TAAHHÜDÜ İHLAL

İİK 340. madde anayasanın 38. maddesine aykırıdır.

TAAHHÜDÜ İHLAL İİK 340

Taahhüdü ihlal suçunun dayanağı bir sözleşmedir.İİK nın 340. Maddesi borçlunun icra dairesinde yapacağı ödeme taahhüdünün geçerli olabilmesi için alacaklının onayını şart koşmaktadır. Bu da BK nuna göre tam bir sözleşmedir. Mevcut Borçlar Kanununa göre sözleşme icap ve kabul ile oluşur.. Temmuz 2012 tarihinde yürürlüğe girecek olan 6098 sayılı yeni Borçlar Kanununa göre ise sözleşme:

MADDE 1- Sözleşme, tarafların iradelerini karşılıklı ve birbirine uygun olarak açıklamalarıyla kurulur.

İrade açıklaması, açık veya örtülü olabilir.

Her iki maddede tarafların birbirine uygun irade açıklamaları ile sözleşmenin oluşacağını belirtmektedir.

Ancak  İİK 340 a göre taahhüd  iki şekilde olabiliyor. Ya İİK 111. Maddeye göre, ya da borçlunun İcra dairesinde yapacağı taahhüde alacaklının onay vermesi ile.. 111. Maddeye göre yapılan taahhüt tek taraflı bir irade açıklamasıdır.. Burada alacaklının onayına ihtiyaç yoktur, bundan ötürü de karşılıklı iradelerden söz edemeyiz..

İİK 111. Madde çok özel koşulları olan bir durum. Burada borçlu satışı veya  icrayı durdurmak amacıyla ve kendi özgür iradesi ile borcun  ¼ ini ödeyerek kalanı için de 3 taksitte ödemeyi taahhüd etmektedir.  Bu taahhüd sonucunda borçlunun borcu karşılayacak miktarda malı haczedilmiş ise takip durmaktadır.  Bizi daha çok 2. Şekilde yapılan taahhüd ilgilendirmektedir. 111. Maddeye göre yapılan taahhüdlerde zorlama veya tehdit yoktur ve burada alacaklının onayına da ihtiyaç yoktur. Oysa 2. Şekil yani icra dairesinde  borçlu tarafından yapılan ve alacaklının onayına tabi olan taahhüdler uygulamada ev ve iş yeri hacizleriyle oluşturulan baskı sonucu  yapılan taahhüdlerdir. Bu şekilde yapılan taahhüdlere borçlu tarafından uyulmaması halinde alacaklının şikayeti ile 3 aya kadar tazyik hapsine hükmedilmektedir.  Hakim ortada geçerli bir taahhüd varsa ve taahhüde uymamanın makul bir sebebi yoksa cezaya hükmedecektir.

İİK 340 maddesi ile düzenlenen bu suç Anayasamızın 38. Maddesine açıkça aykırıdır. 38. Madde şöyle demektedir:

“Hiç kimse, yalnızca sözleşmeden doğan bir yükümlülüğü yerine getirememesinden dolayı özgürlüğünden alıkonulamaz.”

İİK 340. Madde ile düzenlenen suçun dayanağının bir sözleşme olduğu bizce tartışmasızdır. Üstelik BK nuna göre geçerli olmayan,  korkutma sonucu sakat bir irade ile imzalanmış bir sözleşme . Yeni  BK 37. maddeye göre korkutma sonucu  yapılan sözleşmeler geçerli değildir. Aynı düzenleme mevcu BK da vardır. 6098 sayılı yeni BK nın ilgili maddesi aynen şöyledir:

MADDE 37- Taraflardan biri, diğerinin veya üçüncü bir kişinin korkutması sonucu bir sözleşme yapmışsa, sözleşmeyle bağlı değildir.

Gerçi  yasa koyucu iradenin sakatlamasının önüne geçmek için taahhüdün icra dairesinde yapılmasını şart koşmuştur. Ancak pratikte bu geçerli değildir.. Borçlu ya ev eşyalarının kaldırılmasının, ya da iş yerinde işi için vazgeçilmez olan makine veya teçhizatlarının haczinin önüne geçmek için bu taahhüdü vermek zorunda kalmaktadır. Taahhüd nerede verilirse verilsin ortada serbest irade ile oluşmuş bir  sözleşme yoktur. Bu madde düzenlemesi nereden bakılırsa bakılsız modern hukuk ilkeleri ile bağdaşmayan bir düzenlemdir. Anayasanın 38. maddesine aykırılığı bir yana sakatlanmış bir irade ile oluşmuş bir sözleşme olması nedeniyle temel hukuk prensipleriyle çelişen bir ceza düzenlemesidir..

Taahhüdü ihlali düzenleyen İİK 340 madde anayasamıza aykırıdır. Bu nedenlerle bu cezaya karşı AİHM başvuruları yapılmalıdır, ayrıca dava sirasında anayasaya aykırılık iddiamızı ileriye sürebiliriz.

About these ads
Genel kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , . 234 Comments »

234 Yanıt to “TAAHHÜDÜ İHLAL”

  1. yüksel Says:

    merhaba rahmi bey eşimin borcuna kefil oldum eve tebliğ geldi 343 maddeden hapis cezası çıkarılıcakmış
    bu maddeden ceza çıkrmı kefillikten tahhüt etmedim tşklr

    • rahmiofluoglu Says:

      Olmaz öyle şey..

      • Mehmet Says:

        Sayın Rahmi Bey,
        Şirket borcumdan dolayı 9 ay önce icra dairesine taahhüt vermiştim. Fakat gerekli ödemeleri yapamadım. Alacaklılar herhangibir girişimde bulunmadı. Bugün itibari ile de son taksidin süresi geçti. Alacaklının şikayeti için herhangi bir zamanaşımı var mıdır? Yoksa 2 sene sonra da şikayet hakkını kullanabilir mi? Tşk.

      • rahmiofluoglu Says:

        http://www.arzuhalcionline.com

      • Durdane Says:

        http://imzakampanyam.com/suclu-degil-borcluyuz-imza-kampanyasii

      • gül bülbül Says:

        slm rahmi bey ben devlet memuruyum maaşımda bitane içra olduğu için başka bi borcuma aydan aya ödiceğime dair taahhüt verdim fakat elde olmayan sebeplerden dolayı yine ödiyemedim avukat beni mahkemeye vermiş ve yarın duruşmam var tutuklanırmıyım ve memurluktan atılırmıyım nolur bana yol gösterin şun pskolojikmen çökmüş durumdayım

      • Ozgultermal Mehmettugay Says:

        meraba rahmi bey benimde bir sorum olcak ben de borcumu ödeyemedim işsizlik yüzünden eve hacize geldiler ödeme yapamadığımdan dolyaı bana tahhüt ödeme imzallattılar o günde ödeyemedim zaten işin olmassa ödeme şansın zaten yok borcumu ödeyecem ama şu an durumum yok bana tahütten dolayı hapislik çıkartmışlar şimdi hiç bir yerde ne çalışabiliyorum ne de bir yerlere gidip iş araya biliyorum çünkü aranıyorum icra tahhütünden dolayı benim halim nolcak intiharmı edecem yoksa gidip paşa paşa 90 gün yatacakmıyım. bu konuda bilgi vermenizi rica ederim saygılar.

    • ebru Says:

      sayın rahmi bey
      taahhüt tarihini biraz geciktirirsek sonra ödeme yapsak ne olur acaba 1 haftalık bir gecikme söz konusu olursa

      • rahmiofluoglu Says:

        Ödemeyine zaman yaprsan ceza kalkar, dava açılamaz..

  2. emremre Says:

    sayın rahmi bey bir önceki çek kanunuyla mahkemeye posta yoluyla taahhüt ettim borçlarımın 1/3 ünü ilk sene 2/3 ünü 2. senede ödeyeceğim diye 22 adet çekim vardı 20 sini ödedim ama aynı avukatta 2 dosyam daha kaldı para verdikçe adam daha nasıl yolabilirim diye bu iki dosyaya karar bozdurmuş taahhüdü ihlalden cezanın kaldığı yerden infazına diye yazıyor karar kısmında acaba ceza alırmıyım teşekkürler

  3. Hasan Says:

    Sayin rahmi bey bir onceki cek kanunuyla hakkimda yakalama cikan dosyalara taahhut ettim ama sadece 1 dosyam kaldi gecenlerdede eve kagit geldi karar bozulmus infazin devamina diye yaziyor taahhut ihlalden cezam cikmis anlamina mi geliyor tesekkurler

    • mutlu Says:

      evet

  4. adem çayır Says:

    taahüdü ihlalden ilk mahkemede 3 ay tayzik hapis cezası aldım itiraz ettim bundan sonra gelen karar kesin kararmıdır bu karar nezaman çıkar veya ne kadar uzar tutuklama ne zaman çıkar gbt ye nezaman düşer ? cevabınız için şimdiden tşkrler

  5. mustafa sarıgül Says:

    kolay gelsın hocam zamanasımı mahkemenın karar verdıgı gun olarakmı hesaplanır yoksa mahkeme yazısının cıktıgı gun olarakmı ben 2010 nısan 22 de altı ay hapıs cezası almısım tek borc ama ıkı ayrı dosya olarak ısleme konmus alacaklı avukatı her taksıt ıcın bır dava acabılırım dedı.bana gore 2012 nısan 22 de zamanasımı olması gerekıyodu ama avukatım baktıgında mahkemeden 2011 ocak 5 de yazı cıkmıs hangısı dıkkate alınır kımlıksız dolasıyorum kardesımın tc sını verıyorum her kontrolde bu daha sakıncalı bıde benım aranmam gbt kayıtlarına ıslenmıs olurmu tesekkurler

  6. AHMET KARA Says:

    İŞALLAH GUNDEME ALINIP CIKAR YASA BENDE HAPISTEN KACIYOIRUM ALLAH HEPIMIZE YARDIMCI OLSUN

  7. çiğdem Says:

    mrb sayın hocam geçen gün telefonda sigorta hakkında bilgi vermek için beni aradılar. bana sigortam olup olmadığını sordu, kadın bana bir şeyler söyledi ama arkadan gelen sesler nedeniyle sesini pek algılayamadım bir kaç kez tekrar ettirdim sonunda da evet dedim ama neye evet dediğimi duyamadığımdan anlamadım için neye evet dediğimi hatırlamıyorum.. daha sonra beni başkasına aktaracakları vakit telefonu kapattım. bunların dışında hiç bir bilgi vermedim ne tc numaramı ne gerekse adres yada sözleşme için gerekli ne varsa bilgi vermedim. bu durum taahhüd oluyor mu çok endişeliyim, bir sorun olursa ne yapmalıyım saygılarımla.

