Davayı temyize göndereceğim.Çünkü son davada söz konusu ürünler benim değil bi başkasına aitti.Bunu hakim beye de söyledim.Ama gerçek suçluyu bulmam için bana bi süre dahi vermeden daha önceki suçlardan dolayı hemen hapis cezası verdi.Temyize başvururken ne gibi bit yol izlemem lazım acaba?Sormak istediğim konuya gelince eğer ceza onanırsa yeni çıkan denetimli serbestlik yasasından tam olarak nasıl faydalanabilirim?Şimdiden teşekkür ederim yardımınız için.

  28. Oguzhan Says:

    Merhabalar rahmi bey ben 2007 yılında trafik kazası geçirdim aracımda 2arkadasimi kaybettim ne yazikki bu olaydan 5 yıl hapis cezası aldım 5ay 11gun tutuklu kaldım daha sonra serbest bırakıldım cezam Ocak ayında onandi ve çağrı yazısı 1hafta once elime geldi teslim olucam fakat bu yeni yasadan faydalanabilirmiyim? Olayda karsı taraflarda davacı şikayetçi yok kamu davası yani ne kadar sure daha ceza evinde kalmam gerekiyor? Şimdiden teşekkürler.

    • rahmiofluoglu Says:

      Yararlanırsın..

  29. salim Says:

    merhaba rahmi bey.abim örgüt üyeliği suçundan cezaevinde
    açık cezaevini haketmesine ragmen açığa gitmedi.53 gün cezasi kalmış acaba faydalanabiliyormu

  30. Fatih Says:

    Selamün Aleyküm Sayın Rahmi Bey benimde bir sorunum var 2004 temmuz ayında ben eşimi ozaman kaçırdım 2005 mart ayında yakalandım 38 gün ceza evinde kaldım ilk mahkemede tutuksuz yargılandım tahliyemi verdiler mahkeme bana 5.yıl 6ay ceza verdi dosyam yargıtayda yaklaşık 7 8 yıl sonra onaylandı bazı dosyları yargıtay bozdu 4 yıl 2ay cezamı onadı burda 4yıl 2ay cezamın net yatarı ve bu yeni çıkan denetim serbestlik yasasından bende yararlanıyormuyum eğer yaralanıyorsam net yatar cezam kaç ay yada yıl ceza yatacağım bu konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim

  31. ersan Says:

    merhaba rahmi bey,
    benim babam trafik kazası sonucu taksirle adama öldürme suçundan 3 yıl 4 ay ceza aldı, daha öncesinden 3 ay tutuklu kaldı.tutukluluk süresi düşüldüğünde yaklaşık 2 yıl yatarı var hesaplarımıza göre. babamın denetimli serbestlikten yararlanması mümkün mü? mümkünse eger açık cezaevine geçmesi gerekiyor bildiğim kadarıyla. açık cezaevine ne zaman geçebilir?
    teşekkürler.. saygılar..

  32. özgür Says:

    merhabalar rahmi bey benım abim 20 mayıs 2004 senesinde 6136. maddeden ve halkda korku panık yaratacak şekilde taşıt aracına ateş etmekden 49 gun ceza yattı tahliye oldukdaan sonra yargıtayya yolladık dosyayı onandı bı daha yolladık yıne onandı ve şimdi toplam 15 ay cezası geldi yattığını düşersen birde eskı yasa tarıhınde oldugu için bizim hesaplamalarımıza göre 4.5 ay falan daha yatarı var verilen 10 gün sürede doldu acaba açık cezaevine teslim olsa ne kadar yatar ve salınır yada tahliyre olur ne yapmamızı önerirsiniz

    • caner dinke Says:

      selamin alukum rahmi bey ben caner dinke ben sindi firansadayim bana kirmizi bulten çikarmis turkiye 3 sene 4 ay var cezam kaç ayim içerde kaç ayim disarda yatarim tesekurler

      • rahmiofluoglu Says:

        Eksik bilgi, cevap eksik olur..Suç tarihi gerekli..

  33. ahmet latif sağlam Says:

    rahmi bey benim cezam henüz yargıtaydan gelmedi..denetimli serbestlik sadece hükümlüler için geçerli bir yasadır ve sen faydalanamazsın diyorlar..cezam yargıtaydan gelirse ben bu yasadan faydalanabilirmiyim..on üç buçuk ay cezam var..yasadan faydalanırsam ne kadar cezaevinde yatarım..sevgi ve saygılarımla..

    • rahmiofluoglu Says:

      hayır yararlanırsın..Geçici maddeden yararlanamazsın ama diğerinden yani şartları varsa normalden 1 yıl erken tahliye olursun..

  34. ahmett Says:

    merhabalar sn. hocam
    cezasını erteleten şahıslar şuan yasadan yararlanabiliyorlarmı.yani arkadaşım 2007de 2 ay kapalıda yatmıştı geçen ay cezası geldi cezasını erteletti 10 ay yatarı var. yasadan yararlanması için cezaevinemi girmesi lazım yoksa dışardan dilekçeyle halledebilirmi?
    cezaevine girerse 6 ay şartımı var
    saygılar

  35. Mustafa Says:

    Merhaba Rahmi Bey;

    Babamın 6yıl 21ay 22günlük cezası onaylandı.Ayın 13′ünde cezaevine kondu.Bu cezanın ne kadarını yatar?Yatacağı cezanın ne kadarını açık cezaevinde geçirebilir?Ne zaman şartlı tahliye ve denetimli serbestlikten faydalanabilir?Bundan sonra geçireceği süreç nedir?Aynı zamanda kendisi raporlu tansiyon ve diyabet hastası. Kendisinin haklarını ve ne yapması gerekir

  36. pinar Says:

    benim yargitayda 1 yil 6 ay ceza dosyam var 4 ay oldu temyiz ettik.daha karar verilmedi bassavcilikta yaziyor .yatarim tahmini 10 aymis benim 1 yasinda cocugum var 0 6 yas gurubu cocugu olanlara da yasa varmis.benim durumum ne olur yargitaya cocugum oldugunu bildirsem olurmu?ben nasil faydalanacagim iceriye girermiyim.bebegim bana muhtac!cok kotuyum tesekkurler

