Çek kanununda değişiklik yapan tasarı yasalaştı

Karşılıksız çeke ceza yok artık

Çek kanununda yapılan değişiklik ile neler değişti?

Karşılıksız çeke artık ceza verilemeyek..

Karşılıksız çeke verilen adli para cezası yerine 10 yıl çek hesabı açmave çek kullanma yasağı getirildi..

Çeklerdeki 6 aylık zaman aşımı 3 yıla çıkarıldı,  6762 sayılı mevcut TTK nın 726 maddesi ile 6102 sayılı Yeni TTK nın 814. maddeleri bu değişiklik doğrultusunda değişitirildi ve maddelerdeki zamanaşımı da 3 yıla çıkarıldı..

MADDE 7- (1) Tacirin ticarî işletmesiyle ilgili iş ve işlemlerinde, tacir olmayan kişinin çek defterini kullanarak çek düzenleyen ve düzenleten kişi altı aydan iki yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

(9) Hamiline çek defteri yaprağını kullanmadan hamiline çek düzenleyen kişi, bu aykırılığı içeren her bir çekle ilgili olarak, bir yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

9. fıkradaki hapis cezası üç yüz Türk Lirasından üç bin TL ye kadar idari para cezasına çevrildi..

Bankaların ödemekle yükümlü olduğu kısım için başvuru süresi 5 yıla çıkarıldı..

Genel kategorisinde yayınlandı. 623 Comments »

623 Yanıt to “Çek kanununda değişiklik yapan tasarı yasalaştı”

  1. gamze doğangün Says:

    mrblar vermiş olduğunuz cevaplar ile bi çok kiişinin kafasındaki soru işaretlerini kaldırıyorsunuz bunun için size çok teşekkür ederim… rahmi bey benimde size bi sorum olucak eğer cevaplar isenez çok sevinirim benim eşim taahhüt ihlalinden 6 ay kesinleşmiş hapis cezası aldı bugün cezaevinde 4. günü karşılıksız çekten olduğu gibi taahhüt ihlalinde bi kanun çıkacağı ve ceza evinde yatanların serbest kalacağı söyleniyor böyle bi yasa çıkıcakmı çıkar ise ne kadar sürede yürürlüğe girer şimdiden çok teşekkür ederim …

  2. populer23 Says:

    resmi evrakta sahtecilikten eşim ceza aldı dosyayı temyize gönderdik yaklasık 2 ay önce 3.yargı paketindeki 5yılın altındaki cezalara adli takip bizim konuyuda kapsarmı? bilgi verirseniz sevinirim teşekkür ederim.

    • rahmiofluoglu Says:

      PAKETTE YOK..

      • yağmur Says:

        sayın rahmi bey 1 mart 2012 de evime icra geldi evimdeki eşyaları yazdılar bana 3 gün müddet verdiler ben bugün avukatın yerine gittiğimde benden 250 tl para istedi ve benim imkanım olmadığı söyleyince elindeki kağıdı bana attı ve yapıcak bişeyim yok elimde kağıtlar var şimdi eşyalarını almaya geliyorum dedi son param olan 50 tl yi vermek zorunda kaldım ve bunu yapan avukat değil yanındaki yardımcısıydı çocuklarımın yanında benimle alay etti
        saygılarımla…

      • fatih Says:

        hayırlı günler
        benim ödeyemediğim senet karşılığı icrada imzalamış olduğum taahhütnameden dolayı hapis cezası aldım.ceza bana henüz bildirilmedi.ama hapis cezası çıktığını öğrendim.dava muğla fethiyede acılmıştı.adresim bursa olduğu için duruşma buraya geldi.fakat ben mahkemeye gitmedim.daha sonra bursa davayı fethiyeye göndermiş.
        orada da 3 aya kadar hapis cezası cıkmış.bana ceza tebliğ edilmedi.veya postacı eve geldiyse bile.evde bir süredir kimse olmadığı için muhtarlığa bırakmışolabilir.
        fakat ben gidip almadım.fethiyeden sordurdum ki ceza almışım.bu durumda ne olması gerekiyor.bana cezayı tebliğ etmek zorundalar mı.polislerin beni tevkif etmeleriiçin önce davet mektubu falan gibi birşey var mı.prosüdürü bilmediğim için soruyorum.hukuksal işleyiş nasıldır? vereceğiniz cevaplar için şimdiden çok teşekkürler….

      • ROSE Says:

        PEKI YENI PAKETTE VAR MI

  3. anl Says:

    senet taahhüdü ihlal sucundan cezaevinde olanlar ile ilgili chp milletvekili TURGUT DİBEK aynı zaman adalet komisyonunda kendisi..Twitterdan sorabilirsiniz..bu sucdan yatanların çıkması için bir madde eklenebilecegini söyledi..

  4. güray Says:

    Sayın Rahmioğlu iyi akşamlar ortağı ve yetkilisi olduğum şirkete ait çeklerde 3167 ye göre adli ceza ve hem bana hemde şirkete çek düzenleme yasağı kararı verildi 5941 e göre taahhüt verdiim .5941 de tüzel kişilere çek düzenleme yasağı kaldırıdı yeni çıkan yasada adli ceza ve şirket yetkilisine çek düzenleme yasağı kaldırıldı bu sebepten dolayı suç unsurlarının bu günkü tarihle yok olduğuna göre dosyalarımla ilgili ortadan kaldırma talebiyle dilekçe vermek istiyorum.bu konuda sizin yorumunuz ne olur.saygılarla

  5. mağdur Says:

    sayın hocam taahhüdü ihlal cezalarında polis hükümlüyü yakalamakla sorumlumudur geldiği zaman evde yok denilse eve girip arama yapmak yetkisi varmı evden ayrılmadan başka ekiple arama izni getirttirirmi hakimler yada savcılar böyle basit cezalar için arama izni verirmi SAYGILARIMLA

    • rahmiofluoglu Says:

      VERİRLER TABİİ..

  6. fatih Says:

    bu arada unutmadan olayın sonrasında 2004 te 94 gün ceza evinde kaldım

  7. fatih Says:

    merhaba 2004 yılında trafik kazası yaptım 2005 yılında 2 yıl 16 ay ceza aldım 2007 de bozuldu 2yıl 8 aya düştü ve temyiz sonucu onandı sonuç ceza geldi şubat 15 gibi teslim olmam gerekiyormuş ne yapmamı önerirsiniz

    • rahmiofluoglu Says:

      Öneri yok:)

  8. aycan Says:

    Rahmi bey öncelikle sevgi ve saygilar.Özür dileyerek bir sorum olacajk.Benim 5 yil önceden yazilmiş ayni firmaya 4 adet toplam 12800tl cekim vardi 6 aydir ödüyorum.İcraya vermişlerdi fakat hicbır işlem yapilmadi.Sadece durşma günleri geldi ilk duruşma 2.2.1912 karşilkiksiz cek kaşide etmeden ve diyer duruşmalar ilk duruşmayada gitmedim.İfade vermeye gideyim mi yoksa davalar kendiliğinden düşecekmi.Dava istanbuldan ifade talimatla trabzondan istenmiş.Cevap verirseniz memnun olurum.

    • rahmiofluoglu Says:

      karşılıksız çek davaları için bir şey yapmanıza gerek yok, ceza yönünden..

  9. mağdur Says:

    sayın ofluoğlu icra müdürünün işyeri ve evlere girmede yetkisi sınırsızmıdır engel olmanın cezası nedir 3, kişi engel olursa ne olur

    • rahmiofluoglu Says:

      Evet sınırsızdır..Cenaze hariç..Ağır hastalık hariç..

  10. yasemin şahin araç Says:

    hocam dün eşim için msj geldi werilen hapis cezası innfaza werilmiştir .yazıyor suçu tehdit hakaret yaralama yazıyordu daha önce gelen ewrakta tolam 27 ay yapıyordu tutuklanırmı? 1 kez temyize göndermiştik sonuç bu msj geldi …?

  11. kaan Says:

    merhaba rahmi bey.2009 yılında ödenmeyen 25 adet çekimden dolayı banka şahsi hesabıma bloke koydu.blokenin çek bedeline mahseben koyulduğunu söylediler.çekler şirket çekidir.bu mümkünmüdür karşı taraf çek bedellerini bu süre zarfında talep etmemiş.en son yazılan çek tarihi 31.09.2009 dur.

    • rahmiofluoglu Says:

      Cek hesabi icin sahsi kefaletin var mi?

      • metin yildiz Says:

        sayin ofluoglu 3 yargi paketi nezaman yasalasir selamlar

      • metin yildiz Says:

        sayin ofluoglu 3 yargi pakete .bir yilin altindaki hapis cezalarida kapsarmi selamlar

      • rahmiofluoglu Says:

        PAKETTE NE GÖRDÜNÜZ BU KONUDA, NEYİ SORUYORSUNUZ, ANLAMADIM..

      • kaan Says:

        şirket yetkilisi olarak hesabı ben açtırmıştım ve çekler bana teslim ediliyordu.ama şirketi 4 ay evvel devrettim.şahsi kefalitim olup olmadığını bilmiyorum.saygılar

      • kaan Says:

        PARDON RAHMİ BEY.bankanın ödemekle yükümlü olduğu çek başına

        miktar için kendi bankam 7.000 tl ye bloke koydu şahsi hesabıma

      • rahmiofluoglu Says:

        Çek hesabına kefaletiniz olmaslı

  12. mustafa akkaş Says:

    Sayın OFLU OĞLU aracıma 2009 yılında haciz ve yakalama şerhi konuldu 10 /5 /2011 haczi yenilediler ben de 106 ve 110 maddelerince 2009 yılı yakalama şerhinin kaldırılmasını talep ettim red ettiler haciz yenilendi diye ama yakalama şerhi yenilenmedi.. yakalama şerhini kaldıra bilir miyim SAYGILAR

    • rahmiofluoglu Says:

      Kalkması için icradan yazı almanız gerekir..