  8. AHMET Says:

    hocam babamdan dolayı kalan.olmayan bir borçtan icra dairesinde taahhüt verdim alacaklı şahıs borcun bir bölümünden vazgeçti.Diğer taraftan kardeşimin elinde olan müşteri çekini cirolayıp şahsa verdik.Fakat taahhütte çek diye yazılmadı çek ödenmesine rağmen şahıs icra dairesinde bizden bu parayı tekrar istiyor.Buna karşı ne gibi bir işlem yapılabilir hafta sonuna kadar parayı ödemezsem vazgeçtigi kısmıda istediğini söylüyor. mümkünse acil cevap.Şimdiden TEŞEKKÜRLER

  9. zyildiz Says:

    sayın Rahmi Bey;
    ben taahhütnameden dolayı alınan hapis cezasının kaldırılıp kaldırılmicağını öğrenmek istiyorum. Karşı taraf anlaşma yoluna gitmiyorsa bu hapis cezasından kurtulmak için ne yapılabilir borç ödenmesinin dışında? Cevap verirseniz sevinirim. şimdiden teşekkür ederim.

    • Adalet Says:

      Ulan varya beleş mezar bulsanız girersiniz siz. ikincisi ise hapisten kurtulamazsın. Üçüncüsü ise o avukat arkadaşın yerinde ben olsam seni takip eder nereye girsen istihkaklı haciz yapardım.

      • fırat Says:

        yoksa sendemi o tefeci zihniyetli avukatlardan birisin

      • hemde anaısın bacısını Says:

        Anana bile dalarız yeterki beleş olsun hatta karın gızın varsa söyle onlarıda memnun ederiz yeterki beleşolsun sahtekar köpek sen av. değilmisin amınuıza koyum hepinizin…

      • Fikri Says:

        anlasılan sen hiç iflas etmemişsin hiç aç kalmamışsın çoluguna çocuguna ekmek götürememek nedir bilmezsin sen ve senin gibiler allahınızdan bulun..

  10. Onurcan Says:

    Hocam merhaba, öncelikle bizleri hukuki konuda bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. bir sorum olacak cevaplarsanız sevinirim. eylül 2011 tarihinde ödemem gereken bir senet vardı ama ödeyemedim ve şuan mayıs 2012 deyiz bana herhangi bir dava açılmadı e-devlet sisteminden de herhangi bir dava görünmüyor yazılı taahhüd te yok bana bir dava açabilirler mi veya taahhüd olmadan direk hapis cezası uygulanabilir mi? cevabınız için teşekkür ederim şimdiden. iyi çalışmalar

  11. tamer Says:

    sayın hocam 27000 tl avukatla taahüt yaptım17000 tl yi ödedim gayri menkulumden bir kısım haciz kaldırdı bütün masrafları ben ödedim bu esnada borcum 10000 kalmıştı haczi kısmi kaldırmak için 20000 tl den yeni taahüt yaptı haczi kısmi kaldırmak için mecbur bıraktı borç 10000 binden 20000bine çıktı hakkımı nasıl arayacağim saygılar teşekkürler

  12. Seha Says:

    Merhabalar Hocam,
    Yeni anayasa paketinde bir kaç hafta içerisinde tahahütten hapis yatma durumu kalkacak deniliyor. Herhangibir doğruluğu var mıdır? Teşekkürler.

  13. ahmetin Says:

    hocam iyi günler.ablam 49000 tl lik borcu aylık 250 tl ödeyeceğim diye kandırılıp taahhüt alınmış. taahhütü ihlalden dolayı 3 gündür hapis yatıyor.2012 ocak ayında ilk taksiti ödemesi gerekirken ödemedi ve şu anda hapis yatıyor.karşı tarafın avukatı 49000 tl öderseniz ablanızı çıkarırım diyor.acaba geçmiş 5 aylık ücreti ödesek çıkarabilirmiyiz.avukatın tüm parayı isteme hakkı varmıdır.

    ayrıca ocak ayında ödenmesi gerekirken ödemediği için hapiste olan ablam 3 ay yatıp çıktıktan sonra şubat ayı için veya mart ayı içinde ayrıca 3 er ay yatacakmı.yoksa taahütün cezası 1 kereye mahsusmu.
    teşekkür ederim.

    • guest Says:

      “……ayrıca ocak ayında ödenmesi gerekirken ödemediği için hapiste olan ablam 3 ay yatıp çıktıktan sonra şubat ayı için veya mart ayı içinde ayrıca 3 er ay yatacakmı.yoksa taahütün cezası 1 kereye mahsusmu……” aynı dosyadan taahüdü ihlal suçu 1 defaya mahsustur.bütün senetler ödenmese de toplamda 3 ay yatar.

      • rahmiofluoglu Says:

        http://www.arzuhalcionline.com

  14. Uygar Alanbey Says:

    Sayın, Rahmi Bey 21.mayıs 2012 Tarihi itibari İle Babam Taahhüdü ihlal olarak cezaevine girmiş bulunmakta, ve şuanda toplam kira borcumu ödiyememekteyim, yarısını ödiyeceğim lakin avukat yanaşmıyor, tamamını ödiyeceksiniz diyor, 31 mart 2012 de karar kesinleşmiş.yakalandı dün, şuada 1 gün geçti aradan ne yapabilirim ? AİHM ye başvurayım mı ? veya İcra müdürlüğüne gidip itirazda mı bulunayım, Bana yardımcı olabilirmisiniz bu konuda hakkında Rahmi Bey ?

  15. ABDULLAH PELVAN Says:

    TAHÜDÜ İHLAL CEZALARI KALKARSA İNANIYORUMKİ BELKİDE MAĞDURİYETLERDE ORTADAN KALKAR BU SADECE TEK TARAFLI DEĞİL HER İKİ TARAFINDA MAĞDURİYETİ ORTADAN KALKAR

  16. mustafa Says:

    kolay gelsın hocam zamanasımı mahkemenın karar verdıgı gun olarakmı hesaplanır yoksa mahkeme yazısının cıktıgı gun olarakmı ben 2010 nısan 22 de altı ay hapıs cezası almısım tek borc ama ıkı ayrı dosya olarak ısleme konmus alacaklı avukatı her taksıt ıcın bır dava acabılırım dedı.bana gore 2012 nısan 22 de zamanasımı olması gerekıyodu ama avukatım baktıgında mahkemeden 2011 ocak 5 de yazı cıkmıs hangısı dıkkate alınır kımlıksız dolasıyorum kardesımın tc sını verıyorum her kontrolde bu daha sakıncalı bıde benım aranmam gbt kayıtlarına ıslenmıs olurmu tesekkurler

    • Ahmet Says:

      Evet GBT de taahhüdü ihlal aramalarının tamamı gözüküyor

  17. ugur Says:

    2007 YILINDA TAAHÜÜT VERDİM O TARİHTEN BERİ HİÇ Bİ ŞEKİLDE Bİ ÇAĞRIDA BULUNULMADI BENDE BORCU YATIRMADIM 5 YIL SONRA VERDİĞİM TAAHHÜTTEN DOLAYI YAKALAMAM CIKTI.. 5 YIL SONRA YAKALAMANIN CIKMASI SACMA DEĞİLMİ BU CEZAYI YATARMIYIM

  18. ceyda Says:

    hocam taahhütten davam var başka bi şehirde gitme imkanım zor napabilirim yardımcı olurmusun

    • erdal Says:

      taahhüdü ihlalden kesinleşmiş 3 ay tazyik hapsim vardı gittim teslim oldum 3 gece 4 gün cezaevinde kaldım para ödendi ve tahliye oldum.10 gün sonra eve aynı dosyadan anneme açılmış taahhüdü ihlal dava kağıdı geldi.ben cezaevinde olduğum için avukat fırsat kollayıp eve gelmiş anneme şuraya imza almamız gerek haciz kaldırmayacağız diyerek ikinci taahhüd almış.arkadaş ikinci bir şikayette bulunamayacağı için sahtekarlıkla birde annemden taahhüd almış.hiç kimse cebinde parası varken borçlu gezmez hayat müşterek düşmez kalkmaz bir Allah’tır.Allah o avukatı iflah etmesin.insanların neden intihar ettiğini şimdi anlıyorum

      • hemde anaısın bacısını Says:

        Haklısın kardeş o avukatı kötü niyetinden dolayı baroya şikayet et.. şerefsizin tekiymiş zaten

  19. zafer Says:

    rahmi bey ;
    04.11.2011 ve 29.02.2012 tarihlerinde 2 ayrı taahüdü ihlal davasından mahkemem oldu.uyap siteminde iki davada da
    Borçlunun ödeme sartini ihlali. [Karar: Mahkumiyet] [Kesinleşmedi] ,şeklinde yazıyor.ilk davanın tarihi olan arralık ayından beri bir kere polis noktasından geçtim sanırım gbt de görünmediği için sorun olmadı.iş için şehir dışındayım 3 gece aynı otelde kaldım yine sorun olmadı.ya otel bildirim yapmadı yada henüz kesinleşmedi.

    özetle iki davanında kesinleşeceğini biliyorum ,ama bu kadar uzun sürmesi normal mi. birde iş için istanbula gitmem gerekiyor uçağa binsem bir sıkıntı yaşarmıyım.

    • rahmiofluoglu Says:

      GBT kontrolü gerekli..İnfaz bürosundan yakalama var mı diye sor..