  37. nesrin Says:

    rahmi bey benimde bir sorum var eşimin 6 ayrı dosyadan hükmü kesinleşmiş cezaları var 5 tanesi 1 yılın altında 1 tanesi 3 yıl vermiş şuan ceza evinde 1 ay oldu gireli denetimli serbestlik için tek tek mahkemelere dent.serb. yararlanmak istiyorum diye dilekçe imzalatmışlar acaba cezaları toplanıptamı yararlanır yoksa ayrı ayrımı lütfen cevap verin

  38. askın Says:

    hocam benim yargıtaydan 14 aylık cezam yeni geldi bu yasadan nasıl faydananırım acıklamanız icin simdiden tesekkürler

  39. nevzat Says:

    mrb.rahmi bey abim 30 ay cezası var ve izin aldı savcılıktan, günü az kaldı işleri çok,izin bitiminden bir kaç ay sonra teslim olsa yinede bu denetimli serbestlik yasasından yararlanırmı.teşekürler

  40. bahtiyarrr Says:

    sayın rahmi bey size bi sorum olacak şimdi bu yeni yasa cezası 1 yıl veya da az klan lar için ve benim babam 33 aydır cezevinde ve bu 2 aydır açık cezaevine geçti şuan cezası 8 ay var ama bırakmadılar acaba neden cevaplarsanız sevinirim saygılar….

    • rahmiofluoglu Says:

      yazınızdan yasaya göre denetimli serbestlikten faydalanma şartları olduğu anlaşılıyor.öncelikle neden faydalanamadığını öğrenin.

    • pelin6942 Says:

      hani diyorlar ya en az 6 ayını açık ceza evnde gecrmesi gerek die ondan mı acaba

  41. önder.112 Says:

    mrb rahmi bey.size bir sorum olcak.babam trafik kazasından toplam 24 ay ceza aldı.2002 de 5.5 ay yattı.geçen seneden itibaren 9.5 aydır kapalıda yatıyor.toplam 9 ayı kaldı.3 ay önce açık cezaevini haketti fakat gitmedi.bu denetimli serbestlikten yararlanıp çıkarmı.yoksa açıkcezaevine gidip 6 ay daha kalması gerekiyormu.eger kalması gerekiyorsa bu hakkettigi 3 aylık sürede toplam 6 aydan düşülürmü acaba?şimdiden teşekürler bizleri aydınlattıgınız için.

  42. Ahmet ERKUŞ Says:

    Rahmi bey tehdit ve hakaret sucundan para cezası aldım.Yargıtaya itirazda bulundum.Ancak Polise mukavemet sucundan 8 ay hapıs cezam vardı,eger para cezam onanırsa 8 ay hapıs cezamda onanmıs olucak,.bu durumda 8 ay hapıs cezasını yatmadan, denetımlı serbestlık yasasından yararlanabılıyormuyum saygılar.

  43. temel goren Says:

    Rahmi bey merhaba. yarın babamın taahhüdü ihlal davası var. bugün bazı haberler vardı basında, 2012 affıyla, denetimli serbestlikle alakalı. daha önce 90 gün aynı nedenden dolayı cezaevinde yattı. yarınki davada da aynı kararın çıkması durumunda sözkonusu aftan yararlanması mümkün mü? teşekkürler iyi çalışmalar…

    • rahmiofluoglu Says:

      Ceza İşleri genel Müdürlüğü Taahhüdü İhlal Nedeniyle Cezaevlerinde Olan 18.000 hükümlünün tahliyelerini önlemek için Savcılıklara Görüş Bildirdi. Yazıda; İcra İflas kanunu 340. madde gereği (Ödeme şartını İhlal) Taahhüdü ihlal suçundan verilen 3 aya kadar Tazyik Hapsinin C.M.K 2/I maddesi tanımlar kısmındaki disiplin hapsi kavramı içinde olduğu İnfaz Tüzüğü 193/4. maddesinin “Disiplin hapsi ve tazyik hapsi kararları, tekerrüre esas olmaz, koşullu salıverilme hükümleri uygulanmaz ve adli sicil kayıtlarına işlenmez” hükmü ile tazyik hapislerinin hapis cezası niteliği bulunmayan zorlama hapsi olduğu dikkate alındığında hakkında disiplin veya tazyik hapsi bulunan hükümlülerin bu infaz usulünden yararlanamayacağı ifade edildi.

  44. Deniz Yanık Says:

    MERHABA; BENİM KARDEŞİM 1 YIL HAPİS CEZASI ALDI,KARARI YARGITAY’DA ONANDI.ŞİMDİ DE 10 GÜN İÇİNDE TESLİM OLMASI İÇİN YAZI GELDİ.TESLİM OLMA SÜRESİNİN DOLMASINA 4 GÜN KALDI.BU YASADAN FAYDALANABİLECEK Mİ,NE ŞEKİLDE OLACAK BU ÇOK MERAK VE ENDİŞE İÇİNDEYİZ.CEVAP VERİRSENİZ ÇOK ÇOK MUTLU OLACAĞIZ.SAYGILARIMLA.

    • rahmiofluoglu Says:

      yasadan anlaşılan içeride bulunan hükümlülere getirilen denetimli serbestliktir.Henüz uygulama tam oturmamakla beraber sanırım kardeşiniz cezaevinde oladığı için bu yasanın en azından geçici 3. maddesinden faydalanamaz.

  45. aylin Says:

    merhaba Rahmi Bey ne olursunuz lütfen bana yardım edin her kafadan bir ses çıkıyor aklım allak bullak oldu size sorum şu
    benim eşim 12 sene önceki bir kavgadan dolayı yatarı 10 ay olan bir ceza aldı ama henüz teslim olmadı acaba bu
    yasa bizide kapsıyormu lütfen bana yardımcı olun 4 tane çocuğum var ve şuan çok zor durumdayım çocuklarımında pisikolejisi altüst oldu sorumu cevaplarsanız biraz olsun rahatlıycaz şimdiden çok teşekkür ederim saygılar.