  13. sinan Says:

    özür dilerim Rahmi bey, anlayamadım komisyonlardan hayır gelmez derken ret gelmez anlamında mı ,yok sa alehimize mi karar verirler kusura bakmayın gerçekten anlayamadım ..

    • rahmiofluoglu Says:

      Alt Komisyona gitmesi hayra alemet değil..

  14. mahmutpaşa Says:

    sayın ofluoğlu 3. yargı paketi ne zaman yasalaşır

  15. mahmutpaşa Says:

    sayın ofluoğlu emekli maaş muavvakatının iptali için icra mahkemesine yapacağımız şikayet kefilliğide ortadan kaldırırmı

    • rahmiofluoglu Says:

      KALDIRMAZ..

  16. firuz cango Says:

    Emekli sandığından alınan emekli maaşına; emeklinin ortak olduğu,
    iflas aşamasındaki anonim şirketin SSK’ya prim borçlarından dolayı
    SSK’ tarafından haciz konması adil değildir.

    Vergi dairesi dahil hiç bir kişi ve kurum; nafaka dışında emekli
    maaşına haciz koyamaz iken SSK’ya tanınan bu hak anayasaya aykırıdır.

    Nafaka anlaşılabilir, insancıl, sosyal ve vicdani bir sorumluluk, hak
    sahibi için zaruri, yaşamsal bir olgudur.

    SSK prim borçları ise, vergi borçları gibi ticari işletmenin kamusal
    bir borcudur. Ortakların mal varlıkları
    ile de kamu borçlarına karşı şahsi sorumlulukları yasaldır.Ancak
    emekli maaşı bir mal varlığı değildir,yaşamı sürdürmek için kazanılmış
    bir hak ,”yaşlılık aylığı” dır.

    Ekonomik krizlerin neden olduğu batışlar sonucu; hiç bir şeyi
    kalmamış, emekli maaşları ile yaşamını sürdürmeye çalışan binlerce
    kişinin maaşının 1/3’ü haczetmek zaten yaşlı ve başka iş yapma gücü
    olmayan emeklileri yaşayamaz duruma getirmektedir.

    Bu konuda her geçen gün mağdur sayısı artmakta, hasbelkader ticarete
    bulaşmış, batmış, ticari borçlarını ödeyememiş durumdaki yaşlı
    emeklilerin yaşamsal felaketi yaklaşmaktadır.

    İcra İflas yasasında yeni düzenlemelerin gündemde olduğu bu günler de;
    bu konunun da ivedilikle çözümü birçok emeklinin yaşadığı büyük
    sıkıntıyı hafifletecek, sosyal adaleti sağlayacak, kazanılmış
    haklarını koruyabilecektir.

    Saygılarımla.

  17. ahmet Says:

    rahmi bey iyi akşamlar
    eşimle farklı şehirlerde ikamet ediyoruz ve nüfüsta da ikametlerimiz farklı şehirlerde görünüyor. 2006 yılında evlendik. eşimin ikamet ettiği ev 2010 yılında yani evliliğimiz süresinde alındı ve ev tapuda eşimin üzerine kayıtlı. benim bankalara kredi, kredi kartı ve piyasaya çek borçlarım var.
    1- ikametimin bulunduğu ve gerçekten yaşadığım adresin haricinde farklı bir şehirde yaşamakta olan eşime bir takip yapılabilir mi?
    2- bu borçlardan herhangi birinden dolayı eşimin üzerine kayıtlı olan eve ( evin mülk olarak satışı ya da eşya haczi anlamında ) bir haciz uygulanabilir mi? benim ikametim farklı bir şehirde olmasına ve gerçekten orada yaşamıyor olmama rağmen?
    3- bu ev her ne kadar eşimin üzerine olsa da edinilmiş mallara ortaklık ya da farklı bir nedenden ötürü eşime ait olan bu evle ilgili olarak benim borçlarımdan ötürü alacaklılar bir hak talep edebilir mi?
    çok teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.

    • rahmiofluoglu Says:

      İİK 82. MADDEYE GÖRE BORÇLUNUN HALİNE MÜNASİP BİR TEK EVİ VARSA HACZEDİLEMEZ..EDİNİLMİŞ MALLARA ORTAKLI 2002 YILINDAN SONRA VAR..

  18. MEHMET YILMAZ Says:

    BİR FİRMAYA YAKLAŞIK 20 TANE ÇEK VERMİŞİZ 19 UNUN İMZASI BANA AİT 1 TANESİNDEKİ İMZA BANA AİT DEĞİL CEZAEVİNDE İFADEM ALINIRKEN HAKİMİN ÖNÜNDE İMZA BANA AİT DEĞİL DEDİM İMZA ÖRNEĞİ ALIRKEN KATİP 5 SENE ALMIŞSIN BENİM DESENDE DEMESENDE DEĞİŞMEZ DEDİ BENDE İMZA BANA AİT DEDİM TEKRAR HAKİMİN KARŞISINA ÇIKTIK İMZA BANA AİT DEDİM DAHA SONRA TAAHHÜTLE DIŞARI ÇIKTIK AVUKATA DURUMU ANLATMIŞTIM ODA DEVAM EDEN MAHKEMEY YAZI YAZMIŞ İMZA MÜVEKKİLİME AİT DEĞİL DİYE MAHKEMEDE ŞU ANDA DEVAM EDİYOR BU ÇEKLERİN HEPSİ HATIR ÇEKİ . DAVA ÇEK KANUNUNA MUHALEFETTEN VE KARŞILIKSIZ ÇEK VERMEKTEN AÇILMIŞ ÇEKLER 2007 ÇEKİ ŞİMDİ İMZAYI TEKRAR KABULMÜ EDEYİM YOKSA İMZA ÖRNEĞİMİ VEREYİM YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM

    • rahmiofluoglu Says:

      DAVALAR DÜŞTÜ, KARŞILIKSIZ ÇEK ARTIK SUÇ DEĞİL, SİZİN SORUNUZU ANLAYAMADIM..

      • kader Says:

        sayın rahmi bey davalardüstü diyorsunuz ama imzaya itiraz ettiğim için halan devam eden davam var.hala mahkeme gün veriyor

      • rahmiofluoglu Says:

        Denetimli serbestlikte 6 ay açıkcezaevinde kalma koşulu kalkıyor,
        Yargıtay hacizde avukat görevli değildir kararını değiştirdi,
        4-5 yıla kadar sıfır kilometre İİK, taahhüdü ihlal cezası kalkacak,

        http://rahmiofluoglu.wordpress.com/

        Sorularınız için :
        http://www.arzuhalcionline.com

        41

  19. sinan Says:

    sayın rahmi bey bilindiği üzere 3.yargı paketi alt komisyona sevkedildi ve 1 ay görüşüleceği söyleniyor sizce bu nedemek oluyor bazı maddeler iptal mi edilecek geçmeyecek mi ? mit yasası bile jet hızıyla komisyondan geçiyor ama yargı reformu alt komisyona sevkediliyor kafam çok karıştı belirsizlik malesef yine sürüyor bu konuda aydınlatırsanız sevinirim şimdiden teşşekkürler..

    • rahmiofluoglu Says:

      ALT KOMİSYONLARDAN HAYIR GELMEZ..

      • sinan Says:

        özür dilerim anlayamadım hayır gelmez derken ret gelmez anlamında mı ,yok sa alehimize mi karar verirler kusura bakmayın gerçekten anlayamadım Rahmi bey..

  20. mağdur Says:

    Rahmi Bey tapusu benim adıma kayıtlı bir ev ve bir araba mevcuttu Araba icraya gitti ama ev aslında benim değil yakınım Kredi alma amaçlı ipotek edilmişti Ama şimdi çek ve banka alacaklarından dolayı o eve sürekli haciz gidiyor Şu anBana ait sadece o evin tapusu mevcut
    Alacaklılar satış yada haciz yapabilirlermi o evi o zaman mahvolurum işte Cevap yazarsanız çok sevinirim çok zor durumdayım çünkü

    • rahmiofluoglu Says:

      İPOTEKTEN YAPABİLİR, HACİZLERE KARŞI DAVA AÇ..TAVSİYEM AVUKAT..HACZEDİLMEZLİK ŞİKAYETİ OLURSA SATILAMAZ..

  21. ahmet13 Says:

    sn. av. rahmi hocam
    2007 yılında şirket çekinden dolayı karşılıksız çek keşide etme cezası aldım dosya temyizde
    3167 sayılı çek kanununa göre ceza verildi. bunu kabahatler kanununa göre idari yaptırım yapabilirlermi?
    eğer kabahetler kanununda idari yaptırım yapacaklarsa bu sadece şirketimi bağlar. yoksa şahsımada gelebilirmi
    şirket çekinde herhangi bir şahsi cirom yok

    saygılar sunar iyi çalışmalar dilerim

    • rahmiofluoglu Says:

      ŞİRKET ORTAK VE YÖNETİCİLERİNE YAPTIRIM YOK..