  20. ABDULLAH PELVAN Says:

    HOCAM TAHÜDÜ İHLAL DEN CEZALARA İNŞALLAH 3.YARGI PAKETİNDE BİR AF GELİR İNŞALLAH

    • rahmiofluoglu Says:

      Görünürde yok…

    • salacak Says:

      Sayın hocam,banka avukatıyla konut kredisi ve kredi kartı borcuna karşılık tek bir taahhütname yapmıştık.6 ay düzenli ödedim.6 ay sonra kredi kartı buna dahil değildi dediler 3500 tl kredi kartı borcunu ve taahhütte bulunduğum taksidi beraber istediler.itiraz edince kredi kartı borcunu kapatmadığım için taahhüt taksidinide almadılar.2 ay sonrada ödeme olmadı diye taahhüdü ihlal ettiğim gerekçesiyle evin satışını istediler.Hep onlar açacak değil ya ben taahhüdü ihlal davası açabilirmiyim gerçi vermiş olduğum taahhüdün hem konut kredisi hem kredi kartı borcunu kapsadığını nasıl ispatlayacaksam…

      • rahmiofluoglu Says:

        :) Onların size borcu var mı?

  21. leyla Says:

    Ev haciz yasası ne zaman yürürlüğe girecek?

  22. recep Says:

    hocam 600 tllik bir dersane borcumumuz var yalnız artık ödemeyicez artık calısıyorum hemde derslere girmiyorum yani var gözükmüyorumm yardımcı olumm.ç..

  23. murat yılmaz Says:

    bu hükümeti anlamıyorum denetimli çıkardın bari, af çıkarsaydın herkes yararlansaydı

  24. GÜLCAN Says:

    TAAHÜTLÜ SENET İHLALİ İLE İLGİLİ 2 YIL ÖDENMEZSE DOSYA DÜŞER DENİLİYOR .DOĞRULUK PAYI NEDİR ACABA ?

    • Adalet Says:

      Taahhütlü senet diye birşey yok. Senet borcundan bir takip yapılıpta taahhüt ettiysen evet karar kesinleşme tarihinden itibaren 2 yıl olması gerek. eski TCK 102-103 veya 104 olması lazım. veya ceza zaman aşımlarına bak.

  25. emre Says:

    hocam babam taahhüdü ihlalden dolayı cezaevinde kendisi 60 yaşında ve kısmi felçli. Yeni çıkan şartlı tahliyeden yararlanabilir mi başvurmamız gereken bir yer var mı? şimdiden teşekkürler..

    • rahmiofluoglu Says:

      Ceza İşleri genel Müdürlüğü Taahhüdü İhlal Nedeniyle Cezaevlerinde Olan 18.000 hükümlünün tahliyelerini önlemek için Savcılıklara Görüş Bildirdi. Yazıda; İcra İflas kanunu 340. madde gereği (Ödeme şartını İhlal) Taahhüdü ihlal suçundan verilen 3 aya kadar Tazyik Hapsinin C.M.K 2/I maddesi tanımlar kısmındaki disiplin hapsi kavramı içinde olduğu İnfaz Tüzüğü 193/4. maddesinin “Disiplin hapsi ve tazyik hapsi kararları, tekerrüre esas olmaz, koşullu salıverilme hükümleri uygulanmaz ve adli sicil kayıtlarına işlenmez” hükmü ile tazyik hapislerinin hapis cezası niteliği bulunmayan zorlama hapsi olduğu dikkate alındığında hakkında disiplin veya tazyik hapsi bulunan hükümlülerin bu infaz usulünden yararlanamayacağı ifade edildi.

  26. nesebey Says:

    selam sayın av rahmı bey benım sızden bir konuda bilginize ihtiyacım var bilgi verirseniz sevinirim konu. benim cek borcum vardı ödeyemedım fakat alacaklı taraf bu borctan dolayı ceza davası acmadı ama içraya verdi fakat bana birtürlü ulasamadılar 2 sene sonrada Alacakliyi zarara ugratmak için,mevcudu eksiltmek ten ceza davası actılar ben yıne mahkımeye katılamadım 1 mahkıme 23/12/2011 de oldu ve mahkime 20/03/2012 tarihine atıldı ve 2 inçi mahkimede dava sonuclandı gerekceli karar yazıldı dıyor benim anlamak istediğim 1 benim ifadem alınmadan dava sonuçlanırmı 2 ben bu davadan ceza almışmıyımdır ve aldıysan nasıl bir ceza almış olabılırım yanı dava sonucu ne olabilir saygılarımla

  27. matci19 Says:

    merhaba;
    hocam bilginize ve önerilerinize ihtiyacım var.bir yakınımın ipotek göstererek çekmiş olduğu bir krediye kefil oldum.borçlu taksitlerini ödeyemedi ve sonunda icrada taahhütname karşılığında borcunu tekrar taksitlendirdi.bu taahhütnameyi bende imzaladım.ilk taksit tarihi 17-02-2011 .taksitleri birer yıl arayla olmak üzere 4 taksit.henüz hiç ödeme yapılmamış.bu gün itibariyle ilk taksitin üzerinden 14 aya yakın bir süre geçti ve henüz avukat şikayetçi olmadı.bundan sonra şikayetçi olabilirmi?başka bir ifadeyle hapis cezası alırmıyım?ne yapmalıyım?teşekkür ederim…

  28. murat yılmaz Says:

    slm rahmi bey benim bankalara ve telekoma borcum var ödeyemiyorum yasa çıkarsa galiba az kalmış çıkacakta,banada vururmu ev eşyaları haczi

  29. ahmet selcuk Says:

    Sayın hocam,
    Gecen sene 15000tl lık borcum yuzumden evıme hacız geldı. Esyamı kaldırmasınlar dıye , bırazda bu hükmü bilmedıgımden dolayı icra memuru ve avukatın onunde odeme taahudunde bulundum. Daha sonra avukat benı icra dairesıne cagırarak orada bu taahhuddu bulunmamı istedi ve bende meblagnın tamamını 15.12.2011 tarıhınde ödeyecegımı taahhut ettım. Ödeme gunu geldı, arayan olmadı. Aradan 3 ay gectı aradılar. Bır kısım ödeme yaptım. Makbuz aldım. Sormak istedıgım bu taahhut halen devam edıyormu? Burada yenıden taahhutte bulunmadıgımda bır zaman asamı söz konusu olurmu? Gerı kalan meblagı ödeyemeyecek olsam hapıs cezası uygulanırmı?

    • rahmiofluoglu Says:

      Borcunu ne zaman ödersen o zaman dava veya ceza düşer..

      • kadriye Says:

        benim babam 1 hafta önce senete imaza atıp belli tarihte ödeyeceğim diye taahüt vermiş o tarihte ödeyemediği için 1 haftadır ceza evinde yatıyo çıkması için ne yapabiliriz 1 ay sonrada düğünümüz var bunun için izin alabilirmiyiz

  30. Şükriye Says:

    Hocam 3. yargı paketinde taahhüt ihlal cezasına dair herhangi bir şey (af gibi) var mı? şimdiden teşekkür ederim.

    • rahmiofluoglu Says:

      şimdilik yok..

      • skrye Says:

        peki 4.yargı paketnde?,

  31. ABDULLAH PELVAN Says:

    HOCAM TAHUDU İHLAL İLE İLGİLİ YENİ BİR CALIŞMA VARMI SAYGILAR

    • rahmiofluoglu Says:

      olur umarım

  32. yaşar Says:

    selam aleyküm sayğı değer hocam biz ağabeyimle tarım ilacı aldık normelde borcumuz 2000 tl idi bu şahıs bize dediki bankadan kıredi kullanacağım dedi senedi biraz yüksek mebla yapalımda bankalarınan esnafların anlaşması var size burdan hiç bi sorun çıkmaz dedi bizden 4500 tl lik senet imzalattı bizde imzaladık zaman ğeldi içra ğeldi bana dedilerki biz senle ğörüşdüğümüze dahil şurayı imzala dediler bende okumadan imzaladım meğer tahhahüt imiş daha sonra bana bildiri ğeldi borçden dolayı ğittim şahısa avukata ğit dedi avukatta şahısın yanına ğit dedi bende şahısla konuşdum 800 tl para verdim elinden parayı aldığına karşı kağıt imzalattım isminide yazdı dosya numarasınıda yazdı amma bana hapislik cıkdı artı ağabeyimin üzerindeki vastayada yakalama çıkarmış ne arabadan yakalamayı kaldırıyor nede benim yakalamayı artı bende fiziksel sorunum var 100/80 raporluyum üçaylık maaşım dan verdim parayıda şu anda hapislık çıkalım kaçıyom ne yapmamlağzım şaşırdım sayğılarımla

    • yaşar Says:

      hocam artı babamla arabasının yanına vardık bize dediki ğelde anlaşalım dedi babamda 1000 tl vereyimde dedi bu
      işi rahatladalım şahısda şimdik diyorki 6000 tl istiyor benimle ağabeyimle ğidecekmişiz avukatın yanında anlaşalım diyor babamada sen ğelme dedi babamda benim evladım hasda dedi telefonu karşı şahıs kapattı şu anda 4 aydır ne uyyabiliyorum nede rahat rahat ğeze biliyorum sizden ricam allahrızası için yardımcı olmanızı rica ediyorum

    • rahmiofluoglu Says:

      Savcılığa dolandırıcılıktan suç duyurusu yap..

  33. Gökhan öner Says:

    Merhaba avukat bey ben bankadan kredi çektim odeyemedim avukatın eline geçti dosyam 12 ay taahüt ettim yine odeyemedim mahkemeye çağırdılar nöbetçi mahkemede savunma yaptım asıl mahkemeye gidemedim taahütten içeriye girebilirmiyim anayasanın 38.maddesinden yararlanıp girmeden bu işi çözebilirmiyim saygılarımla

    • rahmiofluoglu Says:

      kanunlar Anayasa Mahkemesince iptal edilmedikçe uygulanır..Ceza alabilirsiniz..

  34. ze Says:

    rahmi bey avukat icra yapmak için eve geldi ve ben eşyaları götürmesin diye taahhüt verdim bana dedi ödemezsen hapis cezası var ama ben işin ciddiyetini anlamadım ve korkuyorum beni hapise atarlarmı benim 2 çocuğum var ne olur yazın bana

    • rahmiofluoglu Says:

      Doğru taahhüdü ihlalin cezası var, avukatla kendini savun dava açıldığında, bu sitede Yargıtay Ceza genel Kurulu kararı var..

  35. murat özcan Says:

    ben bir kere taahhüt ihlalden hapis cezasına carptırıldım yakalamam cıktı.ama avukatla gıdıp konustuk ve yenıden bır taahhüt ettik.yıne ödeyemedım ıkıncı yapılan taahhute tekrar ceza cıkarmı aynı dosyadan

    • rahmiofluoglu Says:

      Eski ceza infaz edilmediği için evet, çıkar..