    • rahmiofluoglu Says:

      yasadan anlaşılan cezaevinde bulunan hükümlülere getirilen denetimli serbestliktir.Henüz uygulama tam oturmamakla beraber sanırım eşiniz cezaevinde olmadığı için bu yasanın en azından geçici 3. maddesinden faydalanamaz.

      • aylin Says:

        çok teşekkür ederim ve özür dileyerek bir soru daha sormak istiyorum
        eğer teslim olursa bu yasanın herhangi bir maddesinden faydalanabilirmi bu hangisi ve nasıl olur gözüm kulağım sizde lütfen bize bir akıl verin tekrar çocuklarım ve kendi adıma çok ama çok teşekkür ederim saygılar

      • ahmet Says:

        aylin teyze yararlanır tabi. ama yararlanma koşulları oluşmadığından 4 ay yatar.

  46. Tahsin Says:

    hocam benim 1 yıl 8 ay nitelikli dolandırıcılıktan cezam var yargıtay onadı suç tarihi 27/09/1996 2003 yılında onandı ben teslim olmadım 8 ay yatarım var bu denetimli serbestlik ten nasıl yararlanabilirim.

  47. Tuğçe Says:

    İyi Günler Rahmi Bey 2005 tarihinde yeni yasadan 4 yıl ceza alıp 7,5 ayını yatmış. Dosyayı Yargıtay onamış.Bu arkadaşın kaç yıl yatarı var ? ve kaç ay kapalıda kaç ay açık cezaevinde yatar ? Bu yasadan ne şekilde yararlana bilir ?
    Teşekkür Ederim

    • rahmiofluoglu Says:

      Şartla tahliye süresi, Hükümlüler (5275 sk.nun 107/2. md.si gereğince)Cezalarının (2/3)’nü infaz kurumunda iyi halli olarak geçirdikleri takdirde, şartla tahliyeden yararlanırlar. (Yani (1/3) Şartla Tahliye indiriminden yararlanırlar)

  48. bahtiyar Says:

    iyi akşamlar rahmi bey öncelikle size teşekürler ediyoruz benim size bi sorum olacak benim babamın 8 ay cezası kalmış ama açık cezaevinde 6 ay geçirmemiş acaba 6 ay yatması gereklimi yararlanırmı denetim serbeslik yasasından

    • rahmiofluoglu Says:

      buna dair cevabı denetimli serbestlik yazısında bulabilirsiniz.

  49. zeynep Says:

    merhabalar rahmi bey benim nişanlım beş yıl önce bir trafik kazası yaptı . kesin hüküm 3 yıl .ancak eski yasadan doalyı müddetnamesi 2013 ocak ayı.şuan 3 aya yakın cezaevinde .ancak kapalı cezaevi.acaba bu yasadan yararlanırmı saygılar…

    • rahmiofluoglu Says:

      anlattıklarınızdan yararlanamayacağı görüşündeyim.

      • zeynep Says:

        cvbınız için öncelikle teşekkür ederim efendim.Ama neden yararlanamıyor.Koşullu salıverilmesine bir yıldan az kalanlar diye bir madde söz konusu .Şuan nişanlımın 9 ayı kaldı.Acık hakkı temmuz 5 de .yani bir anlamda cezasının beşte birinin dolduğu tarih.biraz öncede sitenizde geçici 3.maddeyi okudum .acaba bu madde gereğince bile bu yasadan yararlanmasının hiç oluru yokmudur.kpss sınavına kadar çıkacagını umuyordum…tekrar teşekkürler .saygılar iyi calışmalar…

  50. ibrahim Says:

    Hocam İyi günler.
    Abim 4.5 yatarı olan darp dan ceza aldı 3.5 yıldır cezaevinde nisan 2013 de tahliyesi olacak yani tahliyesine bu ay 1 yıl kalıyo şu an kapalı cezaevinde açık hakkı için dilekçesini yazdı bekliyo yasa bu ay yürürlüğe girerse direk serbest kalabilir mi. İyi hal durumu var içerde hiç bir olaya da bulaşmadı çok şükür. Lütfen açıklarmısınız. Teşekkurler şimdiden Hocam.

  51. mehmet Says:

    rahmi bey benim babam 99 yılında resmi evrakta sahtecilik suçundan dava açıldı 2006 yılında 4 yıl 8 ay ceza geldi temyize gönderdik 09 12 2011 tarihinde cezası onanıp geldi sizce bu dosyada zaman aşımı varmı… şuç tarihi 1997… şikayet tarihi 1999 simdiden bilgileriniz için teşşekkur ederimm

  52. can Says:

    rahmi bey benim sorumu cevaplamamışsınız benim eşimde 13ay ceza almıştı şuan 5.ayı bitmek üzere 8 ayı kaldı açığa gitme hakkıda var acaba bu denetimli serbestlikte bizde yararlana bilirmiyiz tçk

  53. cem Says:

    rahmi bey size sonsuz teşşekürler böyle bir hizmet verdiğiniz için sorum 2004 yılında trafık kazası yaptım 3 ay yattım ve 15 ay ceza aldım şimdi yargıtaydan cezam onandı yakında kağıt gelir denetimli serbestlikden yararlanabilrmiyim.daha hapis yatmam gerekirmi teşekkürler

    • rahmiofluoglu Says:

      evet

  54. cansu Says:

    merhabalar benım babam tehditten 10 ay ceza aldı fakat dosyası suan temyızde.hiç cezaevıne gırmedı.babamda yararlanabılırmı?