  22. Müflis Says:

    Sayın Rahmi bey kardeşim bizleri aydınlattığınız için sizlere ne kadar teşekkür etsek azdır.Benim bir sorum olacak GBT de tutuklamam ve aramalarım var kalkmamış mahkemeler kaldırır deniliyor.Acaba en kısa yoldan nasıl kaldırılır.Yardımcı olursanız sizlere çok minnettar olucağız.Teşekkürler

    • rahmiofluoglu Says:

      İNFAZ BÜROLARA KALDIRMAK İÇİN ÇALIŞIYOR..ZAMAN ALACAK..ACELEN VARSA AVUKAT ÖNERİRİM..

  23. murad ozger Says:

    HOCAM VEKALET OLMADAN BAŞKA İMZA YETKİLİSİNİN YERİNE İMZA ATTIM FAKET İMZA TAKLİDİ YOK . SAVCIYA DA SORUŞTURMAMDA ŞAHIS BURDA OLMADIĞI İÇİN İMZAYI TAKLİT ETMDEN ÇEKİ VERMEK ZORUND OLDUĞUMDAN KEMDİ İMZAMI ATTIĞIMI BİR AKSİLİK OLURSA NASILSA ÇEK BANKADAN İMZA BAŞKA OLDUĞUNDAN İMZA TUTMUYOR DİYE DİYE DÜŞÜNMÜŞTÜM .HAKKIMDA DAVA AÇILIP AÇILMADIĞINI BİLMİYORUM 2 AY OLDU E DEVLETTE DAVA YOK KONU İLE İLGİLİ BU TÜR DAVALARDAN NEKADAR CEZA ALIRIM. ÇEKİN SAHİBİ MAHKE OLURSA BENİM YOKLUĞUMDA BİLGİM DAHİLİNDE DERSE FAYDASI OLURMU

    • rahmiofluoglu Says:

      Yetkili benim talimatımla imzaladı derse beraat alabilirsiniz..

  24. Taahhüt Mağduru Says:

    Sn.Rahmi bey,1 tane evim var.Başka ne benim nede eşimin evimiz gayrimenkulumüz yok.Kredi kartları borcumu ödeyemedim.Çalışıp borcumu ödeyeceğim.Evin satışa çıkması söz konusu.İcra satışı borçlarımı kapatmaz. Satış sonrası ailemle açıkta kalacağız.Zaman kazanmak için İcra satışını durdurmak istiyorum.
    Mahkeme kararı olmadan Eşim tarafından ;tapu kayıtlarımıza <> şerhi koydursak İcra Satışını engelleyebilirmiyiz.
    Saygılarımla,

    • rahmiofluoglu Says:

      Borçlunun tek bir evi haczedilemez..İİK 82.

  25. reverence Says:

    Sayın Rahmi bey firma olarak başka bir firmaya temlikname verdik yazılan ceklerden dolayı içra geldiğinde içra temliknamenin önüne geçermi yardımlarınızdan dolayı çok teşekkür ederim

    • rahmiofluoglu Says:

      GEÇMEZ..

  26. nesrin Says:

    syn ofoğlu geçen sene itibarı ile türkcelle 4.500 faturam geldi ödeyemedim çünki haksız bi faturaydı süper şifremi alıp internetten bağış yaptıkları için bukadar yüklü faturam geldi ve hala ödeyemedim e devletten bugün ilkdefa şifre aldım ve karşıma çıktı türkcell icra takibi diyerekten bununla ilgili beni aydınlatırmısınız ne yapmam gerekiyor türkcell borcundan dolayı hapis filan varmı gbt de çıkma şansı varmı şuana kadar ikametgahım burda olmadığından dolayı bana hiç bir teblikat gelmemiştir ve hiç bir yere imza atmamışımdır lütfen acil cvb larmısnız şimdiden teşekkür ettim

    • rahmiofluoglu Says:

      Hiçbir borç için hapis yok, taahhüdü ihlal hariç

  27. fatih Says:

    sayın hocam bu gbt düşümlerini e devletten takib ediyorumda olduğu gibi duruyolar ist dışına çıkacağımda acaba gbt ye girsem bi problem çıkarmı eyer çıkacaksa gbtnin düşümünü hızlandıracak ne yapa biliriz teşekkürler

    • rahmiofluoglu Says:

      Uyap ile GBT aynı şey değil.. GBT için 0533 202 29 56 İsmail B.

      • nesrin Says:

        tşkler hocam sabah arıyacağım verdiğiniz numarayı

  28. ahmet13 Says:

    sn. av.rahmi hocam öncelikle emeğiniz için teşekürler
    ben 2007 yılında 3167 sayılı yasaya göre tüzel çek imzaladım.dosyam temyizde çeklerde hapis kalktıktan sonra bugün borçlu olduğum şirketin avukatı aradı ve bana dediki yasada adli para cezası idari para cezasınına dönüştü hapis kalktı ama siz bu çek bedelini bize ödemezseniz devlete ödemek zorunda kalırsınız sizinle anlaşalım dedi
    şirket çeki arkasında cironuz olmadığı halde devlet şahsınıza icra takıbinde bulunacak ve parayı tahsil etme yoluna gidecek diyerek kafamı iyice karıştırdı borçlu olduğum şirket bir factoring (tefeci firması) dır.

    beni aydınlatırsanız sevinirim. saygılar sunar iyi çalışmalar dilerim

    • rahmiofluoglu Says:

      ATMIŞ..DOĞRU DEĞİL..

  29. selçuk Says:

    sayın rahmi bey kesinleşen davalar e devlet te görünürmü.
    saygılar

    • rahmiofluoglu Says:

      EVET..GÖRÜNÜR..

  30. hülya Says:

    sayın rahmi bey,
    öncelikle sizi bu değerli ve önemli katkılarından dolayı tebrk etmek istiyorum.benim size ev haczi ile ilgili bi sorum olacak.cevaplayabilirseniz cok sevinirm.kanun tasarısını okuduğumda afamda bazı sor işarteleri kalıyor.
    1.)ev eşyası haczedilemez deniliyor ama bunun yanında asgari ücretin 5 katının altında ise muhafaza altına alınmayıp borcluya yediemin olarak bırakılacak.
    2.)sadece degerlı taş,degerlı evrak,zıynet esyası ve antıka haczedılebılecek,deniliyor.
    sorularım ıse şöyle:yani haciz memurları gelip evdeki gerekli mallarıda esasında haciz edebılecek sadece o gün kaldırmayacak ama 6 ay sonra satışa sunabılecek mı ?yoksa sadece degerlı taş ve zıynet esyası vs mı satısa sunulacak ?? o zaman esasında cok bır sey degısmeyecek sadece hacıze gelınen gun degılde 6 ay sonra esyalar kaldıracak gıbı anlıyorum.bu konuda benı aydınlatabılırsenız cok sevınırım.
    saygılarımla,
    hülya

    • rahmiofluoglu Says:

      SADECE DEĞERLİLERİ

  31. KEMAL35 Says:

    HOCAM KISA VE ÖZ BİR SORU SORMAK İSTİYORUM ÇEKLERE CEZA KALKTI TAMAM AMA İCRA DAVASI OLACAKMI ? BENİM ÇEKLER 2007 YILINA AİT BENDE 2009 DA CEZA EVİNE GİRDİM CEVAPLARSANIZ SEVİNİRİM…

    • rahmiofluoglu Says:

      Dosyalarınızı avukat incelesin, 6 ay işlem yapılmayan takipler iptal ediliyor..

  32. can Says:

    şirketim battıktan sonra karşılıksız çeklerimden dolayı ceza evine girdim 2 yıl içinde ödemek şartıyla bizi serbest bırakmışlardı fakat yapılan taksitleri ödemediğim için tekrar aranıyordum.Peki şimdiki yasa ile tutukluluğum kalkmışmıdır

    • rahmiofluoglu Says:

      O cezalar kalktı..

  33. ismailuysal Says:

    sayın hocam bu tahütlerle ilgili hiçbir düzenleme yokmu hani borca hapis bitiyordu tahüt borç olmuyormu

    • TEOMAN HOCA Says:

      Ödeme Taahüütleri ile ilgili bir düzenleme malesef yoktur.

  34. aliksan Says:

    Rahmi Bey Merhaba,
    Ben yurtdisindayim cuma gun konsoloslukta Tc kimlik numaramdan baktirdim daha hic dusum yapilmamis acaba sizce normal mi, dusumler kac gunluk bir surec icerir zira 4.5 senedir disaridayim,
    Simdiden Tesekkur ederim Saygilar.

    • rahmiofluoglu Says:

      Zaman alacak..Karşılıksız çekten başka aramanız yoksa bir kaç saatte çözülür işiniz burada..

      • aliksan Says:

        Rahmi bey sadece cekten vardi birde 2010 yilinda cikan yasa ile verilen odeme taahhudu ve cek alacaklilarindan bir tanesinin yurtdisi cikma yasagi aldirmasindan baska bildigim bir sey yok bu konudada sizden daha once bilgi almistim ceklerime 3 farkli ilden muamele yapildigi icin zannedersem o illerdeki yogunluktan islemlerin
        cok olmasindan yavas ilerledigini dusunuyorum insallahta oyledir beklemekten baska carem yok Saygilarimla.

  35. murad ozger Says:

    Rahmi bey cevabınza çok teşükker ederiz,10 sene çek yasağı Şahsi çek sahiplerine mi veriliyor sadece kusura bakmayın soruyorum ama benim için önem arzediyor

    • rahmiofluoglu Says:

      Evet..doğru..

  36. genc Says:

    Sayın Ofluoğlu,

    2007-2012 arasında açılan icra davalarında şahsi banka hesaplarını haciz etmek neye göre mümkündür,yani şöyle şirket adına imzaladığım çeklerden dolayı şahsi banka hesaplarına haciz gelirmi?

    • rahmiofluoglu Says:

      Gelmez..