      • İbrahim Kılınçoğlu Says:

        Rahmi bey rahatsız ettiğim için çok özür dilerim. Benimde taahhütü ihlalden mahkumiyet kararım çıktı ama henüz kesineşmedi. Dava 12 Nisan’da yapıldı. Diğer beyfendinin belirttiği gibi yeni bir taahhüt yapıp kararın kesinleşmesini önleyebilirmiyim. Arz ederim.

      • rahmiofluoglu Says:

        Alacaklı yeni taahhüdü kabul ederse evet..

  36. ABDULLAH PELVAN Says:

    ADALET BAKANIMIZI CEKTEN HAPİS CEZALARINI KALDIRARAK BİNLERCE ESNAFIMIZI VATANDASLARIMIZI RAHATLATTIGI DEVRİM NİTELİGİ TASIYAN BU YASAYA DESTEK VEREN BUTUN MİLLETVEKİLLERİMİZİ CANDAN KUTLARIM.HAPİS YATMAK İLE BORC ÖDENMEYECEGİNİ EN İYİ BİLENLERDENİM.1992 YILINDA BENDE O ZAMANKİ YASA İLE YANİ 3167 SAYILI CEK KANUNUNA MUHALEFET ETMİSİM .KARDESİM SEN VERGİSİNİ DUZENLİ ÖDEYEN ESNAFINI HAPSE ATMAK İLE BORC ÖDENMEZ ALACAKLI İSTE OZAMAN DAHA COK MAGDUR OLUR.HİCBİR İSADAMI CEKLERİNİN YAZILMASINI İSTEMEZ .DISARIDA KALIR İSE SANSI ARTAR OLANAKLARI COGALIR BİRDE ESNAFINA BANKA OLARAK GECMİS HUKUMETLER İCİN SÖYLUYORUM YUZDE KIRK YEDİYLE PARA SATMISSIN O ESNAF BORCUNU NASIL ÖDESİN .SİMDİ BÖYLE DEGİL EN AZINDAN EKONOMİ SUKUR OLSUN DAHA İYİ.BUNUDA HUKUMETİMİZLN BASARISINA BAGLIYORUM. SİMDİ HUKUMETİMİZDEN BİR HAMLE DAHA YAPIP BAZI UYANIK AVUKALARIN İCRADA İMZALATTIKLARI TAHUDU İHLAL CEZALARINA KİSİNİN GELİR DURUMUNA BAKILMAKSIZIN CEZA VERİLEN TAHUDU İHLAL CEZALARINADA BİR CÖZUM GETİRMESİNİDE TALEP EDİYORUM.ZATEN ANAYASAMIZIN 38.MADDESİ ACIK ACIK YAZILI NE DİYOR 38. MADDE BİR KİSİ SÖZLESMEDEN DOGAN YUKUMLULUGUNU YERİNE GETİREMEDİGİ İCİN HURRİYETİ BAGLAYICI CEZA VERİLEMEZ. MADEM HUKUK DEVLETİ DİYORUZ O ZAMAN 38.MADDE NİN HER ZAMAN UYGULANMASI DİLEGİYLE.SAYGILARIMI SUNARIM.ABDULLAH PELVAN EMAİL.COM.kasapoglu59_1@hotmail.com facebook
    kasap abdullah pelvan twetter/.com kasapabdullah TEKİLRDAG/HOSKÖY/KASABASINDA /ESNAF KASAPOGLU ET MARKET İS TEL 02825386275 CEP TEL 05424840003.FAX.02825386773 SAYIN OFLUOGLU. SAYGILARIMI SUNARIM

  37. mustafa Says:

    rahmi bey benim 7bin tl lik çekim döndüğü için avukat 9850 borç çıkardı bu fazla olduğunu düşünüyorum aynı zamanda bu borcuma bir de taksit yapmadan bir ay lığına tahahüt yaptılar 4 bin tl verdiğim halde suç duyurusu açacaklarını söylediler suçum ne kadar zamanda kesinleşir yaşım 26 içeri girmek istemiyorum

    • rahmiofluoglu Says:

      Neden imzaladın? Duruşmalara girmezsen 3 ay gibi..

  38. orhan Says:

    Taahhüdü ihlal suçlarında alt sınır geliyor. deniliyor böyle birşey varsa yada siz biliyorsanız ne zaman sonuç verir ve alt sınır ne kadar olacak bilginiz varmıdır ..

    teşekkürler

    • rahmiofluoglu Says:

      Demek’lere ne cevap verelim?..Derler…

  39. yalniz Says:

    Merhaba hocam.rahmi hocam taahhudu ihlalden dolayi dayim cezaevinde islerini takip etme acisindan haftanin belirli gunleri aksam cezaevine gitmek sartiyla disari cikma gibi bir hakki olabilirmi.cezaeviyle isyerinin ve evinin arasi zaten cok yakin cvb verirseniz sevinirim

    • rahmiofluoglu Says:

      Olmaz..

  40. İBRAHİM Says:

    Bu aksam (23 Şubat 2012) Saat 19:00 da KARADENİZ TV, de GÜNDEM ÖZEL programinda Basbakanlik Müşaviri ve SOSYOMETRİ danismani sayin Muhammed Taha GERGERLİOĞLU, Konuk Olacaktır. Programın Konusu TAAHHÜDÜ IHLAL ve EV HACİZLERİ dir.

    Lütfen bu iki hesabi twitter niza ekleyiniz. @mtahagrgrlioglu
    @yaprakhirka
    BU AKSAM 19:00 KARADENIZ TV GÜNDEM ÖZEL PROGRAMI HERKES EKRAN BASINA
    KARADENİZ TV DE SOSYAL BİR YARAYA DÖNÜŞEN EV HACZİ VE TAAHHÜDÜ İHLALLER İLE İLGİLİ RÖPORTAJLAR YAPILACAKTIR.
    BU SOSYAL YARANIN BİR AN ÖNCE SONLANMASI İÇİN KATKIDA BULUNMAK İSTEYEN ARKADAŞLARIMIZI SİTEYLE İRTİBATA GEÇMELERİNİ BEKLİYORUZ.

    GSM: 0541 872 51 98
    E-Mail: f_c_hasretimsin03@hotmail.com

  41. yalniz Says:

    Merhaba hocam sadullah erginin bir aciklasimasinda 3yil olan tutukluluk sureleri 5 yila cikarilacak adli kontrol altinda boylece tutuklu sayisi dahada azalacak diyordu bi nedemek birde hoc taahhudu ihlal sucundan day cezaevinde islerimiz aksadi haciz ustune haciz geliyor boyle suclulara madem af cikarmiyorlar hic olmazsa haftanin belirli gunleri aksam donmek sartiyla isinin basinda olsa boyle birsey yapilamazmi.boyle bir haklari varmidir

    • rahmiofluoglu Says:

      Basın suçlarında bu…

  42. mustafa mutlu Says:

    sayın hocam, taahüdü ihlalden dolayı 12 12 2011 tarihinde 3 ay hapis cezası aldım. Hakimin bana söylediği, gerekçeli karar 15 gün içinde çıkar şeklinde oldu.Daha sonra e-devletten baktığımda gerekçeli karar verildi şeklinde bilgiyi gördüm. Bu gece baktığımda ise ne e-devlette,ne de uyap ta davayla ilgili bir kayıt bulamadım. geçen bu 2 ay süresince borcun ödenmesiyle,ya da davanın düşürülmesiyle ilgili ne karşı tarafla,ne de karşı taraf avukatıyla bir diyaloğum olmamıştır. Dava kayıtları neden silinmiş olabilir? Saygılarımla

    • rahmiofluoglu Says:

      DOSYAYA BAKMADAN CEVAP VEREMEYİZ..

  43. beratofset@hotmail.com Says:

    Sayın hocam ben 2006 yılında eşimden ayrıldım. iki oğlum var iki oğlumun velayetleri annesine verildi. oğlumun bir tanesi tip 1 diabetik.. ayrıldıktvn sonra çocuklar benimle geldi. o günden beri 2012 yılına kadar ben bakıyorum çocuklara… ancak gecen ay bana nafaka dan dolayı icra gönderdi eski eşim… taahhüt aldılar benden… ben bunu hakk etmedim bunun için ne yapabilirim yardımcı olursanızç sevinirim… herhang ibir mahkemede cocuklarım şahitlik yapar… üaç ay içeri girersem çücuklarım rezil olur…

    • rahmiofluoglu Says:

      Karşi dava ac, ama gelirini tespit edebilirler

      • Kara Says:

        Rahmi Bey buradan hukuki yardımda bulunuyorsun. Bunu bedava mı yapıyorsun?

  44. erdal Says:

    Rahmi bey öncelikle selamlar. Benim anlamadığım konu taahhüdü ihlalde hapis cezası madem anayasaya aykırı ve madem hiç kimse sözleşmedeki yükümlülüğü yerine getiremediğinden dolayı özgürlüğünden alıkonulamaz maddesi var ise hakimler neye dayanarak hapis cezası verebiliyor. hangi kanun maddesine dayanarak böyle bir ceza verebiliyor. Ellerinde anayasadan daha güçlü kanun maddeleri mi var. Hiç taahhüdü ihlal cezasının anayasaya aykırı olduğunu belirterek beraat kararı veren hakim yokmu?

    • rahmiofluoglu Says:

      İİK daki bu ceza anaysaya aykiri ama kanunlar TBMM veya Anayasa Mahkemesi iptal edilinceye kadar uygulanmak zorunda

      • Kara Says:

        Rahmi Bey buradan hukuki yardımda bulunuyorsun. Bedava mı yapıyorsun?

  45. Volkan Says:

    Sayın rahmi bey bir araç satışı icin güvence icin verilmiş 20000 tl lik bir senetten tahahhutu ihlal sucu işledim mahkemeler başka ilde olduğu icin mahkemelere katılamadım telgraf ile ifademin ikamet ettigim sehirde alınmasını istedim ,şimdi mahkemede karar kesinleşmemiş mahkumiyet yazıyordu.su anda e devleetende uyaptanda baktığımda icra ceza mahkemesinin dosyasını göremiyorum ceza verilmiş olsa bile ekranda çıkması lazım değilmi Cevabınızı bekliyorum saygilar

    • rahmiofluoglu Says:

      Dosyaya bakilmali. .