    • rahmiofluoglu Says:

      evet yararlanır

  55. Nur Says:

    benim de tanıdığım hapiste 13 ocakta yeni girdi içeri ve 3 yıl hapis cezası verdiler 1ni acıkta 2sini kapalıda yatacak ama 3/2 yatacak yani 1 yıl açık 1 yıl kapalıda yatmış olcak cezası adam dövmek gasp gibi bişeymiş oda bu aftan yararnabilir mi

  56. kaan Says:

    Merhaba Rahmi Bey,
    Babamın 14 aylık cezasını Yargıyat 2 Nisanda onaylamış. Henüz teslim ihbarı gelmedi.
    Bu yasa çıkarsa, ceza evine girmeden yararlanabilir mi?
    Yoksa önce ceza evine girecek sonra mı yararlanacak?
    14 aylık cezanın yatarı sanırım 9 ay gibi, direkt açık ceza evine gidebilir mi?
    Cevaplarınızi için çok teşekkürler.

  57. can Says:

    rahmi bey bu son çıkan yasadan sonra inanın kafam karışt.Size daha öncede yaznmıştım eşim 13 ay ceza almıştı ve 5. ayını doldurmak üzere şuanda açığa gitme hakkınıda almış durumda gidecekti ama buyasa çıktığı için gitmeyecek 8 ayı kalmış durumda denetimli serbestlik yasasıyla çıkarmı çıkmazmı kafam karıştı bilgilendirirseniz sevinirim dört gözle bekliyoruz çünkü tşk.

  58. kadir Says:

    merhaba rahmi bey. benim arkadaşımın 10 ayı kaldı. 18 ay cezası vardı 8 ayını yattı. 10 ayı kaldı. 2 ay önce açıkcezaevine çıkma hakkı vardı çıkmadı. serbest denetimlilik yasasından faydalanabilir mi ?

  59. aslı Says:

    Merhabalar Rahmi Bey
    Benim nişanlım 2005 yılında bir trafik kazası yaptı .Kesinlesen hükümde 3yıl ceza verildi .Kazayı yaptıgı sene iki ay cezaevinde kaldı .Dava sonuçlandıktan sonra kesin hüküm bu agustosta belli oldu .Ancak kendisi öğrenci olduğu için cezası 6 ay ertelendi.Erteleme sona erdiği için şuan tutuklandı .Yaklaşık üç aydır cezaevinde .müddetnamesinde 16.02.2013 tarihi çıkış tarihi. yani şuan 9 ay gibi bir süresi kaldı.Acaba denetimli serbestlik yasasından yararlanabiliyormu.Uzun süredir siteleri ve haberleri takip ediyorum halk nazarında affedilmememsi gerek çocuk tacizcileri bile yasadan yararlanacak diye ibareler geçiyor.Kasti olmayan ve bir anlık dalgınlıl yaka ihmalkarlıkla karışılan ama ölüm var tabi trafik kazası suclarıda affedilecekmi bu yasa ile .Cevabınız için şimdiden teşekkür ediyorum iyi çalışmalar..

  60. hatice Says:

    rahmi bey bu denetimli serbestlik yasası ne zaman uygulanmaya başlayacak bunun için bizim mi başvurmamız gerek yoksa 1 yılı kalan otomatik olarak denetimli serbestlik yasasından yararlanacakmı cevaplarsanız sevinirim şimdiden teşekkür ederim.

  61. yaşar Says:

    merhaba benim dosya başlıgı basit yaralamadan dolayı 22 ay 15 hapis cazası verdi ben temyize gittim temyizde yargıtayın sitesinden gordügüm dosya onanmış 29.02.2012 dosyam kapandı yazıyor ama dosyam daha yargıtayda mahkemeye gelmemiş infaza gitmemiş bende bu denetimli serbestlik yasasından yararlanabılıyormuyum acaba ilginizden dolayı cok teşekkür ederim

  62. Bahar Says:

    Merhaba Rahmi bey Abi’m adam yaralamadan 10 yıl ceza aldı 4 senedir yatıyor 6sene 8ay yararı vardı kalan süre icin yasadan faydalana bilirmi nezaman çıkar bu yasa teşekkürler

  63. siyahinci Says:

    Rahmi Bey, benim eşimin 87 gün yatarı var. Şu an 10 gündür E tipi kapalı cezaevinde.Yeni yasadan yararlanabilir mi?

  64. beyzanur bolat Says:

    sayın rahmi ofluoglu size birşey soracam ne olur bilgi verin bilgilerinize istiyacım var eşim önceden seferihisar cezaevindeyken yüksek tansiyonu var kendisinin rahatsızlaşıyor yardım gelmeyince koguş da olay yapmış şimdi urlada yatıyor ama ordan yaptıgı suçtan mahkemeye çıktı 1 ay aile görüş yasayı aldı eşim ihtiras dilekçesi vermiş bugün açık görüşümüz vardı tam görüşümüz bitti baş memur gelerek bir ay boyunca görüşemicegimizi söyledi açık görüştende yararlanamıyoruz 4 mayıs 2012 de bitiyor bizim açık görüşümüz 1 mayıs 2012 de size söylemek istedigim iki tane evladım var biri oglan 16 yaşında biride kız 5 yaşında oglum ayda bir kez görüyor kızım her hafta kızım babasını asker biliyor babaya çok düştün kızımı nasıl avutacam bilmiyorum haftayı zor yapıyorduk eşimin psikolojık tedavi görüyor orda yeni düzelmeye başladıydı ben bu olayı bozamazmıyım nereye gitmem lazım kime baş vurmam lazım kızımın baba aşkı birde aglaması beni mahfediyor hiç bir şey yapamadım açık görüşü görüşmemiz yapamazmıyım savcıyamı çıkmam lazım şimdi kızımı çocuk psikiyatrisine götürcem ne olur beni bilgilendirirmisiniz nereye gitmem lazım napmam lazım şimdiden allah razı olsun cevabınızı bekliyorum

  65. cansu karakaya Says:

    iyi günler rahmi bey, sizce denetimli serbestlik yasası ne kadar süre içerisinde çıkar ve tasarı yasalaştıktan ne kadar zaman sonra mahkumlar tahliye edilmeye başlanır?
    Teşekkürler.