  37. murat özger Says:

    Sn.AVUKAT RAHMİ OFLUOĞLU.HİÇ BİR KARŞILIK BEKLEMEDEN ,SIKINTISI OLAN BİZLERE YARDIMCI OLUYORSUNUZ,
    ÇOK TEŞKKÜR EDİYORUZ SİZE . ŞİRKET ORTAĞI VE MÜDÜRÜ OLARAK ŞİRKET ÇEKİNDEN DOLAYI YORUMLATINIZDAN ANLADIĞIM KADARI İLE MÜDÜR VEYA ORTAĞA ÇEK YASAĞI OLMUYORMU. ŞAYET DAVA SONUCU KARARDA SENE ÇEK YASAĞI VARSA İTİRAZMI ETMELİYİZ DOSYAYA

    • rahmiofluoglu Says:

      Müdür veya ortağa çek yasağı yok..

  38. dinal durak Says:

    merhaba rahmi hocam bn 15 yaşında bir çocuk biz iki kardeşiz annemle babamı 1.5 senedir görmüyoruz tahüdü ihlalden dolayı kaçıyorlar bizi ise amcamlar bakıyor bnim sorum tahüdü ihlala af çıkaçakmı birde birsorum bizim ana borçumuz 33 milyardı 29 ödedik ama 3 mlyar kaldı buna karşılık tahüd imzalımış annemle babam şimdi ise bizden 60 milyar istiyor avkat ama bizim güçümüz yok ne yapmamız gerekiyor ödenen makbuzlar elimizde ne olur bana yardımcı olun artık bizlerde çekler gibi yüzümüz gülsün ailemize kavuşalım hocam allah kimseyi ceza evlerine düşürmesin ben dinal

  39. ipek Says:

    iyi günler Rahmi bey ev haczi ne zaman görüşülecek bir bilginiz varmı acaba mart sonuna kadar kabul olur deniliyor sizce de öylemi? teşekkür ederim.

    • rahmiofluoglu Says:

      Yakın..

  40. Mustafa Sarıkamış Says:

    Rahmi Bey Merhaba
    Garanti bankasına kredi kartı borcundan dolayı taahhütte bulundum .Taahhütü yerine geriremedim ve 1 ay hapis cezası aldım.3.yargı paketinden dolayı benim durumum ne olacak.cevabınız için teşekkür ederim

  41. selçuk Says:

    MERHABA BİR SORUM OLACAK CEVAP VERİRSENİZ ÇOK SEVİNİRİM.YENGEM ADINA KULLANILAN BİR KREDİ İÇİN İCRA DAİRESİNDE TAAHHÜD TE BULUNDUK BENDE KEFİL OLDUM VE İCRA DAİRESİNDE İMZA ATTIM.ABİM BORCU ÖDEYEMEDİ ŞU AN YENGEME HAPİS CESASI ÇIKMIŞ BANKANIN AVUKATI BANADA ÇIKTIĞINI SÖYLEMİŞ BU DOĞRUMUDUR KEFİLEDE HAPİS CEZASI ÇIKARMI GERÇEKTEN

    • rahmiofluoglu Says:

      Dosyaya bakınız..Dosyayı görmeden bilgi veremem..

  42. necattin kaya Says:

    ÇOK DEĞERLİ , SAYGI DEĞER ; ADAM EVLADI , HELAL SÜT EMMİŞ , YÜCE İNSAN, Sn.AVUKAT RAHMİ OFLUOĞLU.HİÇ BİR KARŞILIK BEKLEMEDEN ,SIKINTISI OLAN İNSANLARA CANI GÖNÜLDEN YARDIMCI OLUYORSUNUZ, KUCAĞINIZI AÇMIŞSINIZ SORUNU OLANLARA YARDIMCI OLUYOR BİLDİKLERİNİZİ İNSANLARINIZ
    YARARINA SUNUYORSUNUZ.ALLAH SAĞLIKLI HAYIRLI MUTLU BİR YAŞANTI NASİBETSİN.ALLAH SİZİ BAŞIMIZDAN EKSİK ETMESİN.

  43. cengiz CAndan Says:

    Selam, Yurdışından gelecek arkadaşım var, İstanbul için GBT ler düşmüşmüdü. pazar havaalanından giriş yapacak
    teşekkür ederim

    • rahmiofluoglu Says:

      İnfaz’dan durumu kontrol edebilirsiniz, düşmemişse savcılığa dilekçe vererek düşüm talep edebilirsiniz..

    • rahmiofluoglu Says:

      hdfreetr
      hdfreetr.wordpress.com x
      gizemudesfb@hotmail.com
      78.188.87.130
      RAHMI BEY, AVUKATIM BIRAZ ONCE ADLIYE’DEN CIKTI, GBT DUSUMLERINI HIZLANDIRMIŞLAR, DİLEKÇEYE GEREK GÖRMEMİŞLER, BENİMDE CEK TAAHHUTTUNDEN OLAN CEZAM DÜŞMÜŞ, HEM SİZE BİLGİ HEM DE ARKADASLARA BILGI OLSUN DIYE PAYLAŞMAK ISTEDIM. TEKRAR EMEKLERINIZ ICIN TESEKKUR EDERIM.

  44. reverence Says:

    merhaba rahmi bey adıma yazılmış cirolu cek var bunla ilgili tahahhüt imzalamam istenirmi cek sahib ben değilim cirom var sadece eve haciz kalktımı teşekkürler yardımlarınızdan dolay

    • rahmiofluoglu Says:

      HENÜZ DEĞİL..TAAHHÜD VERMEK ZORUNDA DEĞİLSİNİZ..

  45. ömür Says:

    mrb rahmı bey bnm kuzenıme sahte sırketle bırsuru çek ımzalatıldı altında hep onn ımzası var suanda yakalandı.. cezaevnde 35yıldan 5yıla dusuruldu cezası,2005de tahlıyesı …smdı bu yasa onuda kapsar tahlıye olurmu yoksa dolandırıcılık sucu olup hala yatmaya devm edermı bılgılendırrsenız cok sevinırım ıyı gunler……..

    • rahmiofluoglu Says:

      Ceza aldığı yasa maddesi..3167 sayılı yasadan ceza aldı ise ceza kalktı..

  46. genc Says:

    Sayın Rahmi bey,

    Bankalar karşılıksız çıkan çeklerin bir miktarını ödemekte bildiğiniz gibi
    bunlarla ilgili davalar ne olacak,nasıl bir girişimde bulunmamız gerekiyor

    • rahmiofluoglu Says:

      Soru anlaşılır değil..Ne ne olacak?

  47. vedat Says:

    sayın rahmi bey ben bir iş yerinde çalışmaktayım benım adıma yazılı cekler yazıldı bende arklarını cıroladım. iş yerinin durumu sıkıntılı bu çirolardan ötürü ben ne gibi bir sıkıntı cekerim ceza alırmıyım cok korkuyorum uykularım kacıyor 10 gündür perişanın yapa bileğim bir şey varmı yalvarırım yardımcı olun bana teşekkurler

    • rahmiofluoglu Says:

      CEZA RİSKİNİZ YOK, SİZ İCRA TAKİBİ VE HACİZ GELEBİLİR..

  48. mali Says:

    slm ben 50,000 tl borca 750 tl tak sitle tahaüt vrdim iş yerimde icra muduru ve avukat hatta mudur sonra doldurrsun ddım ve ben imzaladım şimdi ihlalden dava açmış 4 taksıt geçti sormak istedigim bu tahaüt itiraz etsem iptal olurmu 2. sorum şımdı ben 1 taksıtmı yoksa 4 taksıtmı yatırıcam yoksa hepsını mı şimdiden teşekkur ederım

    • rahmiofluoglu Says:

      iMZALAMIŞSIN BOŞ KAĞITLARI..BİLMEM Kİ…

      • mali Says:

        taahüdü itiraz etsem iptal olurmu sızce saygılar

      • rahmiofluoglu Says:

        İtiraz nedenlerinize bağlı..

  49. kahraman Says:

    merhabalar rahmi bey size bu yargıda 3. reform paketi hakkında bir soru sormak istiyorum babam resmi belgede sahtecilikten 2 yıl 11 ay ceza aldı.şimdi bu pakette adli kontrolün üç yıl olan sınırının 5 yıla ve kapsamınında genişletildiği söyleniyor. benim bilmek istediğim bu resmi belgede sahtecilik suçuda bu pakette varmı yani adli kontrol kapsamına alındımı yoksa biz hayal mı kuruyoruz şimdiden teşekkürler:((

    • rahmiofluoglu Says:

      Bu konu henüz açık değil..Yakında netleşir..

      • kahraman Says:

        yani bu yasa çıktıktan sonra mı belirtirler onu hangi suçların girdiğini….

  50. reverence Says:

    sayın rahmi bey ben bir iş yerinde çalışmaktayım benım adıma yazılı cekler yazıldı bende arklarını cıroladım. iş yerinin durumu sıkıntılı bu çirolardan ötürü ben ne gibi bir sıkıntı cekerim ceza alırmıyım cok korkuyorum uykularım kacıyor 10 gündür perişanın yapa bileğim bir şey varmı yalvarırım yardımcı olun bana teşekkurler

    • rahmiofluoglu Says:

      CEZA YOK..SİZE HACZE GELEBİLİRLER..