  46. İBRAHİM Says:

    HAYIRLI SABAHLAR
    RAHMİ BEY , ŞU HABERİ İNCELEYEBİLİRMİSİNİZ, TAM OLARAK İÇERİĞİNİ ANLAYAMADIM.SANIRIM HACİZDE BİRŞEY YASAKLANMIŞ ,TAM OLARAK ÇÖZEMEDİM. AÇIKLAMA YAPARSANIZ SEVİNİRİM .TEŞEKKÜRLER

    Anayasa Mahkemesi kararı Resmi Gazete’de
    Anayasa Mahkemesi, İcra ve İflas Kanunu’nun “Mahcuz (hacizli) Malları Muhafaza Tedbirleri” başlığı altında yer alan 88. maddenin “…alacaklının muvafakatı ve …” ibaresinin yürütmesini durdurdu.
    Güncelleme:21 Ocak 2012 10:42
    Serik İcra Hukuk Mahkemesi, İcra ve İflas Kanunu’nun 88. maddesinin ikinci fıkrasının sonuna, 4949 sayılı İcra ve İflas Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’un 21. maddesiyle eklenen cümlede yer alan “…alacaklının muvafakatı ve …” ibaresinin, yürürlüğünün durdurulması istemiyle Anayasa Mahkemesi’ne başvurdu. Talebi değerlendiren Anayasa Mahkemesi’nin yürürlüğü durdurma kararı Resmi Gazete’nin bugünkü sayısında yayımlandı.

    İcra ve İflas Kanunu’nun 88. maddesinin ikinci fıkrasının sonuna, eklenen cümlede yer alan “… alacaklının muvafakatı ve…” ibaresinin, iptal edildiğine dikkat çeken Anayasa Mahkemesi, yürütmeyi durdurma kararında bu ibarenin, uygulanmasından doğacak sonradan giderilmesi güç veya olanaksız durum ve zararların önlenmesi ve iptal kararının sonuçsuz kalmaması için kararın Resmi Gazete’de yayımlanacağı güne kadar yürütmesinin durdurulmasına oybirliği ile karar verdi. Anayasa Mahkemesi’nin “alacaklının muvafakatı ve” şeklindeki ibarenin yürürlüğünü durdurduğu fıkrada, “Üçüncü şahsın elinde bulunan taşınır mallar haczedilince, alacaklının muvafakatı ve üçüncü şahsın kabulü hâlinde üçüncü şahsa yediemin olarak bırakılır” hükmü yer alıyor.

    ANKA

    • rahmiofluoglu Says:

      TEŞEKKÜRLER İNCELEYECEĞİM..

  47. mustafa mutlu Says:

    rahmi bey yargı reformu 3. pakette taahhüdü ihlal suçuna alt sınır olarak 5000 tl getirileceği ile ilgili bi açıklama okumuştum. 5000 tl nin altındaki taahütlere tazyik hapsi kalkacakmış. bu konuyla ilgili bir bilginiz var mı? bir de bu 3. paket ne zaman hayata geçer?. saygılarımla

    • rahmiofluoglu Says:

      PAKETTE BBU YOK, KOMİSYONDA BELKİ EKLENİR..

  48. sefa Says:

    rahmi bey üçüncü pakette tahhüd ihlallerine bişey varmı çıkma ihtimali varmı

    • rahmiofluoglu Says:

      YOK

  49. İBRAHİM Says:

    HAYIRLI SABAHLAR

    RAHMİ BEY , BENİM Bİ SORUM OLACAK, CEVAPLARSANIZ SEVİNİRİM.
    ARALIK 2011 DE BANKADAN TEL. BENİ ARAYIP ÖDEYEMEDİĞİM K.K. BORCUMU ,15 TAKSİTLE ÖDEME KOLAYLIĞI TANIDIKLARINI SÖYLEDİLER.BENDE TMM DEDİM, TEL.GÖRÜŞMESİNDEN 5 GÜN SONRA OTURDUĞUM ADRESE TAAHHUTNAME GÖNDERİLMİŞ , 1 NÜSHASINI İMZALADIM VE GERİ GÖNDERDİM.İLK (TAKSİDİNİ YATIRDIM FAKAT BU AY ÖDEME YAPAMADIM ) FAKAT BU TAAHUUTTEN DOĞACAK SORUNLARLA İLGİLİ BİLGİM YOKTU .BUNDAN SONRAKİ SÜRREÇ NE DİR NASIL BİR YOL İZLEMELİYİM.MAHKEME NEZAMAN OLUR, HAPİS CEZASI VERİLİRSE HEMEN O AN TUTUKLANIR MIYIM.
    BİR SORUM DAHA OLACAK, 3 YARGI PAKETİ İHTİYAÇ KREDİLERİNİ KAPSIYOOR MU YOKSA SADECE K.K BORÇLARINI MI KAPSIYO.
    TEŞEKKÜRLER

    • rahmiofluoglu Says:

      ANLATTIĞINIZ OLAYDA TAAHHÜDÜ İHLAL SUÇU OLUŞMAMIŞ GİBİ GÖRÜNÜYOR..DOSYAYI GÖRÜRSEK DAHA NE T CEVAP VERİRİZ..

      • İBRAHİM Says:

        VERDİĞİNİZ CEVAP İÇİN TEŞEKKÜRLER.

        İKİNCİ SORUMADA CEVAP ALABİLİRSEM MEMNUN OLURUM.
        ” 3 YARGI PAKETİ İHTİYAÇ KREDİLERİNİ KAPSIYOOR MU YOKSA SADECE K.K BORÇLARINI MI KAPSIYO”.
        TEŞEKKÜRLER

      • rahmiofluoglu Says:

        PAKETTE BORÇLARLA İLGİLİ NE VAR, NEYİ SORUYORSUNUZ?

      • Kara Says:

        Bağlı olduğunuz baro bu şekilde umuma açık bir yerde hukuki yardımda bulunmanızda bir sakınca görmüyor mu? Açık bir şekilde reklamınızı yapıyorsunuz?

  50. Arizali_ Says:

    merhabalar 10 kasım 2010 tarihinde ödemem gereken bir senet vardı zamanında ödeyemedim diye yeniden taksitlendirip taahhüt verdim

    8 taksite böldük ben sadece bir taksitini ödedim ve 12 .12.2011 de bu senetin 2 ci mahkemesi oldu ve şimdi e devletten sonuç nedir diye baktıgımda gerekçeli karar alındı diyor gerekçeli karar nedir

    bu sonuçu öğrenmeye icra ceza mahkemesine gitmeye çekiniyorum hakkımda nasıl bir karar alındı diye bu kararların sonuçlarını nasıl öğrenebiliriz hakkımda aranma çıkmışmıdır belirli bir ikametim olmadıgı için gelen bildirim falan varsa elime ulaşma şansım yok

    • rahmiofluoglu Says:

      TELEFON EDİNİZ.. BENCE CEZA KESİNLEŞMEMİŞTİR..GİDEBİLİRSİN DE ..SORUMLULUK SENİN :)

      • Kara Says:

        Bu ülkede alacaklıların hakkı yok sanırım. Mağdurken zalim oldu alacaklılar. Bu da sanırım siber çağın cilvesi olsa gerek. Adamların çalışıp para kazanıp borçlarını ödemek gibi bir gayesi olmadığı için sabah akşam kendi lehlerine kamuoyu yaratmaya çalışıyorlar. Sizin gibi hukukçular da buna yardımcı oluyor. Biraz demokrat ve vicdanlı bir hukukçuysanız bu yorumlarımı yayınlarsınız…

  51. hakan Says:

    hocam öncelikle selamlar. Taahhüdü ihlalde şikayet süresi ne kadar. 30.01.2012 tarihinde ödemem gereken taahhüt dosyası vardı ödeyemedim. Avukat henüz dava açmadı. 1 ay içerisinde dava açması gerekir diye duydum. 1 ay içinde dava açmazsa taahhüt geçersiz mi oluyor. Bu konuda bilgi verirmisiniz tşk.ler.

    • rahmiofluoglu Says:

      Taahhüt süresi bitti mi?

    • rahmiofluoglu Says:

      Dava zamanaşımı süresi bir yıl, şikayet süresi üç ay ve ceza zamanaşımının da kesinleşmeden itibaren iki yıl..Ancak uygulamada dava zamanaşımı tartışmalıdır..

  52. serap Says:

    merhaba,
    annem gecikmiş borcunu taksitle ödeyeceğine dair taahhütte bulundu ve maddi imkansızlıklar nedeniyle taahhüdünü yerine getiremedi.karşı tarafın avukatı taahhüdü ihlal gerekçesiyle mahkemeye başvurmuş,annem rahatsız olduğu için mahkemeye katılamadı.acaba ilk mahkemede hapis cezası çıkar mı?çıkan cezaya itiraz hakkımız olur mu?saygılarımla…

    sorumun cevabı yok mu?

    • rahmiofluoglu Says:

      Çıkmaz sanıyorum, dosyayı bilmiyorum ama..

  53. nht Says:

    Rahmi Bey Merhaba,

    Ben 30.03.2010 tarihinde 5941 Sayılı Çek kanununun 6.Maddesi hükmünde belitildiği üzere karşılıksız çek bedelinin üzerinde yazılı düzenleme tarihine göre işleyecek 3095 sayılı kanuna göre ticari işlerde temerrüt faizi oranı üzerinden hesaplanacak faizi ile birlikte tamamen plan dahilinde ödemeyi kabul ve taahhüt etiiğimi aşağıdaki Mahkemelere giderek dava dosyalarıma bu Taahhüt’ü koydurdum.
    *1 adet Sulh ve Ceza Mahkemesi Hakimliğine
    *1 Asliye Ceza Mahkemesi Hakimliğine

    Ödeme Taahhütüm ;
    5941 Sayılı kanunun 6. Maddesinde belirtilen toplam miktarın 1/3′ ünü 28.03.2011 tarihine kadar. (BUNU ÖDEDİM!!!)
    5941 Sayılı kanunun 6. Maddesinde belirtilen toplam miktarın 2/3′ ünü 28.03.2012 tarihine kadar ödemeyi taahhüt ettim.

    Sorum şu : Ben Mart sonunda ödenecek 2/3′ lük bedeli ödeyecek durumda değilim. Ödeyemediğim takdirde Taahhüdü İhlal yapmış olurmuyum ?
    Ne yapmam gerekir ?