  66. fatma Says:

    iyi günler hocam eşim trafik kazasından taksirle ölüme ve yaralanmaya sebep olmaktan 30 ay ceza aldı.bunun 5/3ünü yatıyor 14aydır ama yargıtaydan dosyası hala gelmedi.şartlı salıverimesi mümkünmü denetimli serbestlik yasasından yararlanabilirmi ? bana yardımcı olursanız çok sevinirim hocm teşekürler

  67. dogukan Says:

    rahmi bey lütfen yardımcı olun bana.inanın bizim için bu bekleyişler çok zor bir an önce bu yasanın kanunlaşmasını bekliyoruz.cevap yazarsanın çok memnun olucam şimdiden teşekkürler kolay gelsin….

  68. dogukan Says:

    MERHABA HOCAM…LÜTFEN YARDIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM.Bir yakınım şıan cezaevinde 30 aylık cezası var ama yatarı 18 ay bunun 6 ayını kapalıda geçirdi ve 2 aydır açıkta yatmakta sorum şuki geriye 10 ayı kalıyor ama 6 ay yatmadı açık cezaevinde 2 aydır olduğu için denetimli serbestlik yasasından yararlanabiliyormu ve ne zaman hızlanacak bu yasa

  69. siyahinci Says:

    rahmi bey eşimin 87 gün yatarı var.7 gündür kapalı cezaevinde.bu bu yeni yasadan eşim yararlanabilir mi?

  70. burcu Says:

    meraba rahmi bey benim kardesim 2004 yılında yagma sucundan 4 yıl 2 ay ceza aldı yatarı 20 ay 3 ay o zaman kapalı ceza evınde yattı su anda 6 aydır yatıyor nısanın 5ınde acıgı hakketcek denetimli serbestlik yasasından yararlana bılıyormuyuz yanıtlarsanız sevınırım

  71. metin Says:

    rahmi bey ben 2000 yılında sahtecilikten 8 ay yattım ve tahliye oldum 2002 de 2sene 9 ay cezam kesilmiş ve bana 2012de mahkumlara özel diye kagıt geldi 10 gün içinde teslim olun.erteleme istedim kabul olmadı şu an kacagım bu yasadan faydalanabilrmiyim..saygılar

    • rahmiofluoglu Says:

      Koşullara bağlı..

  72. soner Says:

    rahmi bey sizi uzun zamandır takip ediyorum verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim size bir sorum olacak taksirle ölüme sebebiyet verme suçundan 2 yıl 6 ay ceza aldım cezam yargıtayda onandı. yatarım 20 ay çıkacak olan denetimli serbestlik yasasına göre eğer cezamı iyi halli geçirirsem açık ceza evi talebinde bulunmassam kapalı ceza evinde kaç ay yatarım cevap verirseniz çok sevinirim şimdiden teşekkür ederim…

    • rahmiofluoglu Says:

      Bu infaz hesabı, size verilecek müddetnamede bunlar yazılacak, yeni yasadan yararlanabilirsiniz..

  73. murat ÖNCÜ Says:

    sayın rahmi bey sizi uzun zamandır takip ediyorum size verdiğiniz bilgiler için herkez adına teşekkür ediyorum benim bi sorum olacak 2006 da yapmış olduğum trafik kazası sonucunda taksirle ölüme sebebiyet verme suçundan 2 sene 6 ay ceza aldım dosyam yargıtayda bir kaç gün önce onandı.yatarı 20 ay cezamın 4 ay yattıktan sonra açık ceza evi hakkım oluyor bu süreden 6 ay sonramı bu yasadan yararlanırım yoksa 1 yıl kalamı şimdiden teşekkür ediyorum..

  74. ömer gül Says:

    Rahmi bey öncelikle merhabalar yardımlarınız için teşekkürler benim sorum Ben 2006 yılında yaralama olayına karıştım 2 bucuk ay tutuklu kaldım ve tahliye oldum 2007 de 27 ay ceza aldım temyize gönderdim internet sitesinde dosyayı sorguladığımda cezanın onandığını görüyorum yani gelmek üzere ceza bu cezanın 5/3 yatacağım buda 18 ay yapar 2.5 ayını yattım 15 ay yatarım var yakında tebligat gelince teslimolacağım bu denetimli serbeslik yasası benine şekilde etkiler açık infaz kurumunda 6 ay yatmam gerekecekmi?veya kapalı ceza evinde ne kadar ceza yatınca bu yasadan faydalanabiliyorum ? şimdiden çok teşekkürlerimi iletir yardımlarınız için sağolun..

    • rahmiofluoglu Says:

      Tabii yararlanbilirsiniz..

  75. murat Says:

    iyi günler hocam bu çıkacak olan yasadan yargıtayda dosyaları olan yani cezası onanmamış olanlar yararlanabilirlermi? birde 5\3 diye bir madde varmı? acilen cevaplarsanız benim için çok önemli teşekür ederim rahmi bey

    • rahmiofluoglu Says:

      Yasa çıksın yorum ondan sonra..

  76. cihan Says:

    Sayın avukatım benimde bi sorum olcaktı;Bi suçtan ötürü 20 ay hapis ve 20 bin tl para cezasına çarptırıldım.Acaba benide 1 yıllık denetimli serbestlik kapsarmı?Adli para cezası bu denetimli serbestlik yasasına engelmidir?Şimdiden çok teşekür ederim..

    • rahmiofluoglu Says:

      Koşullar oluşursa evet..

  77. antturk Says:

    Merhaba Rahmi bey benim eşim 4 ayrı taahhütten toplamda 1 yıl cezası var 45 gündür e tipi ceza evinde bu yasa ona yarıyormu

    • rahmiofluoglu Says:

      Taahhüt bir disiplin cezası borç ödenince düşüyor..yararlanamaz

  78. irem Says:

    merhaba rahmi bey yargıtaydan dosya gelmeden açık cezaevi hakkı olurmu

    • rahmiofluoglu Says:

      İnfaz başlamadan olmaz..