      • reverence Says:

        peki evedeki eşalarmı haciz gelir üzerimde olan mal varlığınamı haciz gelir üzerimi mal varlığı olarak ev var ama 8 yıl daha kredi taksiti var satılsa borcunu anca kapar bir de çek ödemesiyle ilgili benden tahahhüt istenirmi tahahhütü çek sahibimi verir teşekkürler bir de bu cekler tefeciye verilmiş

      • rahmiofluoglu Says:

        İİK 82. MADDEYE GÖRE BORÇLUNUN TEK BİR EVİ HACZEDİLEMEZ..

      • reverence Says:

        bu cekin borcuyla ilgili bende tahahhüt istenirmi ve birde tefeci olduğu için korkuyorum benim üzerimde bir yaptırım yaparlarmı ben parayla hic bir şekilde işim olmadı bir aracı ile cek onlara verilmiş o aracıda cirolamıs tşk ler

  51. amir şilton Says:

    sn Rahmi bey;

    şu an yurtdışındayım ve yazılmış çeklerim var .3 senedir ailemi göremedim

    istanbula geldiğinde sorun olurmu avukata başvurup dosyalar için mahkemeye başvurmalımı?

    bilginizi rica ederim.

    saygılarımla

    • rahmiofluoglu Says:

      AVUKATIN DİLEKÇE İLE BAŞVURMASI SİZİN BİR KAÇ SAAT ALI KONMANIZI ENGELLLER, İYİ OLUR..

  52. reverence Says:

    sayın rahmı bey ben bir iş yerinde calısmaktayım ve bana benım adıma cek yazıldı bende cırolayıp verdım. iş yerinindurumu ne olacak su anda bellı degıl cekler bu ayın sonunda 2 adet 1 tanesıde mart ayında ödenmesse benle ilgili sıkını ne olur yapabilecegim bir şey varmı cok korkuyorum uykulrım kacıyor gunlerdır perişan vaziyetteyim yalvarırım bana bi yardım edin. teşekkürler

    • rahmiofluoglu Says:

      CEZA YOK ARTIK..

  53. mustafa akkaş Says:

    selam rahmi bey. yeni yasada evdeki eşyaların artık satılamıyacagı müjdesini verdiniz. bizim evdeki hacizli eşyaların 3. ayın 8 zinde satış günü tepliğ edildi, budurumda ne yapmamız gerekir.saygılar .
    Not : haciz yapılan eşyalar yediemin olarak kızıma verilmişti satışın evde yapılacakğı
    söylendi selamlar.

    • rahmiofluoglu Says:

      YAPILACAK BİR ŞEY YOK.

  54. umut Says:

    sayın hocam ben 2008 yılında cek borcuna istinaden ıcra dairesınde tahhut verdim ve sonrasında takip edemedim malum ekmek kavgası ve sıkıntı yuzunden acaba şu an bu tahhüdüm zaman aşımına uğramışmıdır ? Veya bunu öğrenebileceğim bir kanal varmı ? tşk ederim.

    • rahmiofluoglu Says:

      Cezanın kesinleşmesinden itibaren 2 yıllık zaman aşımı var..

  55. sinan Says:

    Sayın Rahmiofluoğlu benim size bi sorum olacak..çok stresli günler yaşamaktayım yorumunuzla yardımcı olursanız çok sevinirim önümüzdeki aylarda, elektirik hırsızlığı davasında sanık olarak mahkemeye çıkacağım işin kötüsü şu anda memurum..3.yargı reformu benim davamı etkiler mi yani hüküm yesem bile memurluğuma devam edebilir miyim?? ayrıca çek yasası meclisten geçti peki elektirik davasıyla ilgili yasa ne zaman geçer sizce ya da düzenlemede tekrar bi değişiklik ya da tasarı iptali söz konusu olur mu ?? yorumunuz için şimdiden teşekkürler (merakla bekliyorum)

    • rahmiofluoglu Says:

      Yargı paketi etkiler, devam edebilirsiniz..

  56. anl Says:

    Babam emekli yalnız müvafakat verdiği için maaşında haciz var bu kaldırılabilirmi ?

    • rahmiofluoglu Says:

      Emekli maaşı muvafakat ile bile haczolunamaz..

      • anl Says:

        Teşekkürler rahmi bey

      • Kenan Says:

        Sayın Ofluoğlu, 6 Şubat 2012 tarihli cevaben bir yazınızda “emekli maaşı mavafakatle bile haczolunamaz” diyorsunuz. Bu konuda Yargıtay 12 Hukuk Dairesinin gerçekten çok kararı var. Ancan aksine kararlarıda var. Bu durumda emekli hakkını nasıl arayabilir bigilendirirseniz mutlu olacağız. Saygılar

  57. serse ser Says:

    sayın rahmi bey öncelikle sizin gibi değerli bir insanı tanıma fırsatı bulmaktan mutluluk duyuyorum ve size bi soru sormak istiyorum ben bir çek mağduruyum ilk önce 2 adet çekten dolayı cezaevine girdim sonra da bi avukat arkadaş aracılığı ile hüviyeti tahdit diye mahkemeye dilekçe sunduk ve hakim serbest bıraktı daha sonra olduğumuz ilden ayrıldık başka çeklerimde vardı ama ödeme yapamadık hiç bi dosyayada taahhüt vermedim hiç bir icra dairesine taahhüt vermedim acaba hakkımda bi arama kalmışmıdır davaların hiç birinden de bilgim yok hakkımda sizce ne olabilir cevaplarsanız sevinirim

    • rahmiofluoglu Says:

      Ezbere ne söyleyelim..Karşılıksız çek suçundan arama olsa bile düşecektir..GBT lerin düşmesi biraz zaman alabilir, ama siz yakalansanız bile mesai saatleri ise bir kaç saat içersinde serbest kalacaksınız..

  58. ayşe Says:

    merhabalar benim nişanlım da taahhüd imzaladığı için çıkamadı hala bu yasa onu kapsamıyormu lütfen cvp verin

    • rahmiofluoglu Says:

      Kapsamıyor..

  59. osman Says:

    rahmi bey benim bir arkadaşım başka bir firma adına senet imzalayıp bankadan kredi çekiyor. firma sahibinin haberi dahilinde yalnız arkadaşım iflas ettiginden firma sahibi bunu mahkemeye veriyor.arkadaşım bankaya olan borcu ödedi karşı tarafa bir zarar vermedi.şikayetinden de vazgeçti ama hakkında kamu davası acıldı agır ceza mahkemesinde. dava 5 yıldır devam ediyor.arkadaşım tutuklanırım diye mahkeye gitmiyor.mahkeme devamlı erteleniyor.bununla ilgili görüşünüzü alabilirmiyim teşekkurler.

    • rahmiofluoglu Says:

      dosyayı görmem gerekir..Bu bilgi yeterli değil..Gitmemek tehlikeli, yakalam çıkmış olabilir..

      • osman Says:

        rahmi bey yakalaması var.size dosyayı nasıl gönderirim. birde burdan ceza alırsa para cezasına çevrilirmi.teşekkürler

      • rahmiofluoglu Says:

        Tel :0533 203 13 36 (Yrd. Senem Osmanoğlu)
        E İLETİ: efeirem@hotmail.com
        Tel:0533 202 64 18(Yeşim Turan)
        E İLETİ: yesim@adaletyolu.com

  60. osman Says:

    sayın rahmi bey çek yasasında çalışmalarından dolayı ve aileleri biraraya getirdiginizden dolayı çok dua alacaksınız.benim sorum yeni cezaların iyileştirilmesinde kamu davası acılan kişiler hakkında bir değişiklik olacakmı.kamu davalarıyla ılgili bir değişiklik veya iyileştirme olacakmı.teşekkurler

    • rahmiofluoglu Says:

      Kamu davasından kast ettiğnizi açıklar mısınız?

  61. kadir Says:

    iyi günler rahmi bey.2005 yılında yapmış oldugum bı trafık kazasından 5 yıl ceza aldım.kulaktan dolma bılgılerle daha once herhangı bı adlı sıcıl kaydı olmayan kışılerın en fazla 5 yıl ceza alnların cezaları ertelenecekmiş.yda boyle bı kanun cıkacakmış .ne kadar dogrudur .ıyı calışmalar kolay gelsın

    • rahmiofluoglu Says:

      Yargı paketinde var bu..

  62. genc Says:

    5941 çıkınca 2 senelik ödeme taahüdünde bulundum,bu yasada bunlardanda yararlanabilecekmiyiz,acaba

    • rahmiofluoglu Says:

      tabii ki…

    • genc Says:

      sayın rahmi bey,

      özür dilerim fakat yanikarşılıksız çekden asliye ceza mahkemesine vermiş olduğum taahüdü ödemediğim için cezam yoktur? ayrıca yargıtay yolu ile bozmuş olduğum fakat alacaklının tekrar açtığı 2 davam var bunlara girmeme gerek varmı yoksa bunlarda zaman içinde düşecekmidir.

      • rahmiofluoglu Says:

        HİÇ BİRİSİ İÇİN CEZA YOK..

      • genc Says:

        Sayın Rahmi bey,

        Vermiş olduğunuz bilgiler için çok teşekkür ederim.En yakın zamanda karşılıklı görüşmek istiyorum,müşavirlik hizmetleriniz konusunda sizden ciddi anlamda faydalanabileceğizi umuyorum.
        Takın tarihte tekrar işlerimi yolun akoyacağım v esizinle mutlaka görüşmek isterim.

  63. osman Says:

    sayın ofluoglu çalışmalarınızdan ötürü teşekkür ediyorum.benim sorum kamu davalarında hükümetin çalışması varmı.birde zaman aşımlarında bir değişiklik olacakmı teşekkür ederim.

    • rahmiofluoglu Says:

      Soruyu anlamadım..