    • rahmiofluoglu Says:

      Asliye ceza mahkemelerine verilen taahhüdler İİK 340. maddedeki suçu oluşturmaz..Karşılıksız çek cezaları kalktı..Borçluya sadece icra takibi yapabilirler..

      • nht Says:

        Cevabınız için çok teşekkür ederim. Peki bu Sulh ve ceza mahkemesine verdiğim için de geçerli midir?

  54. cüneyt Says:

    merhaba rahmi bey
    alacaklım kendisine vermiş olduğum senedimi 15 gün ek süre istememe rağmen beklemeyip işlem başlattı.4700 tl borç ek ücretlerle 5800 tl oldu sürekli ticaret yaptığım birisinin bu nu yapması çok zoruma gitti ben şimdi doğrudan icra dairesine gidip borcu 200 tl taksitlendirmek istesem taahhüt versem karşı tarafın kabul etmeme durumu olurmu? verdiğim taahhüdü kabul etmeyip haciz veya gelir kesintisi yoluna gitmeyi sürdürebilirmi.biliyorum taahhüt verdiğimde faizi falan çok olacak ama alacaklım olan arkadaşada bir ders vermek istiyorum. yani ben aylık 200 tl den fazla veremem deyip bu şekilde taahhüt versem kabul etmek zorundamıdır yoksa alternatif yolları kullanabilirmi. cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.saygılarımla.

    • rahmiofluoglu Says:

      Tekliniz karşı tarafın, avukatın kabülü ile geçerli olur, hacze devam edebilir..

  55. nevzat Says:

    efendim ben çekten aranıyorum şu anki yasada yakalamam düşermi

    • rahmiofluoglu Says:

      DÜŞER..

  56. umut Says:

    sayın hocam ben 2008 yılında cek borcuna istinaden ıcra dairesınde tahhut verdim ve sonrasında takip edemedim malum ekmek kavgası ve sıkıntı yuzunden acaba şu an bu tahhüdüm zaman aşımına uğramışmıdır ? Veya bunu öğrenebileceğim bir kanal varmı ? tşk ederim.

    • rahmiofluoglu Says:

      Avukatınız infazdan baksın..

  57. sefa koç Says:

    rahmi bey peki icradan cezanın kalması için borcun tamamınımı yatıracaz ya bu tahhüt çok kötü oldu

  58. baran şafak Says:

    selamlar rav rahmi bey gerçi sizler bizden daha konuya vakıfsınız taahüdü ihla veya çek cezalarında yasalarımız ticaretciye zulum yaptığı apa açıktır bende çek verdim taahüd verdim ve ceza aldım 2008 yılında teyed geçen krizden nasibimi aldım batım ve teyed geçen kriz in bana maliyeti 5 000 000 tl dir sözde teyed geçti ben kamu işlerini yapan inşaat firmasıyım ihalede teklif verirken demir 830 tl di ve ben demiri 2130 tl den aldım tonunu bana devlet tin kazığı 5 000 000 tl ve şözleşme var dır mecburdum yapmaya peki ben şimdi taahüdü ihlaldan aranıyorum çeklerden aranıyorum sayın bakanlarımız kararname çıkardı 2009 yılında fiyat farkı verecektiler onuda halen alamadık teyed geçen krizden dolayı batım insanları mağdur etim servetim giti ben taahüd verdiğim için hapisle tehtit ediliyorum peki bu krizi benmi yaratım hem servetim giti hem ceza aldım kriizi yaratan devlet ve kimse yargılanmıyor benim kimi yargılamam lazım canım yanıyor 500 tane personelim vardı şimdi uyumak için yer bulamıyorum ben hakımı nerde aramam lazım beni batıran devlet tir saygılarımla

  59. efsun1976 Says:

    rahmi bey , tahahhütü ihlalden af için örgütlensek keşke …inşallah bizim gibi mağdurlarında yüzü güler …

    • rahmiofluoglu Says:

      Nasıl?

    • ali Says:

      twitterda baslattik #taahhuduihlal

      • rahmiofluoglu Says:

        GÜZEL…

  60. serap Says:

    merhaba,
    annem gecikmiş borcunu taksitle ödeyeceğine dair taahhütte bulundu ve maddi imkansızlıklar nedeniyle taahhüdünü yerine getiremedi.karşı tarafın avukatı taahhüdü ihlal gerekçesiyle mahkemeye başvurmuş,annem rahatsız olduğu için mahkemeye katılamadı.acaba ilk mahkemede hapis cezası çıkar mı?çıkan cezaya itiraz hakkımız olur mu?saygılarımla…

  61. taahhüt mağduru... Says:

    Adalet bakanımız Tv. ekranlarında kendi ağzıyla demedi mi “anayasanın 38. maddesi gereği hiçkimse sözleşmeden doğan yükümlülüğü yerine getirememesinden dolayı hürriyetinden alıkomulamaz” ve bu cezalardan dolayı AİHM başvurularında türkiye zor duruma düşer diye, aynı cümleyi Ahmet İYİMAYA’ da çek yasasını meclise sunarken sarfetti, anlamak bu kadar güç mü, bizler gibi taahhüt mağduru olan kişilerin hemen hemen hepsinin alacaklıları bankalar değil mi ??? cümlenin devamını varın sizler tamamlayın… Acı, çok acı bir gerçek ama ne yazık ki durum bundan ibaret arkadaşlar… Hukuki olarak yada başka yollardan bu konu ile mücadele kapsamında herkesin desteğine ihtiyacımız var…. Not : Adalet bakanı ve Ahmet İYİMAYA’ya TV. ekranları karşısında bu cümleleri sarfettiklerini ve taahhütlerin de bu kapsama girdiği yönünde mailler attım…

  62. sumeyye Says:

    Sayın Ofluoğlu;
    Yeni çıkaacak olan yargı paketi icra taahhütü ihlalini kapsıyor mu?

    • rahmiofluoglu Says:

      Hayır..Kapsamıyor..

  63. EDA AYDIN Says:

    MERHABALAR RAHMİ BEY BABAMIN EYLÜL 2011DE TAHAHHÜDÜ İHLAL 2 DOSYADAN 3’ER AY HAPSİ ÇIKTI.KENDİSİNİN TAHAHHÜDÜ İHLAL ETME SEBEBİ TAMAMEN İFLAS ETMİŞ OLMASIDIR.AVUKATININ DAVAYI TAKİP ETMEMİŞ GEREKLİ İTİRAZLARDA BULUNMAMIŞ OLMASIDA CABASI.TAAHHÜDÜ İHLAL DAVALARINDA HERHANGİ BİR DÜZENLEME GÜNDEMDEMİDİR CEZANIN KALDIRILABİLMESİ HANGİ YÖNTEMLERLE MÜMKÜNDÜR.ŞUAN ÖDEME DURUMU HİÇBİR ŞEKİLDE YOK ÇÜNKÜ PEŞİN OLARAK TEKRAR YAPILANDIRILABİLİRMİ :( SÖZLEŞMEDEN İBARET SUÇLARDA KİŞİSEL ÖZGÜRLÜK KISITLANAMIYORSA BU ÇELİŞKİ DEĞİLMİ
    KİŞİ HAPİSTE BORCUNU NASIL ÖDEYEBİLİRKİ

  64. kadir Says:

    hocam birde demisiniz ya taahhudu ihlal icra dairesin de imzalanmali e bu arkadas evde imzalamis

    • rahmiofluoglu Says:

      Dosyayı incelemeden kesin bir şey söylenemez..

  65. kadir Says:

    hocam su anda icra taahudu ihlal sucundan hapis var araniyor 5750 1750 si odendi bu icra ihlal zaman kazanacak dilekce felan verebilirmiyiz yada icra iflas da her hangi bunla alakali cikcak yasa yokmu . odeyecek durumda yok su anda nasil yapmaliyiz bi turlu zaman kazansak

    • rahmiofluoglu Says:

      hayır..

  66. HÜSEYİN Says:

    Sayın Rahmi OFLUOĞLU
    Öncelikle bizi aydınlattığınız ve bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için çok teşekkür eder saygılar sunarım.
    Sayın Ofluoğlu işlerimin kötü gitmesinden dolayı işimi borçlu olarak kaybettim. İcra dosyalarım bulunmakta ve bunun haricinde 2 adet dosyamı tahüüt ettim ve gününde ödemediğim için 3’er ay hapislik cezası verildi. Mahkemenin gerekçeli karar tarihi 08/05/2009 dur. Öğrenmek istediğim bu dosyalarımın zaman aşımında infazı olurmu? Dosya süresi ve tutukluluk hali zaman aşımı ile kalkar mı?
    Şimdiden ilginiz ve cevabınız için teşekkür ederim…

    • rahmiofluoglu Says:

      Taahhüdü ihlal suçlarında zamanaşımı cezanın kesinleştiği tarihden itibaren 2 yıldır.

  67. erdal Says:

    Rahmi Bey yeni çek yasasında çek için taahhüt verenler ceza almıyacak ama icra taahhütlerine hapis cezası devam edecek galibe. Peki bu durum anayasanın eşitlik ilkesine aykırı değilmi? çek taahhütleri serbest icra taahhütleri içeri. Bu konuda anayasa mahkemesine dava açılabilir mi?

    • rahmiofluoglu Says:

      Yasal düzenleme bu..Bana göre taahhüdü ihlal cezaları anayasaya ve uluslararası sözleşmelere aykırıdır..

  68. arda Says:

    sayın hocam öncelikle çalışmalarınızdan dolayı biz madurlar adına teşekkür ederim.ben 2009 yılında 1.000.000 tl dolandırıldım ve battım 5 adet taahhütümüde ihlal ettim bunların davaları da 2010 yılı sonunda bitti bu ihlalin infazı kaç yıldır yakalamam varsa ne zaman düşer.cevaplayabilirseniz sevinirim.teşeekkür ederim.

    • rahmiofluoglu Says:

      Kararın kesinleşmesinden itibaren 2 yıl.

  69. ahmet Says:

    Hocam, bir borcumdan dolayı taahhüt vermek zorunda kaldım. Borcumu ödemezsem 3 aya kadar hapis cezası çıkacakmış. Borcumu ödeme durumum şu anda yok. Çünkü bir işim yok, para kazanamıyorum. Hapise girip cezamı çekersem borcumdan kurtulmuş oluyor muyum? Yoksa hapis cezamı çektikten sonra aynı borç yine devam ediyor mu? Saygılarımla.