  79. irem bozkurt Says:

    merhaba bende bir şey sormak istiyorum benim eşimin 11 ay cezası var şu an cezaevinde ama dosyası yargıtayda denetimsel serbestlik yasasından yararlanabilirmi

    • rahmiofluoglu Says:

      yararlanır

  80. can Says:

    rahmi bey sizi çek kanunundan beri takip ediyorum bu sorumuda yanıtlarsanız çok sevinirim.benim eşimde dolandırıcılıktan 5 aydır içeride 8 ayı kaldı bu durum bizide etkilermi şuan kapalı ceza evinde açığa geçme hakkı var. komisyondan meclise nezaman sürede gelmek zorunda bu kanun nekedar sürede çıkar 1 aymı 2 aymı bu belirsizlik çok zor bizim için bilgilendirirseniz sevinirim.

    • rahmiofluoglu Says:

      Parlementonun çalışma temposuna bağlı..

  81. umut Says:

    İyi günler Rahmi Bey, öncelikle hiçbir karşılık beklemeden, tamamıyla iyi niyetinizle ve hayır amacıyla verdiğiniz tüm cevaplar için sizi tebrik ediyorum.
    Benim sormak istediğim soru, denetimli serbestlik yasası ile ilgili; kardeşim emniyeti suistimal suçu nedeniyle 3 yıl 10 ay ceza aldı ve bunun 5.5 aylık kısmını kapalı cezaevinde yattı. Dosyası şu anda yargıtayda. Cezasının kesinleşmesi halinde, suç tarihi ve infaz yasası çerçevesinde, 13 ay gibi bir süreyi yine cezaevinde geçirmesi gerekiyor. Denetimli serbestlik yasasında “şartlı salıverilme süresine 1 yıl kalanlar” gibi bir ifade var. Bu kapsamda süreç nasıl olur? Bu konuda bilgi verebilirseniz çok sevinirim.
    Şimdiden teşekkür ederim.

    • rahmiofluoglu Says:

      Bu yasadan yararlanır ancak infaz savcılığının kararı önemli..iyi hal v.s..

  82. ayşe Says:

    merhaba benim eşim 6 yıldan beri ceza evinde çıkış tarihi kasım 2013 eşim bu yasadan bir yıl kalamı yoksa daha erken yararlanabilirmi?

    • rahmiofluoglu Says:

      meşruten tahliyesine bir yıl kalacak 6 ayını iyi hal ile açık cezaevinde geçirecek..

  83. Fatma Says:

    Hocam 5 sene ceza almış 8 ay iyi halinden düşülmüş. 4 sene 2 ay cezası var bunun 3 de 2 si yatarı ne olur acaba konu yaralamadan ltfn cvp vern…

    • rahmiofluoglu Says:

      3 e bölün 2 ile çarpın..

  84. taahhüd Says:

    mrb sn ofluoğlu benim taahhüdu ihlalden tuttuklamam var zamanaşımıni beklerken bir diğeri patlak verdi 3. yargı paketinde icra taahhüdü tutuklamasnin da dahil olup olmadığnı öğrenmek istiyorum ve dahilse ne zaman kesinlesir bilginiz var mi teşekkür ederim..

    • rahmiofluoglu Says:

      yok maalesef

  85. murat Says:

    mrb sayın rahmi bey benimde 2 yıl 2 ay cezam var yaralamadan ötürü 2004 suc tarihim eski yasaya göre 10 ay yatarım var 3 ay erteledim sicilimde temiz bu cıkan denetimli serbestlikten bende yararlanıyormuyum hayırlı geceler teşekkürler

    • rahmiofluoglu Says:

      evt

  86. beyzanur bolat Says:

    rahmi bey ne olur cevap verirmisiniz benim eşim 6 ay 20 gün yatarı var iki buçuk aydır cezaevinde 3 ay 20 günü kaldı yani 31 temmuz 2012 denetimli serbestlik yasasından yararlancakmı ne olur bildirirseniz sevinirim sayın cumhurbaşkanımızdanmı onay bekleniyor acaba

    • rahmiofluoglu Says:

      Daha yasa meclisten geçmedi

  87. rabs Says:

    mrb 22.03.2012 kabul edilen denetimli serbestlik yasası ile ilgli sorum olucaktı benim eşim 6 yıl ceza aldı 28/11/2008de cezaevine girdi şuan açık cezaevine çıkmasına 279 gün var benim eşim bu yasadan yararlanabiliyor mu bir türlü sevinemedim bu duruma aynı zamanda eşimin iyi hali var . cezasının çoğunu yattı genede bu yasa bizi etkiler mi ?cevabınız için şimdiden teşekkürler

    • rahmiofluoglu Says:

      6 ay acik cezaevinde kalacak ve tahliyesinden bir yil once cikar. Yasadan yararlanabilir.

  88. filiz Says:

    benim eşim suç işlemek amacıyla kurulan örgüte üye olmak ve korku panik yaratacak tarda silah kullanmak suçundan toplam 21 ay ceza aldı yatarı 14 ay 4 aydır kapalı ceza evinde 10 ayı kaldı 7 ayı bitince acığa cıkabilecek benim eşim yeni cıkacak denetimli serbestlikten yararlanırmı teşekkür ederim

    • rahmiofluoglu Says:

      yararlanabilir

  89. tuna Says:

    merhabalar…benim bir sorum olacaktı, cevaplarsanız sevinirim. abim 2002 yılında işlemiş olduğu bir suçtan dolayı 4 yıl ceza aldı. cezayı temyiz için sürekli yargıtaya başvurdu. ceza biraz düştü ve 44 ay cezası kesinleşti. eski yasa olduğu için sanırım üçte birini cezaevinde geçirmesi gerekecek. bu da 15 ay yapıyor. 23.03.2012 tarihinde teslim oldu ve cezaevine gönderildi. denetimli serbestlikten faydalanabilir mi? denetimli serbestlik sürekli bir uygulama olacak deniliyor. 6 ay açık ceza evinde iyi hal göstermekten söz ediliyor. peki bu durumda abim için durum nasıl işleyecek. yani 3 ay ceza evinde bulunduktan sonra 1 yıl cezası kalmış olacak ve denetimli serbestlikten yararlanabilecek mi? yada 6 ay cezaevinde bulunduktan sonra 9 ayı kaldığında mı denetimli serbestlikten faydalanabilecek.
    bu konuda düşüncelerimizi netleştirecek bir açıklama yaparsanız çok teşekkür ederim. saygılarımla…