  64. irfan Says:

    slm önceklikle katkınız icin sonsuz tşk ederim benim eşim cekten cezaevine girdi sonra 5941 yasadan tahatüt verim cıktı ve ödemediyi için tekrar ceza evine girdi ve şuan ceza evinde tahliye coluk cocuk perişan olduk acaba buyasa ona ne getiriyor

    • rahmiofluoglu Says:

      EVET

      • irfan Says:

        cok tşkler rahmi bey inan icimi cok rahatlattınız pazartesiye kadar tahliye olurmu acaba

  65. ömer Says:

    Merhabalar.Öncelikle herkese geçmiş olsun diyorum.Çok isabetli ve yerinde bir kanun değişikliği oldu.Adliyeler,savcılar,hakimler ve polisler bankaların ve alacaklıların bekçiliğini yapıyorlardı.Bundan sonra bankalar da, her önüne gelene çek karnesi vermezler inşallah. Benim sorum herhengi bi ceza yada kesinleşmiş bir kararım yok adıma ama devam eden mahkemeler var. Ve ara ara ummadık anda GBT de ifadeler çıkıyor.Tatsız durumlar yaşayıp karakollar da kalıyoruz. Bu durumların hepsi otomatik olarak düşecek mi? eğer düşecekse ne zaman kesinleşir.? Saygılarımla.

    • rahmiofluoglu Says:

      Karşılıksız çek adli sicil kayıtları ve GBT lerinin artık bir anlamı yok..

  66. kaya ali sever Says:

    Sn. Rahmi ağabey
    2005 yılında şirket müdürü olarak imzaladğım çeklerden dolayı 2007-2009 yılları arasında 28 ay ceza evinde kaldım.Benim yattığım süreler için devletten maddi ve manevi ne taleplerim olabilir ???
    Cevabınıza ve emeklerinize çok teşşekkür ederim

    • rahmiofluoglu Says:

      Olabilir tabii..

  67. genc Says:

    Sayın Avukat,
    6273 nolu yasada aşağıdaki ibare var,bu ne demektir neyi kapsamaktadır
    Bu Kanunun bu maddenin yayımı tarihinden önce yürürlükte bulunan hükümleri ile mülga 3167 sayılı Kanun hükümleri gereğince düzenlenmiş olan eski çeklerin hukukî geçerliliği devam eder.
    Avukatım bana bend esorun olduğunu söyledi bu maddeye dayanarak,yardımcı olursanız sevinirim.

    • rahmiofluoglu Says:

      Çek yaprakları geçerli anlamında..Bir sorun yok..Çek ortadan kaldırılmadı adli para cezası 10 yıllık çek yasağına çevrildi..

  68. aydın Says:

    sayım rahmi bey karşılıksız çek borcumdan dolayı taahüd verdim ama bu taahüdüde ödeyemedim ve bunlardan dolayı 3er ay iki dosyadan ceza aldım yeni çıkan yasada bu cezalardan da kurtulabilirmiyim

    • rahmiofluoglu Says:

      HAYIR

  69. eda Says:

    siz gerçekten çok büyük bir insansınız 2 yıldırlı evimizde hep bir korku vardı ama artık yok tanımadığınız binlerce insana gecen emeğinizden dolayı çok teşekkürler saygılarımla

  70. ibrahim Says:

    rahmi beye bu yasanın degişikligi için vermiş oldugu mücadele ve emeklerinden dolayı sonsuz teşekkürler allah razı olsun bundan sonrada haksızlık ve zulme karsı direnci daim olsun

  71. aliksan Says:

    Rahmi bey merhaba ben yurtdisinda ikamet ediyorum ve bundansonrada burada ticaret yapmayi dusunuyorum uzerime kayitli yabanci plakali arac ile turkiyeye gitsem acaba sorun yasarmiyim cok tesekkurler Saygilarimla.

  72. HAZAR Says:

    ARKADASLAR MUJDE GECMIS OLSUN 2DAKII ONCE SAMANYOLU TV SON DAKIKA CUMHURBASKANIZ CEK YASASINI ONAYLAMIS…………..

  73. mehmet Says:

    Rahmi saygılar,benim birkaç karsiliksiz keside ettiğim cek vardı,ama kaç tane tam bilmiyorum…kiminden adli pata cezası aldım kimi devam ediyor dava…peki nasıl bi yol izlemeliyim,gbt ler ne olacak…saygilar

    • rahmiofluoglu Says:

      Hiç bir şey yapmanız gerekmiyor..

  74. ırmak seçkin Says:

    sayın rahmi bey şimdi biz alacaklı olarak ne yapıcaz haksızlık değilmi . sizcede adam bir sürü kişinin arabasını çekle alıp sarraf dükkanını kapatıp kaçtı sonra bulundu ama hapise girmedi .davamız devam ediyor .şimdi ona sen haklısın diyip bizmi haksız olacağız.adam eşiyle anlaşmalı boşanmış yani dolandırmak için zeminini hazırlamış şimdi eşinin üstüne açtığı sarrafda başka ilde gemisini yüzdürüyor.bu adaletmi. ÇEK MAĞDURU BİZLERMİ ONLARMI .ANLAMADIM …YANİ BU DAVA KAPANACAK ONCA UĞRAŞTIĞIMIZLAMI KALICAZ EMEĞİMİZİN PARAMIZIN GİTTİĞİYLEMİ KALICAZ

    • rahmiofluoglu Says:

      Ana sayfada Türkiye Bankalar Birliğinin açıklaması var. “Mal satarken araştırma yapmalısınız” diyor.

      • piyer Says:

        sayın ırmak seçkin
        iyi diyorsunuzda o zaman borç her haliyle borçtur iyi o zaman kredi ve kredi kartını ödemeyene hapis senet ödemeyene hapis açık fatura kesilip ödemeyene hapis : bunların hepsi birer borçtur anlamakta zorlandığım çeki bunlardan ayıran nedir . hepimiz esnafız borcumuz olduğu kadar alacaklarımızda var.YAPILAN BİR YANLIŞ VARDI, ŞAHSİ FİKRİMCE DÜZELDİ İNŞ.yok efendim çek nakit ödeme aracıymış bırakalım bunları ben şahsen 1996 dan beri ticaretle uğraşıyorum şimdiye kadar bana beni bankaya yorma al şu çekide git sen çek paranın hammalığını yapmayalım diyeni görmedim.ÇEK PİYASA KOŞULLARINDA SON 20 – 25 YILDIR ALINAN BİR MALI KREDİLENDİP VADELERE YAYMA ARACIDIR.KİMSE CEBİNDE PARA VARKEN GİDİP ÇEK İLE ALIŞVERİŞ YAPMAZ BASAR PARAYI ALIR PEŞİN İSKONTOSUNU.

      • ırmak seçkin Says:

        sayın rahmi bey araştırma yaptık zaten .lakin bu insan çekin ödenmesine 15 gün kala bankadaki tüm parasını çekip dükkanını kapatıp kaçtı .sonra bulundu . yani durumu olmadığından ödememzlik değil.diğer durumu olmayıp ödeyemeyen iş adamlarını anlarım .bu insan herkezden araba alıp çek kesip arabaları değeri altında satıp firar etti .bu olay 2008 de olan olay hala dava devam ediyor.

        PİYER bey bende esnaf çocuğuyum benmde zamanında babam battı ve dükkana kilit vurdu .kimseye borç bırakmadı .bu durumlarıda gayet iyi anlarım ama dolandırmak niyetli yapılan bu bizim olay gibi insanlarıda haklı mı yapıyor. batmak zor durumda olmak ayrı ama ödememk niyetli yapılan işlem ayrı .umarım anlamışsınızdır.dolandırdığı paralarla gidip başka ilde iş açabiliyorsa bu insan batmışmıdır. amacı nedir.sizin olayınız farklı benm anlattığım kişi ile ilgili olay ayrı

  75. umut yılmaz Says:

    Sayın ofluoğlu emekleriniz için çok teşekkür ederim.Sorum evlere haciz kalktımı yada bu konudaki çalışmalar devam ediyor mu?bilgi verirseniz sevinirim.Saygılar

    • rahmiofluoglu Says:

      Çalışmalar devam ediyor..

  76. ALİ ÖZKAN Says:

    SAYIN OFLUOĞLU ÎYİ GÜNLER,ADIM ALİ ÖZKAN 5 YILDIR BU ÇEK SORUNU İLE CEZA EVİNE GİR ÇIK KAÇ PROĞLAMLARIYLA UĞRAŞIYORDUM. ŞU AN 140 GÜN CEZAM VARDI.FİRAR DAYDIM,AMA SİZE CANİ GÖNÜLDEN TEŞEKKÜRÜ BORÇ BİLİYORUM. YAPMIŞ OLDUĞUNUZ ÇEK KONUSUNDAKİ MÜCADELENİZ İÇİN VE BİZE SAĞLADIĞINIZ İMKANLAR İÇİN TÜM EMEĞİ GEÇEN ARKADAŞLARA DA SONSUZ ŞÜKRANLARIMI İLETİR, SİZE SAĞLIKLI VE HUZURLU GÜNLER DİLERİM. SAYGILARIMLA

  77. Şenol AYATA Says:

    SAYIN OFLUOĞLU ÎYİ GÜNLER,İSMİM ŞENOL AYATA.
    YAPI KREDI BANKASINDAN KULLANMIS OLDUGUM KREDI KARTIMIN BORCUMUN
    DOSYASI AVUKATA INTIKAL ETTI VE ODEME TAAHUTU YAPTIK,KART BENIM ADIMA
    FAKAT BORC BABAMA AIT,TICARETLE UGRASIYOR MAL ALIMINDA KULLANIYORDU
    FAKAT ISLERI BOZULUNCA ODEYEMEDI VE BU NOKTAYA GELDI.TAKSITLERIDE 7 AY
    ODEYEBILDI SONRASINDA ODEYEMEDI AVUKATTA BANA TAAHHUT IHLALINDEN DAVA
    ACTI AYNI ZAMANDA MAASIMDANDA KESINTI YAPILIYOR,SUBAT 23 DE DAVAM VAR
    NASI HAREKET ETMEM GEREKIYOR?EGER CEZA ALIRSAM ISYERIMDENDE BUNU
    ANLAYISLA KARSILAMAZLAR VE IS AKDIMI FESH EDERLER,AYRICA AILEVI
    YONDENDE BI YIKIM OLACAKTIR,NE YAPACAGIMI BILMIYORUM,AVUKATLA KONUSSAM
    DAVAYI GERE CEKME IMKANI OLURMU ACABA?PROSEDURU TAM BILMIYORUM.AYRICA
    BORCU BANKA APILANDIRMADAN ONCE 45.000 TL YAPILANDIRMA SONRASI 36
    TAKSITLE 80.000 TL YE CIKTI,BU ZAMANA KADAR AVUKATA ODENEN TAKSITLERLE
    BERABER 49.000 TLYE YAKIN ODEME YAPTIK FAKAT ISLEN YUKSEK FAIZLERDEN
    DOLAYI DOSYANIN KAPAMASI ICIN INDIRIMLERI DUSUNCE 32.000 TL DAHA
    ODEMEM ISTENIYOR.BU BILGILERIN IHLAL DAVASINDA BANA BIR FAYDASI
    OLURMU.BENI BILGILENDIRIRSENIZ COK MEMNUN OLURUM.INANIN COK ZOR
    DURUMDAYIM PSIKOLOJIM BOZULMAK UZERE BANA YARDIMCI OLACAGINIZA
    INANIYORUM,SIMDIDEN TESEKKUR EDER SAYGILAR SUNARIM.

    • rahmiofluoglu Says:

      Taahüdü eksik yerine getirme durumunda ceza veriliyor..

  78. kurtulus Says:

    Sn. Rahmi Bey,
    7. maddedeki devam eden cezalar ki bu çok fazla kişileri ilgilendiriyor(çünkü ekonomik krizde birçok kişi aynı adresteki işyerlerine yakınlarının üzerine şirketler kurup kendisini ise vekaleten imza yetkilisi ilan edip verilen çekler var)sadece yeni kanun yürürlüğe girdikten sonra mı cezai sorumluluk olacak yani bundan sonrası için mi, yoksa geçmişteki bu şekilde olan çekleri kapsayacak mı?

    SAYGILAR..

  79. selçuk inci Says:

    HOCAM SAYGILAR SUNARIM, İFLAS EDİNCE HACİZE GELEN 2 ALACAKLIMA TAAHHÜT İMZALADIM, ONLARI DA ÖDEYEMEYİNCE ALACAKLILAR HER BİRİ İÇİN TAAHHÜDÜ İHLALDEN 3 ER AY HAPİS CEZASI ÇIKARTTIRMIŞ.SORUM ŞU YENİ YASA BU TAAHHÜDÜ KAPSIYORMU , YOKSA SAKLANMAYA DEVAMMI EDECECİĞ ???? TEŞEKKÜRLER

    • rahmiofluoglu Says:

      KAPSAMIYOR..

  80. kurtulus Says:

    Sn. Rahmi Bey bizlere sağladığınız umut ve pozitif sabır desteği için sonsuz teşekkürler.Sizden ricam madde 7 yi açarmısınız madde 7 ile ilgili hapis cezası devam edecek mi? SAYGILAR..

    • rahmiofluoglu Says:

      7. MADDEDEKİ CEZALARDAN 9. MADDE 300 LİRADAN 3000 LİRAYA KADAR İDARİ PARA CEZASINA ÇEVRİLDİ, DİĞER CEZALAR OLDUĞU GİBİ KALDI..

      • kurtulus Says:

        Peki Rahmi Bey, 7. maddedeki değişiklik yapılmayan diğer cezalar geçmişe yönelik olacak mı yoksa sadece yürürlüğe gireceği tarih itibariyle mi geçerli olacak?Cevabınız için teşekkür ederim..

      • rahmiofluoglu Says:

        7. MADDE DEDİĞİNİZ ZATEN 20 ARALIK 2009 DAN BERİ YÜRÜRLÜKTE..

  81. kaan Says:

    çeklerin hepsi bir bankanın elinde.verdiğim kişi çekler karşılığında kredi kullanmıştır.ltd şirketin ortağı ve imza yetkilisi olarak şahsıma icra takibi yapılabilirmi

    • rahmiofluoglu Says:

      ŞAHSİ İMZAN YOKSA HAYIR..

      • kaan Says:

        ÇEK ÜZERİNDEKİ İMZA HARİCİNDE BİR YERE İMZA ATMADIM.ÇEKLER 2009 YILINA AİT OLDUĞUNDAN BANA NE YAPTIRIMI OLUR

      • rahmiofluoglu Says:

        10 YIL ÇEK YASAĞI..

      • kaan Says:

        ÇEKLER 2009 YILINDA OLDUĞU İÇİN 3167 YE GÖRE 1 YIL YASAK OLABİLİRMİ. CEVAPLARINIZ VE UĞRAŞLARINIZ İÇİN EN İÇTEN TEŞEKKÜRLERİMİ SUNARIM.SAYGILARIMLA

      • rahmiofluoglu Says:

        HAYIR OLAMAZ..LEHE OLAN YASA UYGULANIR…

      • kaan Says:

        BENİM LEHİME OLAN YASA 1 YIL DİYOR .SİZE GÖRE 10 DEDİNİZ 2009 YILINA AİT OLAN ÇEKLER İÇİN AYRICA ÇEKLERİ ŞİRKET MÜDÜRÜ OLARAK İMZALADIM.SAYGILARIMLA

  82. ayşegül Says:

    RAHMİ BEY MERHABA
    ASLİ CEZA HAKİMİNİN 5941SAYILI YASANIN GEÇİCİ MADDELERİNDEKİ ADLİ KONTROL MADDESİ İLE VERDİĞİ YURT DIŞI ÇIKIŞ YASAĞININ KALDIRILMASINA YÖNELİK BİR VAŞVURU GEREKİRMİ YOKSA OTOMATİK Mİ OLACAKTIR.VEYA HAKİMİN YASAĞI KALDIRMAYI RED ETME YETKİSİ VARMIDIR?

    TEŞEKKÜR EDERİM.

    • rahmiofluoglu Says:

      GEREKMİYOR, OTOMATİK..

  83. kaan Says:

    selam rahmi bey.2009 3. aydan 9. aya kadar 25 adet şirketime ait benim imzaladığım çekler imkansızlıktan ödenememiştir.şirket ltd dir.imza yetkiliside bendim.savcılık şikayeti yapılmış fakat icra takibi yapılmamıştır.şirketimi 3,5 ay önce devrettim.şu an maaşlı olarak bir yerde çalışıyorum.bu çeklerden dolayı eve yada maaşıma haciz gelebilirmi.cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.saygılarla

    • rahmiofluoglu Says:

      ŞAHSİ İMZANIZ YOKSA GELMEZ..

      • kaan Says:

        ÇEKİN ÜZERİNDEKİ İMZA HARİÇ HİÇ BİR YERE İMZA ATMADIM.

  84. aliksan Says:

    Rahmi bey bilgilendirmelerinizden dolayi cok tesekkur ederim, Saygilar.

  85. esra Says:

    sayın rahmi bey eşim çekten dolayı ceza evinde ama 2 gün önce 3 üncü ceza evine göndermişler yani yine yeri degişmiş bi haberde alamiyorum m tipi ceza infaz kurumuna göndermişler acaba ordan tahliyemi olucak acaba onun içinmi tekrardan degişiklik olmuş bu 3 üncü ceza evi oluyo cevaplarmısınız lütfen …saygılarımla

    • rahmiofluoglu Says:

      Bu idari bir işlem, bilgim yok, ama eşinizin yakında tahliye olacağını söyleyebilirim..

      • esra Says:

        teşekkür ederim allah sizden razı olsun 2 çocukla beklemek sabretmek çok zor inşallah en kısa zamanda gelirde yüzümüz güler herşey için çok teşekkür ederim …saygılarımla

      • rahmiofluoglu Says:

        Şimdilik gündemde değil..Alacaklı kabul ederse yapılandırılır..

  86. Cem Tunga Says:

    Sayın Ofluoğlu yaklaşık 2 yıldır kaçak yaşıyorum. Sizin sayenizde serbest dolaşmaya başladım. Allah sizden ve arkadaşlarınızdan razı olsun.Borçlarımı ödeyemediğim için alacaklarımıda tahsil edemedim.Sorum şu elimde alaçaklı olduğum müşteri çekleri de var. Bunların karşılığı yok tabiiki . Bankanın ödemekle yükümlü olduğu kısmı bankadan şimdiye kadar yakalanma korkusuyla talep edemedim. Böyle bir talepte bulunursam banka bana bunca zaman sonra para ödermi? En azından bir kısmını tahsil etmiş olurum. Zaman aşımı söz konusu olurmu? Böyle bir zaman varsa süresi ne kadardır.Yeni yasada bankaya 5 yıl sorumluluk veriyor bunu biraz açarmısın.

    • rahmiofluoglu Says:

      Bu değişiklikten önceki çekler eski yasaya tabii..

  87. Aysun Says:

    Ben cekler icin taahütt vermistim ama odeyemedim ne olacak cekten girmicem ama taahutten girecekmiyim

    • rahmiofluoglu Says:

      taahhüdü nereye verdiğinize bağlı, icraya mı, mahkemeye mi? mahkemeye ise ceza yok…

  88. murat Says:

    Sayın Hocam 2006 tarihinde cezaevine girdim infaz durdurma yasasından tahliye oldum ancak sigortalı bir işte çalışmak istiyorum ama sabıka kaydı istiyor şirket belgede adli sicil kaydı vardır yazmayacak ama merkez bankası gibi şeyler yazacak değilmi biraz saçma oldu ama cevaplarsanız mutlu olurum hocam .. şimdiden teşekkür ederim

    • rahmiofluoglu Says:

      Merkez bankası yazmayacak..

      • murat Says:

        ne yazacak hocam ? adli sicil kaydı yokmudur yazacak? yoksa başka birşeymi ?teşekkür ederim şimdiden

  89. mustafa Says:

    Sayın Rahmi bey,

    Sitenizi uzun bir süredir ilgiyle takip ediyorum.Size şunu sormak istiyorum..

    Çek kanunununa göre 5941 sanırım 2 yıllık taahhüt verenler şimdi ne olacak.Zaten bu taahhüdü yerine getirememiştim.

    Taahhüdü ihlal cezası bu konumda işletilirmi.Teşekkürler..

    • rahmiofluoglu Says:

      Hayır, işletilmez..

      • yüksel Says:

        Eski Yattığı Günler Taahhüt ihlal cezası yerine geçermi. Saygılar.

  90. sebahattin Says:

    Rahmi bey ben 2009 da iflas ettim bi çok çekim ceza davası konusu oldu. cezaevine girdim çıktım bi çoğu şu an yargıtayda bazıları nedeniyle de şu an kaçak yaşıyorum.2008 den sora hiç çek yazmadım fakat dediğim gibi 6 aylık süreleri dolmadan şikayet edilen çeklerim var bunlar zamanında şikayet edlmiş olmasına rağmen zamanaşımına uğramış olur mu ? Şu an soruşturması kovuşturması devam eden ya da yargıtayda bekleyen çeklerimden dolayı tekrar dava açılır mı açılsa da bişey olmaz demeyin lütfen bi çok çekim yazıldığı için dolandırıcılıktan yargılanma korkusu yaşıyorum lütfen bu konuya açıklık getirir misiniz. Ayrıca bu konuya sağladığınız büyük katkıdan dolayı size minnettarım.Saygılarımla.

    • rahmiofluoglu Says:

      Bütün bu korkularınız boşuna..Karşılıksız çeke ceza kalktı, dolandırcılıktan yargılanmazsın..

  91. aliksan Says:

    Rahmi bey Merhaba,
    Yasanin cikmasinda emegi gecen basta Siz olmak uzere tum arkadaslara tesekkurlerimi iletir saygilaimi sunarim.
    Yaklasik 5 yldir yurtdisindayim, islerimle ilgilenen avukatimin benden son gun olan 31 mart 2010 tarihindeki talebiyle odeme taahudunde bulundum zira bana ulkeye giris cikis yapmami saglayacakti ama malesef bu olmadigi gibi birde yurtdisina cikamaz karari olusmasina sebep oldu, ben sunu ogrenmek istiyorum birincisi giris yapsam tekrar cikabilirmiyim ikincisi odeme ile ilgili avukatim tarafindan verilen taahhutlerin ceza gerektiren bir durum olustururmu ?, zira odeme taahudunde bulunan kisilerni cek basina 3 ila 6 ay hapis cezasi alacagiyla ilgili yazilar cikiyor.
    Tekrar tesekkurlerimi iletir Saygilar sunarim.

    • rahmiofluoglu Says:

      Çek yasasına göre verilen taahhüdlerden ceza verilemez..Avukatın neden yurt dışı çıkış yasağına itiraz etmedi?…

      • aliksan Says:

        Rahmi bey avukatimiz sadece cek basina taahhutte bulunacagi paranin dusuncesinde oldugu icin diger ayrintilari gozu gormedi onun icinde 1 yildir aramiyorum kendisini, bir davam ile ilgilide ayrica sizi ziyaret edecegim ama once yasa resmi gazetede yayinlanip yururluge girsin akabinde yurtdisi yasagimin olup olmadigina baktiracagim sonrada 1 haftaligina turkiyeye gelmeyi dusunuyorum adima cikartilan yurtdisi yasagi kaldirtilabilirmi acaba tesekkurler.

      • rahmiofluoglu Says:

        Çek yasası cumhurbaşkanınca imzalanıp yürürlüğe girince yasak zaten kalkmış olacak..

  92. erol tekirdağ Says:

    Rahmi bey emeğinize yüreğinize sağlık çabalarınız için binlerce kez teşekkürler 2010 eresin oteldeki toplantıda bu yasa 2 seneye en fazla 3 seneye kalkar demiştiniz yine haklı çıktınız o gün tekrar hayata bağlandığım gündür umutsuzlara umut oldunuz sorularımızı bıkmadan karşılık beklemeden gece gündüz cevapladınız iyi ki varsınız iyi çalışmalar erol tekirdağ

  93. levent Says:

    emegi gecen herkese kucak dolusu sevgiler…. artık kacak yaşamak yok… polis gordugunde heyecanlanmak yok… Rahmi hocam çok teşekkür ederiz…. umarız sevdiklerinizle birlikte mutluluk ve huzur dolu uzun yıllar yaşamanızı dileriz.

  94. EROL Says:

    rahmi bey. elden ödediğim 2010 yılına ait çekin aslını geri almamıştım.icrayada vermemişti beni,,zaten 6 aylık süresi geçmişti diye düşünmüştüm.şimdi süre 3 yıla çıkınca beni icraya verebilirmi bu kişi ..tşk.ederim

    • rahmiofluoglu Says:

      Bu çek için süre 6 aydır, ölü canlanmaz..öldü..

  95. Ayhan KUCUK Says:

    CEK KANUNU ICIN GOSTERDIGINIZ CABAYA TESEKKUR EDERIM.
    BENIM SORUM CUMHURBASKANI ONAYI VE RESMI GAZATEDEN YAYIMLANDIKTAN SONRA UYGULAMA NASIL OLUCAK. BEN SU AN IRANDAYIM GBT LER OTOMATIK OLARAK KALKICAKMI YOKSA YINE SINIRDA POLIS ALIKOYUCAK 1 IKI HAFTA ISLEMMI BEKLENICEK. MESEL HAPISTEKILER NASIL TAHLIYE OLUCAK HAKLARINDA YAKALAMA KARAI OLANLAR NASIL GBT DEN DUSUCEK ISLEYIS HAKKINDA BIRAZ BILGI AKTARIRMISINIZ.

    • rahmiofluoglu Says:

      Her şey otomatik işleyecek..Anayasanı 38., TCK nın 2. maddesine göre suç olmayan bir eylemden hiç kimse cezalandırılamaz..Uygulamada polis hataları olabilir, bir kaç saat içerisinde giderilir..

  96. tuncay Says:

    slm rahmi bey öncelikle başarınızdan dolayı sizi yürekten kutlarım rahmi bey tutuklamalar kalktımı yani 3 aydır kaçıyorum yakalanmamak için artık bu kabus bittimi cevap verirseniz sevinirim

    • rahmiofluoglu Says:

      Yasa resmi gazetede yayınlandığında yakalamalar otomatik düşecek..

  97. sadi Says:

    Rahmi Bey, bu ayıbın bittiği gündür. Emeklerinize sağlık. basındaki haberler de tam sizin anlattığınız gibi: http://www.bidoluhaber.tv/haber.php?id=6164

  98. umut Says:

    merhabalar,
    adli para cezalarına af sadece çek için mi? yoksa bütün adli para cezalarımı? lütfen bilgi verin tşkl.

    • rahmiofluoglu Says:

      sadece çek için…

  99. mobilyacı Says:

    iyi günler rahmi bey.benim sorum 6 aydan 3yıla çıkan çek şikayeti bundan sonraki olaylar içinmi yada geriye dönük olurmu acaba teşekkür ederim

    • rahmiofluoglu Says:

      Geriye dönük olsa ne değişir ileriye dönük olsa ne değişir? Karşılıksız çeke ceza kalktı.. Siz ne öğrenmek istediğinizi daha açık yazar mısınız?

  100. EROL Says:

    Öncelikle bugüne kadar vermiş olduğunuz desteğe ne kadar teşekkür edilse azdır.Başarılarınız daim olsun.
    Öğrenmek istediğim bir konu var.:ÇEKLERDE İCRA TAKİBİ ACISINDAN 6 AYDAN 3 YILA ÇIKARILAN SÜRE GERİYE ETKİLİMİDİR.YANİ 2010 YILINDA YAZILIPTA İCRA TAKİBİ YAPILMAMIŞ ÇEK İÇİN İCRA TAKİBİ YAPILABİLECEKMİDİR.CEVABINIZA ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM..

    • brtgh Says:

      ben bişey sormak istiiyorum iki tane polisle konuştum çek yasasıyla ilgili çek borcun varsa yakalanıyorsun tahuut veryorsun dedi eğer ödemezsen gene hapis cezan geri geliyor dedi kanunu okudum öle bişey bulamadım aynı polis cezaevinden çıkanlarda tahuutte bulunarak çıktıklarını söledi böle birşey varmı bana yardımcı olursanız çok sevinirim.

      • rahmiofluoglu Says:

        ATMIŞ..


Bir Cevap Yazın