  70. nilüfer Says:

    abi ben çeki ödeyemedim taahhüd imzaladım onuda ödeyemedım ..yenı cıkacak olan bu yasada bana af cıkarmı

    • rahmiofluoglu Says:

      Karşılıksız çek ceza almazsın ama icraya taahhüd vermişsen ceza alırsın..

      • nilüfer Says:

        peki icrada tahhüd verenler için bir çalısma varmı af yönünde..

  71. burak kozan Says:

    rahmi bey benim babam şirketimizin iflas etmesinden dolayı bir malzemeciye taahhüd vermiş fakat ortağıyla beraber vermişler yani ikisininde üstüne bu borc ıkısınınde taahhudu var..tek dosyada 2 sınınde ımzası var.. bir miktar para yatırmıslar avukata elden vermısler fakat avukat taahhud nasılsa cepte dıye hapıs kararı cıkartırım dıye dıger taahhudsuz senetlerıne saydırmıs paraları benım sorum su eger ben taahhudlu borcun yarısını adlıyeye odesem babam cezaevınden cıkarmı… avukat dıger tahhudsuz senetlerın parasını da cıkarıyor hepsını ıstıyor. bu konuda benı aydınlatırsanız cok sevınırım. tesekkur ederım

    • rahmiofluoglu Says:

      Geciken taksitleri ödmelisiniz cezadan kurtulmak için..

  72. ibrahim Says:

    Merhabalar.Rahmi bey taahüdü ihlalden banada bir dava açılmış.Avukat 9750 tl borcumun 3 taksidini geçirdiğim için 3 ay hapis istemiyle dava açtı.Ben şimdi bu geçen taksitlerimi yatırır isem dava düşer mi? ve daha sonrasında taksitler kaldığı yerden devam edermi.Bu taksitleri avukata değilde direkt olarak icra müdürlüğüne yapabilirmiyim.Teşekkürler

    • rahmiofluoglu Says:

      Evet geçmiş taksitleri icraya yatır, dava düşer..

  73. sadık K Says:

    sayın hocam icradan dolayı tahütten hapis kararı çıktı buna örnek bir itiraz dilekçesi sunarmısınız tşk ler bana 3-4 ay gibi zaman kazandırcak nasıl bir dilekçe verebiliriz 4 bin tl lik borcuma bin tl avukata 500 tl borçlu olduğum kişiye ödeme yaptım saygılarımla

  74. Enver Says:

    Yazıları okudum herkesin canı adaletsizlikten ve bilgisizlikten yanmış..Bu yasalar sadece hırsızı ve güçlüyü güçsüze karşı korur..Mahkemede yazmıyormu ADALET MÜLKÜN ( MADDİYATIN)TEMELİDİR ))

  75. yorgun Says:

    sayın rahmi hocam tahüt ihlalde hapis cezaları kalkıyorbu cevap

    • rahmiofluoglu Says:

      İcra taahhüdleri ile bu yasanın ilgisi yoktur.

  76. meraklı Says:

    hocam diyelim ki borç ödenmemesinden dolayı tutuklama kararı çıktı. yeni anayasaya göre bu tutuklama kararları kalkıyor mu?

    • rahmiofluoglu Says:

      Karşılıksız çekten olnalar kalkıyor..

  77. zafere erpay Says:

    çek ile düzenlenen yeni yasa bu konudaki adaletsizliğin önüne geçti. AMA ÇOK DAHA İPTİDAİ, ÇAĞ DIŞI, ADALETSİZ, ANA YASAYA AYKIRI OLAN taahüdü ihlal hapis cezası yerinde duruyor. Açıkça şantaj nitelikli bu yasa, yeni icra iflas kanunu düzenlemesi içinde veya bu düzenlemeye paralel, eş zamanlı ele alınıyor mu? EĞER ALIN
    MIYORSA, 10.000lerce mağduru olan bu yasanın gündeme getirilmesi için ne yapabiliriz, nasıl örgütlenebiliriz?

  78. mehmet Says:

    Yemin ederim yogun stres altindayim,ne gecmez zamandir bu,rahmi bey bu yasa cikarsa elbet borcumu verecegim ama onlarda yasayacak bu stresi,

  79. metin yildiz Says:

    slm rahmibey 10 ay silahtan ceza aldim cezam kesinlesti adalet bakanin acikladigi 3 pakete biz faydalaniyormuyuz bilgilendirirseniz sevinirim saygilar

  80. huythj Says:

    rahmi bey icra taüt e af varmi cevap

  81. ferhat Says:

    sayın hocam,
    benkarşılıksız çekten dolayı karşı tarafın avukatına kendi bürosunda taahhüt verdim ödeyemedim bana icra ceza mahkemesinden ihlalden dolayı tutuklamama çıkartmış acaba bu yeni yasa bu davayı da kapsarmı.teşekkür ederim
    ferhat yıldırım

    • rahmiofluoglu Says:

      Kapsamıyor..

  82. metin yildiz Says:

    sayin hocam adalet bakanin acikladigi 3 paket acaba ne zaman onaylanir bilgilendirirseniz sevinirim selam

  83. soydan Says:

    nekadar dua etsek z sna çok sagol , hocam çeklerden olan borcum için depoya hacize geldiler avukatla haciz memuru ve tahüt yapmak zorunda kaldım mecburiyetten ödeme imkanım olmadı halde,ödeyemedim ve üç ay gererekceli karar verildi ama yakalamam çıkmadı daha bunlarıda kapsıyormu af çok teşekür .

  84. soydan Says:

    mrb size nekadar dua etsek az gelip bizat sizin gibi degerli hell süt emiş bir avukatla tanışma şerefini düşünüyorum allah sizi sevdşklerinizden uzaklaştırmasın :)hocam ben çek borcundan dolayı depoma hacze geldiler icra müdürüyle avukat bede zoraki tahüt yapmak zorunda kaldım şimdi ödeyemedim zamnı geçti gerekçeli karar yzıldı 3 ay hapsim ama hala yakalamam çıkmadı bunlarda düşecekmi

    • rahmiofluoglu Says:

      Bu tasarıda taahhüdü ihlalyok..

  85. muzaffer ciğerci Says:

    Rahmi Bey Merhaba,
    Karşılıksız çek nedeniyle fabrikaya gelen haczi durdurmak için Taahhüt verdik.Yargılandık ve ceza aldık.Fakat karşı taraf uyanıklık olsun diye tebliğ harcı yatırmamış ve karar tebliğe çıkmamış.Bu durumda ağır ceza mahkemesine zaman aşımı itirazı yapılabilir mi?

  86. yelda Says:

    2200 tl için avukata taahüdde bulundum ödiyemedim.5000 tl nin altı için hapis kararları kalkıyor deniyor.kalktımı bilgi verirmisiniz acaba?

    • rahmiofluoglu Says:

      Umut var..

  87. emir can Says:

    ben sirket sahibiyim odeyemedigimiz ceklerden dolayi senet tahahut verdik ama alacaklilar hem cekleri isleme koydular hemde senetleri bizde ikisinide odemedik cek davalarina sirket muduru giriyor ama senet tahahutle ilgili ne yapmamiz gerekiyor yardimci olursaniz sevinirim

    • rahmiofluoglu Says:

      Dosyayı görmeden cevap veremeyiz..

  88. karakız Says:

    Selam Merhabalar;

    Taahhüt ihlalle ilgili zamanı geçmiş olan taksitin dava açıldıktan sonra veya sonuçlandıktan sonra tarihi geçmiş taksilerin ödenmesiyle cezanın kaldırılmayacagına dair birkaç söylenim duydum.Bu söylenimde suçun taksitin ödenmemiş olması degil, zamanında ödenmemiş olması olarak gösteriliyor. Borcu yatırsak bile ortada hala bir suç bulunmaktaymış. Neticede bir sözleşme var ve bu sözleşme şartlarına uyulmadıgı için 3 ay hapis cezası çıkıyormuş. Yukarıda birçok kez yazılmış fakat Sayın rahmi beyin bu konu hakkındaki fikirlerini bilmek istemekteyim. TArihi geçmiş taahhütlerim var ve bunları ödedim.Şimdi mahkeme gunune kadar bunları savcılıga göndericem.Fakat bir avukatın suçumun düşmeme ihtimalin olabileceginide söylemesi canımı sıktı.Dogrumudur rahmi bey böyle birşey?

    • rahmiofluoglu Says:

      Burada bu soruya bilmem kaçıncı kez cevap veriyorum..Dedikodulara değil verilen cevaplara bak..Bizim de işimiz gücümüz var..tekrar cevap duyupların yanlış, TAMAM MI?

    • Başak Says:

      Sayın hocam ben ticaretle uğrasan bir bayanım ve 2005 tarihinde dolandirilarak battım cok ciddi sıkıntılar yasadım bekten dolayı cezaevinde yattım 9 yaşındaki kızım psikolojik olarak bitti ve halen cocukta etkileri devam etmekte iste açıkça yazamiyorum kızımın durumunu benim halen 2 tane taahhüt dosyasından dolayı tutuklamam var ben kalp hastası oldum beni dolandiranlar gunünü gun ediyor ben halen sıkıntı yasıyorum ben AİHM nasil dava açabilirim bunun hesabını nasil sorabilirim lutfen bana yardımcı olun ben ne yol gerekiyorsa yapmak istiyorum tutuklamam oldugu icin yurt ici ve yurtdışında alacaklarım var gidip alamıyorum ve adamların umrunda bile degil nolur nasil AİHM de dava açabilirim bana yardımcı olun lutfen

  89. zeus Says:

    hocam benim sorum şu yönde senetten dolayı babam şuan cezaevinde bu yeni cıkacak olan yasa taahhüdü ihlal şimdiden cok tşk ederim

  90. ferhat Says:

    öncelikle emeği geçen herkese selamlar,

    sayın hocam,
    benkarşılıksız çekten dolayı karşı tarafın avukatına kendi bürosunda taahhüt verdim ödeyemedim bana icra ceza mahkemesinden ihlalden dolayı tutuklamama çıkartmış acaba bu yeni yasa bu davayı da kapsarmı.teşekkür ederim
    ferhat yıldırım

  91. piyer Says:

    sayın rahmi bey :
    2 sene önce çıkan 5941 sayılı kanunun geçici 2. maddesine göre verilen taahütnamelerde ki ödemelerin aksama durumuda geçerlimidir acaba.(ben 4,500 tl lik borcuma 2/2011 ilk taksit 2250 tl.ödedim 2.taksit taahütüm 2/2012 kalan 2250 tl si ve 3095 sayılı kanuna göre işleyecek faizi.)