    • rahmiofluoglu Says:

      İki yıldan fazla hapis cezası bulunan hükümlüler

      Madde 6 – Toplam cezalarının beşte birini kapalı ceza infaz kurumlarında iyi halli olarak geçiren ve koşullu salıverilme tarihine en fazla beş yıl kalmış hükümlüler ile ilgili kanunu gereğince cezaları yüksek güvenlikli kapalı ceza infaz kurumları ile kapalı ceza infaz kurumlarının yüksek güvenlikli bölümlerinde infaz edilen hükümlülerden toplam cezalarının üçte birini bu kurumlarda iyi halli olarak geçiren ve koşullu salıverilme tarihlerine en fazla üç yıl kalanlar, açık ceza infaz kurumlarına ayrılabilir.

      Müebbet hapis cezasına hükümlüler, koşullu salıverilme tarihlerine üç yıl ve daha az süre kaldığında açık ceza infaz kurumlarına ayrılabilir.

      Açık ceza infaz kurumlarına ayrılabilmek için, ayrıca;

  90. beyzanur bolat Says:

    sayın rahmi bey benim eşimde 6 ay 20 gün yatarı var şu anda iki buçuk aydan beri yatıyor tahliye tarihi 31 temmuz 2012 üç ay 20 günü kaldı acaba bu yasadan bizde yararlanıyormuyuz bilgilendirirseniz sevinirim şimdiden çok teşekkür ederim

  91. Derya Says:

    Merhaba Rahmi bey size zahmet sorumu yanıtlarsanız sevinirim,eşim 4 aydır cezaevinde ve 2 mayısta çıkacaktı bu yasa ne zaman yürürlüğe girer ne kadar zaman sonra çıkmaya başlarlar eğer uzun sürerse zaten çıkmasınada az zaman kalmış olur yani hiç anlamı kalmaz bizim için şimdiden teşekkürler kolay gelsin…

    • rahmiofluoglu Says:

      Hangi yasadan bahsediyoruz?

  92. ozbm Says:

    bu yasa 1 defaya mahsus mu olacak?

    • rahmiofluoglu Says:

      Hayır..Sürekli..

  93. GERCEKCI Says:

    *

    APC/Çek Mağduru Arkadaşlar,
    Eve Yapılan Haciz Mağduru Arkadaşlar,
    Taahhüdü İhlal Cezası Mağduru Arkadaşlar,

    Hepimizin bildiği ve farkında olduğu gibi T.C. Hükümeti ve T.B.M.M. karşılıksız çekte uygulanan hukuksuz, haksız, adaletsiz ve çağdışı hapis cezasını vatandaşları düşündüğü ve bizler kendilerine e-posta gönderdik, faks çektik, mektup yolladık, çok azımız da telefon açtık diye kaldırmadı !

    Bu hapis cezasının kaldırılmasının tali sebebi mahkemelerin tıkanması ve cezaevlerinin dolması ama ana sebebi AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ’nden alınacak cezaların sayıca çokluğu ve paraca devasa büyüklüğüydü !

    Ayni haksız, hukuksuz, adaletsiz, ve çağdışı uygulama taahhüdü ihlale karşılık verilen hapis cezalarında ve evlere taciz maksadıyla yapılan hacizlerde de yaşanmaktadır.

    Özellikle taahhüdü ihlale verilen hapis cezaları (aynen karşılkısz çeke verilen hapis cezalarında olduğu gibi)

    “Hiç kimse, yalnızca sözleşmeden doğan bir yükümlülüğü yerine getirememesinden dolayı özgürlüğünden alıkonulamaz”

    hükmünü apaçık içeren T.C. Anayasası 38.Maddesini ve A.İ.H.S. (Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi) 4 No.lu Ek Protokolünün 1.Maddesini

    alenen ihlal etmektedir !

    BU HAKSIZLIK, HUKUKSUZLUK, ADALETSİZLİK VE ÇAĞDIŞI ZİHNİYET KARŞISINDA ELİMİZDE YİNE BİR TEK SİLAH VARDIR : HUKUK SİLAHI !!!

    Bu hukuk silahı gerek T.C. mahkemelerinde, gerekse A.İ.H.M. (Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi) hakkımızı aramakla ses getirir.

    Yapmamız gerekenler bellidir :

    1 – Gerek T.C. Anayasası ve gerekse T.C. Devletinin imzalayarak kabul ettiği uluslararası bir metin olan Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi maddelerinin ihlal edildiğini kamuoyuna (gazeteler, dergiler, televizyonlar, internet haber siteleri gibi kanallar aracılığıyla) duyurmamız,

    2 – Bu uygulamalara bir an önce son verilmezse HAKKIMIZI AİHM-AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ nezdinde arayacağımızı yukarıda belirtilen vasıtalar ile ve bunlara ilave olarak e-posta, telefaks, mektup, telefon ile kamuoyuna, TBMM’ndeki milletvekillerine, TC Hükümeti bakanlarına ve ayrıca ulaşabildiğimiz tüm sivil toplum kuruluşlarına bildirmemiz, ve

    3 – Taahhüdü ihlalden ceza alıp bu yüzden

    (a) hapis yatıp çıkmış,
    (b) halen hapiste olan,
    (c) hapse girmemek için yurtiçinde kaçak olan, ve
    (d) hapse girmemek için yurtdışına çıkmış olan

    arkadaşlarımızın biranönce AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ’ne şikayetçi olarak dava açmaları.

    TBMM’ndeki milletvekilleri ve özellikle TC Hükümeti bakanları bizim durumumuza (daha önce karşılıksız çeke hapis cezası uygulamasında olduğu gibi) lakayd kalabilirler ama AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ silahımızı iyi kullanabilirsek, istemeden de olsa (ÖZELLİKLE BAROLARIN VE AVUKATLARIN, TEFECİLERİN KARŞI ÇIKMASINA RAĞMEN) gereken düzenlemeyi yapmaya mecbur kalacaklardır.

    Çare ve çözüm maalesef bir kere daha AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ’ndedir …!!!

    Bilgi ve değerlendirmenize saygılarımla sunarım.

  94. sefa Says:

    iyi günler hocam size bi sorum olcak benim babam 2007 tarihinde bi suç işledi ve ozaman 2 buçuk ay yattı 4 sene 2 ay cezası war şuan içerde 30 ay yatarı war işledigi suç yaralama biz bu yasadan yararlanabilirmyiz?

    • rahmiofluoglu Says:

      Denetimli serbestlikten yararlanabilir..

  95. ismet yüce Says:

    benim sorum kardesim gasp ve darp dan 11 sene ceza aldi yaklasik 5 senedir yatiyor.cezaevinden cikis tarihi 27.12.2013, bir yili kaldi acik cezaevini hak etmesine.
    sorum kardesim bu yasadan yararlaniyor mu?

    simdiden tesekur ederim.

    ismet yüce

  96. Aylin Says:

    Ben uzun zamandır sizi takıp edıyorum benım durumum oldukca kotu dolandırıcılık sucundan 1 yıl 6 ay ceza aldım gerekcelı kararda mağdurıyetin gıderılmemesı sonucu 1 yıl 6 ay 2000 tl adlı para cezası şu anda yargıtayda .benım sorum şu mağdurıyet giderılırde karsı taraf noterden tastıklı sıkayetınden vazgecse ,mağdurıyetım gıderıldı dese yargıtay kararı bozarmı? 2 yıldan az olması kararı erteleme yonunden bozarmı?sabıkam yok.ben bu yasadan faydalanırmıyım?lUTFEN BANA YARDIMCI OLURMUSUNUZ ARİF HOCAM.

    • rahmiofluoglu Says:

      Bozmaz, dava açılmadan önce olacaktı bu..

  97. Yasin Says:

    Rahmi Bey iyi akşamlar, Kardeşim 2003 yılında ki bir olaydan dolayı 4 yıl 2 ay ceza aldı 20 ay yatarı var ve 1.5 aydır ceza evinde. (şartlı tahliye tarihi 29.09.2013) Yeni tasarı bizi nasıl etkiler? Bu arada bize ceza alındığına dair tebligat gelmedi ve kardeşim havaalanında iş için yurt dışına giderken polisler tarafından tutuklandı. Ticari anlaşmalarının yanısıra çok yüklü çeklerde imzaladı, ve kendisi şirketin tek müdürü ve imza yetkileri kendisinde. Bununla ilgilide bana bilgi verirseniz sevinirim. Teşekkürler…

    • rahmiofluoglu Says:

      Hayır..Etkilemez..

  98. mirac Says:

    iyi günler rahmi bey benimde size bir sorum var kardşim uyuşturucu sucundan ceza aldı mahkemesi 9 yıldan acıldı 40 aya kadar indi şu an 19 aydır ceza evinde 21 ayı kaldı acaba bizde bu kanundan yaralanıyomuyuz cevabınız icin şimdiden teşekkürler SAYGILAR.

    • rahmiofluoglu Says:

      Hayır..

  99. sefa Says:

    mrb hocam size bir soru sorcam babam 5 sene önce bir suç işlemişti 4 sene 2 ay ceza aldı cezasının 3de 2 sini yatcak şuan cezaevinde bu bu paketten bişey war mı denetimli serbestlikden yararlanabilir mi?

    • rahmiofluoglu Says:

      Yok..

      • sefa Says:

        hiçbir paketten yararlanamıyor mu yani mesela 1 senesi kalanlar için ev hapsi deniliyor bunlardandamı yararlanamıyor lütfen güszel bir haber wern

      • rahmiofluoglu Says:

        Son 6 ayının açık cezaevinde iyi hal ile geçirenler, meşruten tahliyesine 1 yıl kalanlar yararlanacak..

  100. hasan Says:

    Rahmi Bey öncelikler çek mağdurları için nekadar mücadele verdiğnizi yakından takip ettim ve gerçekten sizin yaptığınız insanlık namına çok değerli birşey çünkü karşılıksız yaptınız ve İnsanların duasını kazandınız.

    Benim sormak istediğim 2005 ten önce üniversitede okurken başımdan geçen bir hadiseden dolayı 2 yıl 1 ay cezam geldi ve bende mayıs ayının 20 sine kadar erteleme aldım benim sorum şu efendim, cezamın yatarı eski yasayı göre 10 ay 5 ay kapalı ve 5 ayı açık olmak üzere son 1 yılı kalmış olma şartına uyuyor ama 6 ay açıkta yatma şartı var zaten açık,piskolojim çok bozuldu beklemediğim birşey geldi

    • Oguzhan Says:

      Mrhblar rahmi bey benim sorum 2007 yılında trafik kazası yaptım kendi aracımda 2arkadasimi kaybettim bu olaydan 5yil ceza aldım 5ay 11gun tutuklu kaldım davacı vs yok kamu davasiydi cezam yargitayca onandi ne kadar daha cezaevinde kalmam gerekiyor ve yeni çıkan denetimli serbestlik yasasından yararlanabiliyormuyum simdiden teşekkürler.

      • bulent Says:

        selamualeyküm hocam ben 2005 yılın trafık kazası yaptım yaralamaya sebepten 8 ay ceza aldım 22.05.2012 de çagrı kagıdı geldı yargıtay onadı cezam ertelenırmı mazeret olarak borçlarım gosterilebılırmı 8 ayın yatarı nedır nekadar yatarım infaz daki kalem memuru 10 gün içinde teslim olursan açık ceza evine gönderilirsin dedi doğrumu psikolojim aşırı şekılde bozuldu 3 tane çocuğum var ıkısı okula gidiyor kapalı yerde kalma hastalığım var lütfen yardım edin


Bir Cevap Yazın

