Ev hacizlerinde patlama yaşanıyor

KANUN TASLAĞI EV HACZİNDE PATLAMAYA NEDEN OLDU !

DEVAMI

Genel kategorisinde yayınlandı. 43 Comments »

43 Yanıt to “Ev hacizlerinde patlama yaşanıyor”

  1. fatih fatih Says:

    Rahmi bey bi cevap lutfen ..

  2. seyma Says:

    iyi aksamlar rahmi bey size bir sorum olacak kredi kartı borclari yüzünden kredi borcu olan eve haciz gelebilir mi yada banka tapuya temlik koyabilir mi

  3. cemil Says:

    merhaba Rahmi bey benim size sorum olacakti ; ben 4 sene once kiz kardesimin esinden bir ev aldim antalyada kardesim karsi dairede kaliyordu ve ona guvenerek vekaletimi verdim ama bilmedigim bir sey varmis ev ipotekliymis ve ben bunu 3 sene sonra ogreniyorum benim haberim olmadan kardesim imzada bulunuyor vekaleti verdigim icin ne yapmaliyim hic bir bilgim yok ? bir suc duyurusunda bulanabilirsem cozum yolu bulabilirmiyim ? cevaplarsaniz memnun olurum tesekkurler …

  4. HACI GÜNAY Says:

    sayın rahmi bey öğrenmek istediğim evimiz alındığı tarihten eşimin adına tapusu ben bir bankadan kredi almak için eşim bana kefil oldu evi ipotek vererek krediyi hiç akşatmadan ödedim bitti ipoteği kaldırmaları için fek yazısını almaya gittik bizden fek ücreti olarak 350 tl yi aldılar fek yazısını vermediler gerekçeleri ise benim şahsınım kredi kartı borcundan dolayı veremiyorlarmış kredi kartı borcumuda kapatmam gerekiyormuş .eşim benim kredi kartıma kefil olmadıki sadece almış olduğum krediye kefil onuda düzenli ödedik noterden bankaya ihtar çektik hiç bir cevap gelmedi nasıl bir yok izlememiz gerekir yardımcı olurmusunuz SAYĞILAR

  5. vedat Says:

    rahi bey borclunun 1 evi haczedilemez dediniz. evet ama ben genede korkuyorum evin üzerinde bankanın rehni var 8 yıl kredısı var evin satısını başka bir arkadasa versemmı yoksa bır senet yazıp baska bır kısı tarafından evin üzerine icra koydursammı (bır avukat arkadasla gorustum bana dedıkı evın üzerine icra koylarlar 8 yıl beklerler sonra satısını ısterler dedı ) o yuzden korkuyorum bana bır akıl verın hocam yalvarırım acıl cvp beklıyorum tşk ederim yardımlarınızdan dolayı yorumunuz benım ıcın cok önemli hayati mesele

    • rahmiofluoglu Says:

      Rehin hariç….

      • vedat Says:

        banka rehni varken eve icra konulamazmı demek istediniz tam anlayamadımda özür dilerim tşk ederim

      • rahmiofluoglu Says:

        Banka rehinden satabilir….

      • vedat Says:

        ben soruyu yanlış sodum sanırım bır cekten dolayı icra gelmesınden korkuyorum banka ipoteğinde ev 8 yıl bocu var banka rehni varken artı olarak içra konulurmu evin üstüne tşk ederim sabrınızdan dolayı

      • rahmiofluoglu Says:

        Eğer tek eviniz varsa haczi öğrendiğinizden itibaren 7 gün içerisinde icra hakimliğine itiraz edin ve davayı takip edin..Kişinin haline münasip bir tek evi haczedilemez..

      • vedat Says:

        hocam sizi cok bunalttım ama bır avukata sordum bana dedıkı banka rehnı varken hacız konulur ve rehin süresinin bitmesini bekler rehin bitince ev satılır borc tutarı alacaklıya verılır kalan parada eğer kalırsa tabı sana verilir dedi bu konu hakkındaki yorumunuzu bekliyorum hocam ona göre pazartesi günü bir arkadasıma evin üstüne icra takibi başlatacam tşk ler sabrınızdan dolayı minnettarım size

      • rahmiofluoglu Says:

        Ben yorumumu yazdım..Başka ne yorumu bekliyorsunuz..Bu sorunlar avukatla çözülecek sorunlar..Dosya üzerinde düşünmek gerekir..Evde haciz var mı? Varsa haczi ne zaman öğrendiniz? Eğer tek bir eviniz varsa ve haczi öğrenmeden itibaren 7 gün içerisinde davayı açmışsanız eviniz satılmaz..ama bu davalar zor davalar, avukatsız takibi zor..Yorum bu, kimin görüşüne itibar edeceğiniz sizin bileceğiniz iş…

  6. vedat Says:

    sayın rahmi bey bır avukat arkadasla konustum bana ev haczi kalma olayının uydurma oldugunu soyledı böyle bır seyın meclıste olup olmadıgını bılmedıgını soyledı bu avukat arkadas bılmıyormu yoksa gercekten boyle bır olay yokmu tşk ederim

    • rahmiofluoglu Says:

      Bilmiyor..Bu sitede 3. Yargı Paketi yayınladı..söyle arkadaşına okusun…

      • nila san kural Says:

        sayin rahmi bey oncelikle cok sasirdim ve sevindim, gercekten cok yardimci oluyorsunuz degerli fikirlerinizi bizlerle paylasmaniz ne hos, kendimi yalniz hissetmedim, ben uzun zamandir avukatsiz kendim bir hukuk mucadelesi veriyorum. 7 sene once almis oldugum beyaz esyalari odedigim halde makbuzunu bulamadigim icin mahkemelere ciktim, ve kanitlayamadigim icin karar aleyhime alindi, ben de temyize gittim fakat icra durmadigi icin bugun icra memuruyla ilk kez hayatimda kapida karsilastim, esyalarimi yazdi ve gitti, hala soktayim, arayacagim bir avukat tanidigim yok, burada sizi gordum ve cok sevindim, lutfen benim soruma da yardimci olursaniz minnettar kalirim. icra memuru ben simdi yaziyorum esyalarinizi yediemin olarak size birakiyorum ama birdaha ki gelisime alir giderim, isterseniz itiraz edin, evime hacze geldiler diye mahkemeye bildirin simdiden dedi. ne yapicagimi bilmiyorum. nereye nasil itiraz edicem, temyizden 5 ay sonra ancak yanit gelirmis, ama bu arada esyalarimi alabilirlermis, bu ne kadar dogru, ltf bana bir yon verin, odemis oldugum bir seyi ikinci kez odeyemem, hic kimse 7 sene bir beyaz esya makbuzunu saklamaz, ben de saklayamadim, ve simdi kanitlayamiyorum. simdiden cok tesekkur ederim. saygilar.

      • rahmiofluoglu Says:

        Temyiz icrayı durdurmuyor, Yargıtay’dan icranın durmasını talep edecektin..tabii teminatla…

      • nila san kural Says:

        rahmi bey tesekkur ederim yanitiniz icin, fakat eve icra kaldirilmadi mi, esyalari nasil yazarlar, hala gelip esya alabiliyorlar mi, ne zaman gececek meclisten acaba? ayrica neyi teminat gosterebilirim ki icranin durdurulmasini isterken?

      • rahmiofluoglu Says:

        Bu ay yasalaşmasını bekliyoruz..

      • nila san kural Says:

        cok zamaninizi aldim ama, maasa haciz koyulabilir mi? ben bir ise baslamayi dusunuyorum da, sgk li oldugum an beni bulabilirler ve haciz koyabilirler mi, cok sagolun, saygilar.

      • rahmiofluoglu Says:

        Emekli maaşı değilse 1/4 den az olmamak üzere haczedilebilir.

      • nila san kural Says:

        icra memuru, ‘ilk hacze geliste esyalari yazarak size yediemin olarak birakiyoruz birdaha ki gelise esyalari aliriz’ dedi. en yakin kac gun sonra gelebilirler? yeni yasa dan sonra gelirlerse hala esyalari alabilme hakkina sahip olabilirler mi, hacze gelip esyalari yazdiklari tarih gecen cuma oldugu icin, …tesekkur ederim, saygilar.

      • rahmiofluoglu Says:

        Her an..zamanı yok..

      • nila san kural Says:

        tesekkur ederim cevabiniz icin, su durumda yeni yasa beni kapsamayacak esyalarim yazildigi icin, onaylansa bile gelip alma hakkina sahip olucaklar oyle mi ?

      • rahmiofluoglu Says:

        Burası tartışılır, yani haciz yapılmış muhafaza yapılmamış..Benim görüşüm yeni yasadan sonra muhafaza yapamazlar…

  7. Mahmut KARAKUŞ Says:

    Rahmi bey bazı avukatlar yasa çıksa da eskiden açılmış icra dosyalarını kapsamayacak. haciz devam edecek diyor doğru mudur.,

    Teşekkürler

    • rahmiofluoglu Says:

      Yasa eski hacizleri kapsamaz..Ancak takip tarihi eski de olsa yeni hacizleri kapsar..

  8. mağdur Says:

    Ev haczi ile ilgili yasanın çıkmama sebebi nedir Vazmı geçiliyor acaba ?
    Bu yasa çıkmadığı için genel sağlık sigorta testi de yaptırmıyoruz Bir de oradan darbe yiyoruz
    Adres beyanı istiyorlar çünkü Of ya …

    • rahmiofluoglu Says:

      Sıra gelmedi..

  9. yuwonoyekti Says:

    Rahmi Ofluoglu??

    Ben indonesia…ben turkce ogreniyorum

    http://tmedical.blogspot.com/2012/02/secret-of-olive-oil.html

  10. mehmet Says:

    sayın Rahmi Bey,
    2010 yılında şirketime çekmiş olduğum krediyi ana paradan ödeme yapmadan dönem sonlarında faizini ödemek sureti ile krediyi 2011 ‘in 10 cu ayına kadar taşıdık fakat bankanın bize söylemiş olduğu dönem sonu faiz tutarını yatırmamıza rağmen eksik kaldığı gerekçesi ile takibe attılar.Bizim mevcut kalan ana paramız 27500 tl olmasına rağmen 11. ayda avukat tarafından ödenmesi gereken tutarın 55000 (avukat vekalet ücretleri dahil) olduğunu söyledi bu güne kadar YKB genel müdürlük avukatları ile görüşmemiz ve konyadaki avukatlarla görüşmemize rağmen hiç bir sonuç alamadık.ayrıca krediye kefil olan arkadaşımızın evine 2.kez haciz yapılması ve taahüt alınması da cabası size sormak istediğim bu paranın 2 katı ödenmesi ne kadar doğru ve bu konuda itiraz etme hakkımız varmı.

    • rahmiofluoglu Says:

      BU BİR HUKUKİ SÜREÇ..ADİL OLMAYABİLİR AMA HUKUK BU..

  11. atilla türkoğlu Says:

    arkadaşlar ben çek mağduru olarak ceza evine girdim ve yasayla çıktım alacaklı sağolsun beni mahvetti evimi teminat vermiştim faize saydı ve ticaretimi bitirdi ben sizlere katılmıyorum benim bu konumuma düşmeme sebeb olan şahısları allaha havale ediyorum

  12. mehmet Says:

    rahmi bey bı borçtan dolayı 14 şubat ve 15 şubat 1 avkat 2 günde 2 sefer benım eve hacze geldı bu nedemek allah aşkına bu ne olacak ne yapmam lazım sordum bu ne dün geldın cvp senı mah lezıl etcem bu laf benı öldürdü zaten ev haczı ne zaman çıkcak

  13. aslı Says:

    rahmi bey size şahsi hayatımızla ilgili sorular sorarak sizi yoruyoruz kusura bakmayın ve hakkınızı hella edin.icrayla ilgili öğrenmek istediğim bi konu var katkı payı alacağından dolayı kazanılmış bi alacak var dosya icraya verilmeden beklediği takdirde kendiliğinden belli bi zaman içinde zaman aşımına uğrarmı ve ya daha sonra icraya verilirse hakimden takipsizlik kararı istenirmi.takipsizlik ve ya zaman aşımı için ne kadar bir süra geçemsi lazım.davanın özeti.katkı payı.davacı kazanmış davalı yargıtaya göndermiş.dosya icraya verilmemiş.cevabınız için şimdiden teşekkürler allah sizden razı olusun inşallah.

  14. Yusuf Erdil Says:

    Rahmi Bey, ilgili ev haczi yasasında kötü niyetli avukatların suistimaline karşılık bir sarih hüküm bekliyor musunuz ( ya da var mı ) yoksa sizce kural uygulama kanalı ile mi pratikte anlam kazanacak ? Yani haciz için eve gelen yetkililerin hakikaten yaşamsal eşyaları alamaması noktasında sizce yasada belli boşluklar mevcut mu, yeni yasa sizce suistimale “iddia edildiği gibi” açık mı ? Fikriniz benim için çok önemli, paylaşırsanız sevinirim

    • rahmiofluoglu Says:

      Mecliste değişmezse somut bir yasa bekliyorum

  15. GERCEKCI Says:

    APC/Çek Mağduru Arkadaşlar,
    Eve Yapılan Haciz Mağduru Arkadaşlar,
    Taaahüdü İhlal Cezası Mağduru Arkadaşlar,

    Hepimizin bildiği ve farkında olduğu gibi T.C. Hükümeti ve T.B.M.M. karşılıksız çekte uygulanan hukuksuz, haksız, adaletsiz ve çağdışı hapis cezasını vatandaşları düşündüğü ve bizler kendilerine e-posta gönderdik, faks çektik, mektup yolladık, çok azımız da telefon açtık diye kaldırmadı !

    Bu hapis cezasının kaldırılmasının tali sebebi mahkemelerin tıkanması ve cezaevlerinin dolması ama ana sebebi AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ’nden alınacak cezaların sayıca çokluğu ve paraca devasa büyüklüğüydü !

    Ayni haksız, hukuksuz, adaletsiz, ve çağdışı uygulama taahhüdü ihlale karşılık verilen hapis cezalarında ve evlere taciz maksadıyla yapılan hacizlerde de yaşanmaktadır.

    Özellikle taahhüdü ihlale verilen hapis cezaları (aynen karşılkısz çeke verilen hapis cezalarında olduğu gibi)

    “Hiç kimse, yalnızca sözleşmeden doğan bir yükümlülüğü yerine getirememesinden dolayı özgürlüğünden alıkonulamaz”

    hükmünü apaçık içeren T.C. Anayasası 38.Maddesini ve A.İ.H.S. (Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi) 4 No.lu Ek Protokolünün 1.Maddesini

    alenen ihlal etmektedir !

    BU HAKSIZLIK, HUKUKSUZLUK, ADALETSİZLİK VE ÇAĞDIŞI ZİHNİYET KARŞISINDA ELİMİZDE YİNE BİR TEK SİLAH VARDIR : HUKUK SİLAHI !!!

    Bu hukuk silahı gerek T.C. mahkemelerinde, gerekse A.İ.H.M. (Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi) hakkımızı aramakla ses getirir.

    Yapmamız gerekenler bellidir :

    1 – Gerek T.C. Anayasası ve gerekse T.C. Devletinin imzalayarak kabul ettiği uluslararası bir metin olan Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi maddelerinin ihlal edildiğini kamuoyuna (gazeteler, dergiler, televizyonlar, internet haber siteleri gibi kanallar aracılığıyla) duyurmamız,

    2 – Bu uygulamalara bir an önce son verilmezse HAKKIMIZI AİHM-AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ nezdinde arayacağımızı yukarıda belirtilen vasıtalar ile ve bunlara ilave olarak e-posta, telefaks, mektup, telefon ile kamuoyuna, TBMM’ndeki milletvekillerine, TC Hükümeti bakanlarına ve ayrıca ulaşabildiğimiz tüm sivil toplum kuruluşlarına bildirmemiz, ve

    3 – Taahhüdü ihlalden ceza alıp bu yüzden

    (a) hapis yatıp çıkmış,
    (b) halen hapiste olan,
    (c) hapse girmemek için yurtiçinde kaçak olan, ve
    (d) hapse girmemek için yurtdışına çıkmış olan

    arkadaşlarımızın biranönce AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ’ne şikayetçi olarak dava açmaları.

    TBMM’ndeki milletvekilleri ve özellikle TC Hükümeti bakanları bizim durumumuza (daha önce karşılıksız çeke hapis cezası uygulamasında olduğu gibi) lakayd kalabilirler ama AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ silahımızı iyi kullanabilirsek, istemeden de olsa (ÖZELLİKLE BAROLARIN VE AVUKATLARIN, TEFECİLERİN KARŞI ÇIKMASINA RAĞMEN) gereken düzenlemeyi yapmaya mecbur kalacaklardır.

    Çare ve çözüm maalesef bir kere daha AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ’ndedir …!!!

    Bilgi ve değerlendirmenize saygılarımla sunarım.

    • atilla türkoğlu Says:

      arkadaşlar ben çek mağduru olarak ceza evine girdim ve yasayla çıktım alacaklı sağolsun beni mahvetti evimi teminat vermiştim faize saydı ve ticaretimi bitirdi ben sizlere katılmıyorum benim bu konumuma düşeye sebeb olan şahısları allaha havale ediyorum

    • ali Says:

      yurt içinde kaçak biri olan kişinin avrupa insan hakları mahkemesine başvurması için yapacaklarını ve izlemesi gerektiği yolları burada bizlerle paylaşırmısınız?

      teşekkürler

  16. aslı Says:

    Rahmi bey bu ev haciylerini içeren yasa tasarısının alt komisyona gönderilğini söyleyenler var bu ne demek oluyor tasarı şu an ne durumda.bilgi verirseniz çok sevinirim.

    • rahmiofluoglu Says:

      ALT KOMİSYON HABERİNİ SEVMEDİM..HAYIRLI OLSUN..

    • bahadır koçan Says:

      alt komisyon demek aynı amaçla verilen diğer kanun tasarılarını da ele alarak hazırlanan tasarıya oy birliği ile karar vermek.Bunun yanı sıra bazen alt komisyonlar oyalama komisyonu olabiliyor. Bu konuda büyük şirketler ve tabii onların bankaları hükumet ve meclis kanalı ile baskı uygulamış olabilirler. Bu baskılara dayanamadı ise hükumet de oyalama komisyonu oluşturmuş olabilir.

  17. galip Says:

    allah razı olsun


Bir Cevap Yazın