    • rahmiofluoglu Says:

      Bu taahhüdler geçersiz olacak

      • tugce Says:

        sayın hocam;icra ya konulan çekten dolayı evimize işyerimize hacze gelinmesin diye bu borcu şu tarihte ödeyeceğim diye icra dairesinde taahhüt verdim. çek şirket çeki idi ama ben kendi adıma tahhüt verdim ancak taahhüdümü ihlal ettim ve ödeyemedim.bana icra ceza mahkemesinden tutuklama çıktı.bunlar çek yasası ile mi ilgili yani düşermi??? ikincisi ise senede verilen taahhüd ile çek e verilen tahhüd farklımıdır.

      • rahmiofluoglu Says:

        İcrada yapılan bu taahhhüdler düşmez..Çek yasası farklı, İcra İflas Yasası farklı.. Bu yasa icrada yapılan taahhüdü ihlal cezalarını kaldırmıyor..

      • tugce Says:

        Peki hocam icrada verilen taahhütlerle ilgili bir gelişme veya çalışma varmıdır?çek gibi bundanda kurtulup rahatça borçlarımızı ödeyebilecekmiyiz diye son olarak sormak istiyorum.
        şimdiden teşekkür ederim ,kolaylıklar diliyorum.iyi çalışmalar.

      • rahmiofluoglu Says:

        Henüz yok..

  92. ces Says:

    Sn. Hocam çek yasasının ardındın çıkacağı söylenen yeni icra iflas kanununda taahhüdü ihlal suçlarında 5.000 TL’nin altındaki rakamlara dair verilen taahhütlerin cezaları affolacağı söyleniyor, konu hakkında bilginiz var ise ve aydınlatırsanız sevinirim…

    • ugurcan Says:

      birde 5 bin lira aldıdanki borçlar derken, taksit tutarları 1000tl olan 20 milyarlık bir borcun 5 ltaksiti geçene kadar toplam tutar 5 bin tl olana kadar ceza verilemeyecegi söylenior dogrumudur? 5 bin tl borçtan sora avukatların taahhut ihll davaları acabilcekleri söylenior, dogruumudur yoksa bi hurafemidir?

      • rahmiofluoglu Says:

        RİVAYET..BEKLE..GÖR..

  93. mola Says:

    Merhaba Rahmi Bey,

    Yeni çek kanununa göre, karşılıksız çek borçlarından dolayı devlete yapılmış olan ödeme taahhüdünü ödeyememekten dolayı verilen yakalama kararları da düşecek mi. Yani çevrilen adli para cezalarının ödenmemesinden dolayı çıkan hapis kararlarını da kapsayacak mı yasa? Acil cevap verirseniz sevinirim.

    • rahmiofluoglu Says:

      Düşecek, mahkemlere verilen taahhütler, herşey düşüecek, çek cezaları ile ilgili herşey bitecek..gözünüz aydın…

      • mola Says:

        Bu konudan dolayı endişeli idik. Çok teşekkür ediyorum. Emeklerinize sağlık.

  94. rahmiofluoglu Says:

    iki yıl

  95. esn Says:

    hocam.eşim,tahhüten,içerde.af.çıkarmı.onlarada.bilgi.verirseniz.sevinirim

    • rahmiofluoglu Says:

      Bunun için örgütlü mücadele gerekir..

      • tansel Says:

        ne zaman isterseniz hatta hemen eklesinler hocam dünyamız karardı taahhüt edip ödeyememekten ,

      • bestthebest74 Says:

        örgütlü mücadele için bir msn adrsinde toplanalım lütfen olayı atlatmış bile olsak destek verelim @twriter11 takip edin ve Tİ diye msj atalım

  96. ugurcan Says:

    Arkadaşlar Merhabalar ; Sizlere iki önemli soru sormak istemekteyim. Şimdi biz annemin çek borcuna itinaden verdigi taahhüt dosyasına babamla birlikte dosyaya iki ayrı kişi olarak kefil olduk. Ve annem cezaevinden beraat etmişti. Fakat bu taahhüt borçlarından sonra oluşan cenazeler ve iş kayıpları nedeniyle yuksek miktardaki taksitleri ödeyemedik. Daha sonra ben avukatla 38 milyar olan borca 5 milyar nakit para vererek 30 milyarda anlaştım ve tekrardan taahhüt yaptık. Kendisi bana babamın da taahhütü ihlal cezasından vazgeçicegini beyan etmişti fakat daha sonra ögrendik ki babamın şikayetinden vazgeçmemiş sadece benimkinden vazgeçmiş.Bu durumda babam tekrar işe giremedi ve sigortalı çalışamadı ve benim yeniledigim taahhütü de ödeyemedik. İlk taksiti 11.25.2011 deydi ve şuana kadar 3 taksit geçti ve avukat ilk taksite istinaden bana tekrar ihlal davası açmış. Mahkeme tarihi 22.02.2012 de. Şimdi ben bu ilk üç taksiti mi ödersem dava düşer yoksa bana ilk taksitten dolayı açtıgı için ilk taksitimi mi ödemem gerekiyor? Ve en önemlisi bir dosyada şimdi iki farklı taahhüt bulunuyor biri 38 milyarlık digeri ise 30 milyarlık . Babam itirazz etse onunkide kalkmaz mı? Neticede yeni bir taahhüt var ve bu rakamlar birbirleriyle çakışıyor. Babamla ikimizin eskiden imzaladıgı taahhüt geçerliligini kaybetmesi gerekmiyor mu? Rica etsem cevap verirmisiniz çok önemli. Diger yandan eger bu cezadan içeri girilirse kesilen cezada ya borcun tamamı yada o gune kadar icra nezdine olan borc odenirse tahliye gerçekleşir dior. Bu şey mi demek olugçeyor diyelim ki ben içeri girdim girdigimde 5 taksit geçmişti ben bu 30 taksitin geçen 5 ini ödersem tahliyem gerçekleşir öylemidir?

    • rahmiofluoglu Says:

      Sizin ilk taksidi ödemeniz yeterli şimdilik.. Diğer sorunuz için burada sizin ifadelerinize göre förmül üretmek zor, icra dosyasını incelenmesi gerekir..Sizin anlattıklarınızadn başka çelişkiler de olabilir..En azından taahhütleri görmek gerekir..

      • ugurcan Says:

        şu konuda emin olmak istiorum sayın rahmi bey. Dedigim gibi mahkeme tarihine kadar 3 taksit geçmiş olucak ve ben hiçbirini ödememiş olucam. Bana bu dava ilk taksiti ödemedikden hemen sonra açıldı. Şimdi ben ilk taksiti ödersem mahkeme direk düşücekmidir? En önemliside mahkemeye muhtemelen korkudan katılamayacagım. Taksiti direk icraya gidip mi ödeyeyim. Ve ödedigimi mahkemeye dilekçe yoluylamı yada nasıl beyan etmeliyim? o gun geldiginde hakim diger taksitlerde ödenmemiş die bana ceza kesme durumu olurmu? Hepsini ödeyecegim ama bi hafta içerisinde ancak taksitin 1 tanesini maksimum iki tanesini ödemeye gücüm olucak. Bunlarada cevap verirseniz çok mutlu olurum teşekkürler

      • rahmiofluoglu Says:

        Evet ama diğer taksitler için de yeniden dava açabilir..

  97. GERCEKCI Says:

    Gerek taahhüdü ihlalden verilen hapis cezaları,

    Gerekse evlere (kişinin özel konutuna) yapılan haciz uygulamaları,

    HAKKA, VİCDANA, ADALETE, İNSANLIĞA SIĞMAMAKTA VE AYRICA

    AVRUPA İNSAN HAKLARI SÖZLEŞMESİ (A.İ.H.S.) ‘NE AYKIRI BULUNMAKTADIR.

    Bu uygulamaların kaldırılması için mücadele etmeli ve bu arada hakkımızı AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ (A.İ.H.M.) ‘NDE ARAMALIYIZ. Hükümet nasıl ki, AİHM mevcudiyeti sebebiyle istemeyerek te olsa çekte hapisliğe yeni bir düzenleme getirmek üzere; bu konuda da ZULME SON VERMEK MECBURİYETİNDEDİR !

    Hakkımızı aramalı, mücadele etmeliyiz … !

  98. ibrahim Says:

    sayın hocam malımı kaldırmasınlar diye taahüt verdik 12 ay taksit 1 taksiti ödedik 2 taksiti ödeyemedim ama 1 ay sonra ödedim 3taksitide 500 eksik yatırtım çekten cezam çıkınca dükkanı kapattım benim haberim olmadan 2taksittende 3ay taahüt ihlalınden ceza çıkarmışlar ben bu çek cezaları kalkıyor diye taahüt ihlali dosyama baktırdım makbuzlarımıda verdim ödediğimiz taksitten ceza çıkarmışınız diyoruz bizde hepsi yatmak zorunda diyor nasıl adalet anlayamadım ben insan hakları mahkemesine hapis yatmadan dava açabilir miyim

    • rahmiofluoglu Says:

      Yasa böyle..Bu madde anayasaya aykırıdır.. AİHM başvurun..

    • rahmiofluoglu Says:

      Açabilirsiniz..

  99. denetimli serbestlik Says:

    Rahmi Hocam burda yazılanlarla bi ilgisi yok belki ama çevrenizin genişliğine dayanarak bişey sorabilirmiyim,
    açıklanması beklenen yargı paketinde denetimli serbestlik kanununun 2 yıldan 3 yada 5 yıla çıkarılabilmesi dedikodusu var.sizin duyumunuz varmı acaba çok özürdileyerek soruyorum..

  100. karan009 Says:

    SAYIN HOCAM…BU ANAYASA MAHKEMESİ NE İŞE YARAR………………………………………………………………………………………………..BU NASIL DÜZEN KİM BU ADAMLAR…


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: